beantwoord

Geen 4G in Verenigde Staten

  • 23 May 2022
  • 5 reacties
  • 410 x bekeken

Ik heb nooit eerder problemen gehad met de netwerkverbinding in de US (altijd welkom sms, werkende verre landen bundel via 4G) tot vorige week. Zondag geland in NY, geen sms, geen verbinding, niks. Via WiFi op het forum de oplossing gevonden van 4G en Volte uitzetten en 3G activeren. Gelukkig kon dat op mijn IPhone 11. In NY daarna redelijk goede dekking via 3G. Maar nu ben ik in Philadelphia waar 3G uitgefaseerd wordt en er op veel plekken geen netwerkverbinding meer is. T-Mobile 4G is niet te activeren (ook niet in NY trouwens). Volgens de website van T-Mobile wordt het hele 3G netwerk in de US afgesloten per 1 juli as. volgens Tele2 overzicht zou 4G mogelijk moeten zijn, maar dat is dus niet te activeren. 
Wat is hier aan de hand? Biedt Tele2 geen 4G meer aan in de VS? Zo ja, waarom staat dat dan niet van tevoren vermeld? En als het er wel is, hoe krijg ik het dan geactiveerd? Nu heb ik een databundel gekocht waar ik grotendeels niets aan heb, nog los van alle ongemak en irritatie. Kan nog geen Uber bestellen op straat 😞. Hoor graag 

icon

Beste antwoord door i.tenberge6 27 May 2022, 17:21

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi @i.tenberge6,

Allereerst van harte welkom op onze Community! Fijn om te horen dat je de oplossing hier op de Community hebt gevonden en dat je een redelijk goede 3G verbinding had. Mijn collega’s werken er nog hard aan om dit weer helemaal recht te trekken.

Ik zou willen dat ik ervoor kon zorgen dat je in Philadelphia ook een goede netwerkverbinding had, maar als 3G daar op veel plekken niet werkt en de instellingen die voor New York wel werken, kan ik hier niets aan doen. Mijn excuses voor het ongemak! Blijf je voor een langere tijd in Philadelphia? Dan is een lokaal simkaartje misschien de beste oplossing.

Stuur je me sowieso even een berichtje als je terug bent in Nederland? Ik kan dan kijken hoeveel data je uit je Verre Landen Bundel(s) hebt verbruikt en dan vergoed ik met alle liefde wat ik kan voor wat je niet hebt verbruikt en ter compensatie voor het ongemak! 💛

Ik hoop dat je voornamelijk gebruik kunt maken van 3G en ik wens je nog een heel fijn verblijf!

Mocht ik op dit moment nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik sta voor je klaar! 😊

Hi Marciano, ik ben weer terug in Nederland. Groot deel van de bundel niet kunnen gebruiken dus fijn als hier een compensatie tegenover staat. 
Voor een volgende reis wil ik graag nog horen of Tele2 wel weer 4G gaat aanbieden in de VS. Anders moet ik overstappen naar een andere provider.

groet, Ingrid

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @i.tenberge6,

Goed om te horen dat je weer veilig terug bent gekomen! Ik hoop echt dat 4G in de VS binnenkort weer helemaal vlekkeloos zal lopen, want ik zie je niet graag vertrekken uit onze Tele2-familie. Ik kan op dit moment echter geen concreet antwoord geven. 

Op naar iets wat ik wel kan doen! Ik heb je account er gelijk bijgepakt en zie inderdaad dat je maar een klein deel van je Verre Landen Bundel hebt gebruikt. Ik heb direct een vergoeding van € 15 voor je ingevoerd! Deze zal je terugvinden op je volgende factuur. 

Ik hoop dat ik het begin van jouw weekend hiermee een beetje beter hebt gemaakt (als je niet al een lekker lang weekend had)! 🖤

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je een heel fijn en zonnig weekend! 😊

 

Hoi @i.tenberge6,

Goed om te horen dat je weer veilig terug bent gekomen! Ik hoop echt dat 4G in de VS binnenkort weer helemaal vlekkeloos zal lopen, want ik zie je niet graag vertrekken uit onze Tele2-familie. Ik kan op dit moment echter geen concreet antwoord geven. 

Op naar iets wat ik wel kan doen! Ik heb je account er gelijk bijgepakt en zie inderdaad dat je maar een klein deel van je Verre Landen Bundel hebt gebruikt. Ik heb direct een vergoeding van € 15 voor je ingevoerd! Deze zal je terugvinden op je volgende factuur. 

Ik hoop dat ik het begin van jouw weekend hiermee een beetje beter hebt gemaakt (als je niet al een lekker lang weekend had)! 🖤

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je een heel fijn en zonnig weekend! 😊

 

Hoi Marciano, dank voor het regelen. Ik hoop idd ook dat het in de toekomst weer werkt, want verder ben ik tevreden over Tele2. 
jij ook een fijn weekend gewenst!

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan @i.tenberge6 en superfijn om te horen dat je verder tevreden bent met ons. 😊

Ik hoop dat jij ook een fijn weekend hebt gehad. Mocht je nog eens vragen of hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community en ik staan voor je klaar!

Reageer