Geen 4G in Zwolle!

• 13 oktober 2018
  • 9 reacties
  • 413 x bekeken

Op de plek waar ik woon heb ik sinds 2 dagen geen 4G meer, afgelopen middag reed ik 20km van hier en was er wel 4G. Terug in Zwolle val ik weer terug op 3G! Volgens de tele2 dekkingskaart zou ik op mijn lokatie 4G binnen en buiten moeten hebben!

Al mijn instelingen nagelopen, sim kaart er uit en weer in ... Niets helpt? Laatste software staat op mijn smartphone (apple iPhone 7 plus)

Wat kan de reden of oorzaak zijn?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je in Zwolle wel 4G hebt dan is er niets mis met je toestel of sim. Een lokale mast kan dan wel een mogelijk probleem geven. Dit wordt altijd door het netwerk gedetecteerd en afhankelijk van de storing binnen x tijd opgelost. Soms is toegang tot apparatuur afhankelijk van protocollen met gebouw eigenaren, en in geval van een site in een hoogspannningsmast kan dit tot enkele weken duren. Door de nationale roaming met het T-mobile netwerk heb je altijd de mogelijkheid om via een ander netwerk je verbindingen in stand te houden.
Als je in Zwolle wel 4G hebt dan is er niets mis met je toestel of sim. Een lokale mast kan dan wel een mogelijk probleem geven. Dit wordt altijd door het netwerk gedetecteerd en afhankelijk van de storing binnen x tijd opgelost. Soms is toegang tot apparatuur afhankelijk van protocollen met gebouw eigenaren, en in geval van een site in een hoogspannningsmast kan dit tot enkele weken duren. Door de nationale roaming met het T-mobile netwerk heb je altijd de mogelijkheid om via een ander netwerk je verbindingen in stand te houden.

Ik heb volgens de dekkingskaart hier binnen en buiten 4G bereik. Nu sinds 3 dagen niet meer. Ik wil geen 3G van een ander netwerk (t-mobile) als ik voor 4G naar tele2 ben gegaan voor snelheid en onbeperkte data!

Mss toch 9 euro meer betalen en dan 4G van t-mobile onbeperkt bellen en data ..
Reputatie 7
Badge +4
Ook daar kan een site wel eens een storing hebben. De dekkingskaart is op dat punt niet dynamisch. Wacht gewoon even af, als het er al was komt het heus wel terug.
Dag 4, nog steeds 3G op mijn thuisadres. Net naar Bataviastad in Lelystad geweest en daar volop 4G ontvangst! Ligt toch gewoon aan het bereik hier op mijn thuislocatie. Op de plek waar ik het meest verblijf wil ik wel gewoon 4G en zal voor mij een reden zijn om over te stappen! Snap ook niet dat er geen storingen worden vermeld op de tele2 site. Dat zou iig iets verduidelijken. Het lijkt dat er nu nooit ergens een storing is en dat is ook niet geloofwaardig! 😉 Hopelijk kan iemand van Tele2 zelf hier een eerlijk antwoord op geven.
Momenteel (14 okt 18uur) op allestoringen.nl:

Reputatie 7
Badge +4
Single site storingen worden niet op de website vermeld. Er is immers altijd nog de fallback naar het 3G netwerk van T-mobile. Je kunt dus nog steeds bellen, smsen, en internet gebruiken. Singel site problemen wordne automatisch opgemerkt door het netwerk bedrijf, en die lossen dat ook op, maar omdat de oorzaak en toegang zeer afhankelijk is van de site kan dit dus even duren. Overstappen kan als je buiten je abonnementsperiode zit , maar single site verstoringen komen bij elke provider voor en die hebben allemaal hetzelfde oplos proces.
Single site storingen worden niet op de website vermeld. Er is immers altijd nog de fallback naar het 3G netwerk van T-mobile. Je kunt dus nog steeds bellen, smsen, en internet gebruiken. Singel site problemen wordne automatisch opgemerkt door het netwerk bedrijf, en die lossen dat ook op, maar omdat de oorzaak en toegang zeer afhankelijk is van de site kan dit dus even duren. Overstappen kan als je buiten je abonnementsperiode zit , maar single site verstoringen komen bij elke provider voor en die hebben allemaal hetzelfde oplos proces.

Leuk antwoord maar niets zeggend .. Ik betaal voor 4G. En vooral thuis wil ik geen 3G. Okay .. Er kan een storing zijn hier in de buurt of zoals jij zegt "single site storingen" .. Daarom wacht ik ook gewoon even af deze week. Ik vind het allemaal vaag en niet transparant.

En met een maandelijks opzegbaar contract kan ik gelukkig snel overstappen naar een betrouwbaardere provider! 😉
Reputatie 7
Badge +4

En met een maandelijks opzegbaar contract kan ik gelukkig snel overstappen naar een betrouwbaardere provider! ;)

Ja, dat zouden meer providers moeten doen, je niet binden aan een contracttermijn, als je weg wilt moet je gewoon kunnen overstappen.
Dag 6: Nada Nope .. Geen bereik hier. Ondertussen schijnen ze er naar te kijken. IK ben benieuwd ..