Geen 4G

• 12 december 2017
  • 12 reacties
  • 824 x bekeken

Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een Sim only abbonoment bij Tele2. Ik heb echter een probleem met 4G. Mijn toestel is de Huawei P9 Lite. Deze zou dus gewoon 4G moeten ondersteunen. De instellingen staan goed (4G enabled en ingesteld als voorkeursnetwerk) en als ik een andere simkaart in de telefoon doe met een ander netwerk ontvang ik wel gewoon 4G. Ik zit ook ruim binnen een '4G binnen" dekkingsgebied (Tilburg centrum)

Als ik zelf de carrier kies en dan "Tele2 NL 4G" selecteer springt hij heel vaak direct weer terug naar "Tele2 NL 3G".

APN "internet.tele2.nl" is actief.

Wat is hier het probleem en hoe los ik het op? Begint een beetje vervelend te worden dat ik geen 4G kan gebruiken. Dit is geen plots probleem, is al zo sinds de overstap naar Tele2.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je buiten wel 4G hebt, maar binnen niet, dan is er niet zoveel mis met je instellingen. Als het signaal te zwak wordt voor 4G schakelt het netwerk terug naar 3G. Als je weer naar buiten gaat wordt je weer teruggezet op 4G.
Het is zowel buiten als binnen, dit probleem.
Reputatie 7
Badge
Het is zowel buiten als binnen, dit probleem.

Tele2 heeft een landelijke dekking van 97%
Waarschijnlijk behoort Tilburg net als Kerkrade , Heerlen en meerdere plaatsen in Limburg bij de 3% waar nog geen optimale dekking mogelijk is.
Men kan bij Tele2 niet concreet zeggen wanneer je wel dekking zal hebben. Er komen steeds weer masten bij en er wordt aan gewerkt om heel Nederland van 4G te voorzien, vertelt de klantenservice al heel lang.

Je hebt het zelf al getest, Zodra je een simkaart met ander netwerk gebruikt heb je wel 4G .....ligt dus niet aan het toestel lijkt me dan.

Is je Tele2 abonnement maandelijks opzegbaar?
Bedankt. Ik geef Tele2 niet de schuld als zij geen optimale dekking hebben hier. Maar ze zouden het in ieder geval moeten aangeven op de dekkingskaart, of in ieder geval niet valse informatie geven dat hier ideale dekking is, zoals nu aangegeven...

Lijkt me dat ik dan inderdaad een andere provider ga opzoeken...
Reputatie 5
Badge
Hi pieter89,

Ik wil je aanraden om de Simtoolkit/Tele2 menu door te lopen en opnieuw in te stellen. In dit menu kun je er voor kiezen om de simkaart op automatisch zoeken of handmatig zoeken te zetten.
Deze zal op automatisch moeten staan. Onderstaand stappenplan laat zien hoe je dit doet.

* Simtoolkit/Tele2 (app op je toestel)
* Selecteer SIM
* Automatisch > in Nederland.

Mocht deze reeds goed zijn ingesteld, zet de simkaart dan op handmatig. Vervolgens herstart je je toestel en volg je nogmaals bovenstaande stappen. Ik hoor graag van je of dit voor verbetering zorgt!
JeroenK,

Geprobeerd (precies zoals je uitgelegd hebt) maar dit maakt geen verschil. Hij staat standaard op Automatisch, hij kiest dan altijd het 3g netwerk. Bedankt voor de suggestie.
Reputatie 5
Badge
Hm, lastig. Ik kijk dan graag even met je mee in ons systeem. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres, postcode, woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen Privébericht naar Jeroen.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Gedaan, thx.
Reputatie 5
Badge
Dank! Als ik de dekkingskaart bekijk dan blijkt dat de dekking op je locatie goed moet zijn. Aangezien alle instellingen al gecontroleerd zijn en er geen onregelmatigheden zijn geconstateerd op je account, wil ik je graag een nieuwe simkaart toe sturen (kosteloos).
De levertijd van de simkaart staat op maximaal 5 werkdagen. Je kunt er ook voor kiezen om langs een van onze partners te gaan.

Graag hoor ik van je of je een nieuwe simkaart wilt ontvangen!
Dat is goed, dankjewel Jeroen, laten we dit in de PM afhandelen.
Reputatie 5
Badge
Is het probleem door middel van de nieuwe simkaart opgelost?
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen