vraag

Geen 4g

• Is lekker bezig
  • 6 reacties
Hey,
Ik kan sinds gisteren (20 februari) mijn simkaarr gebruiken, nu heb ik geen 4g. Ik heb alles al geprobeerd wat jullie op de site hebben staan aan standaard oplossingen maar nog steeds geen betere verbinding dan H, over het algemeen heb ik alleen E verbinding.

M.v.g.

Lex

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Welke telefoon heb je?
Nokia 6
Reputatie 5
Badge
Hi Lexvdw, welkom op het forum en welkom bij Tele2!

De Nokia 6 komt in verschillende uitvoeringen en het zou goed kunnen dat de twee Chinese modellen niet geschikt zijn voor ons 4G netwerk.

Om goed gebruik te kunnen maken van ons 4G netwerk moet niet alleen je toestel goed ingesteld zijn, ook moet die ondersteuning bieden voor onze 4G frequenties (800Mhz/Band 20 en 2600Mhz/Band 7) en Aziatische toestellen doen dit niet altijd.

Kun je controleren welke versie van de Nokia 6 je hebt?
Frenk van Tele2 schreef:

Hi Lexvdw, welkom op het forum en welkom bij Tele2!

De Nokia 6 komt in verschillende uitvoeringen en het zou goed kunnen dat de twee Chinese modellen niet geschikt zijn voor ons 4G netwerk.

Om goed gebruik te kunnen maken van ons 4G netwerk moet niet alleen je toestel goed ingesteld zijn, ook moet die ondersteuning bieden voor onze 4G frequenties (800Mhz/Band 20 en 2600Mhz/Band 7) en Aziatische toestellen doen dit niet altijd.

Kun je controleren welke versie van de Nokia 6 je hebt?

Ik heb de TA-1003 blijkbaar 🤔
Reputatie 7
Badge +2
Volgens Nokiamob blog de TA-1003 is voor Taiwan, Macau en Hongkong.

Waar heb je je toestel gekocht?

Volgens de website van Nokia HK mis je inderdaad de Band 20.

FDD LTE:Band 1, 3, 5, 7, 8, 28 TDD LTE:Band 38,39,40,41
Bedankt voor de reactie,

Heb het toestel gekocht in Canada.

Dan is nu eigenlijk mijn vraag waarom ik hiervoor wel 4g heb gehad..

Gebruikt de Kpn een band die ik wel heb of hoe moet ik dat zien??
Reputatie 7
Badge +5
Volgens de specs mis je de 800MHz, en laat dat nu net de meest gebruikte bandbreedte zijn die Tele2 gebruikt (2600MHz op drukke plekken)
Dan zal KPN denk ik de 850MHz gebruiken waardoor jij destijds wel 4G had, die band kan je toestel namelijk wel aan.
En geen 800MHz zorgt ervoor dat jij dan terugvalt op 3G van T-Mobile en daarom een edge verbinding hebt.
Dus dat zou betekenen eat ik een ander toestel moet 🙃

Nu heb ik nog geen 3g voorbij zien komen op mijn toestel, maar zoals jij zegt dat ik zou terug vallen op 3g van T-Mobile. Hoe werkt dat dan?? 🤔
Reputatie 7
Badge +5
Geen 4G signaal betekend in jou geval dat je dan gastgebruik maakt via het T-Mobile netwerk.
Voordat Tele2 een eigen 4G netwerk had ging het via het netwerk van T-Mobile, na de uitrol had je dan 4G maar het bellen ging dan via 3G (T-Mobile) totdat VoLTE ondersteund werd.
Maar niet ieder toestel ondersteund dat dus dan gaat het bellen via T-Mobile.
Mis je 4G frequenties dan val je terug op het netwerk van T-Mobile 3G.

Ze zijn trouwens gefuseerd, het is nu een bedrijf.
Ah ok, dat maakt het al een stuk duidelijker 😊

Nog 1 laatste vraag: Moet ik nog opletten of mijn nieuwe telefoon wel via 800MHz kan of hoef ik mij daar geen zorgen over te maken als ik hem hier in Nederland koop??
Reputatie 5
Badge
In de regel zijn bijna alle moderne telefoons die voor de Europese of globale markt zijn gemaakt wel geschikt. Maar ook Nederlandse verkopers kunnen hun voorraad importeren uit bijvoorbeeld China dus ik zou er wel scherp op blijven.

Als je tegen de verkoper zegt dat je telefoon geschikt moet zijn voor ons netwerk zullen de meeste genoeg weten. Bij twijfel kun je de verkoper om de specificaties vragen - je weet inmiddels welke twee frequenties je nodig hebt 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Kun je ook hier aangeven welke toestel je in oog hebt en vind je hier zeker iemand die het juiste model voor je kan uitzoeken 👌
Zat te denken aan de nokia 6.1 plus (nog niet gevonden hier in Nederland) of de 7.1 maar dan de 64gb versie 🤔
Reputatie 7
Badge +2
De Nokia 7.1 64GB wordt door 3 winkels verkocht, eentje daarvan heeft goede retour voorwaarden mocht het niet helemaal lekker werken.

De 32gb variant heeft ook nog 4G bellen met Tele2, ik weet niet als de 64GB variant ook dat aankan, kun je altijd bestellen en kijken als alles goed werkt en anders retouren.

https://tweakers.net/pricewatch/1250809/nokia-71-(4gb-ram-64gb-opslag)-blauw.html

Reageer