beantwoord

Geen 3G als 4g meer?

  • 16 november 2015
  • 21 reacties
  • 807 x bekeken

Hallo Tele2,

Ik heb eind vorige week gebeld dat ik als anderhalve week geen mobiel internet meer had. Per telefoon zijn een aantal instellingen doorlopen op mijn toestel en alles stond goed. Er zou een melding geworden gedaan naar de technische dienst omdat we er verder ook niet meer uit kwamen. Vrijdagochtend kreeg ik een SMS met de melding "beste klant, we hebben het opgelost"
Wederom opnieuw opgestart maar helaas, niets werkt ....
Andere telefoon geprobeerd en idd ook daar werkt geen 3G als 4G.

Ik wil gewoon mijn mobiele internet weer terug, daar betaal ik tenslotte ook voor maar ik ben bijna 2 weken verder..
icon

Beste antwoord door him 18 november 2015, 15:22

Tuurlijk! Alsjeblieft

Bedankt!

Het valt me op dat je een aantal instellingen anders hebt dan wat ik bijvoorbeeld heb.

Zou je alle APN's kunnen verwijderen en vanaf 0 weer beginnen, maar dan nu automatisch alles laten toevoegen.

1. SMS met internet naar 401.
2. Ga naar je startscherm en wacht af totdat je je instellingen ontvangt.
3. Als je je instellingen hebt ontvangen (dus dat je een melding hebt gekregen) versleep je je berichten-balk naar beneden.
4. Kies daar het configuratiebericht.
5. Er opent een nieuw scherm met Mobiel Internet. Klik daar op installeren.
6. Zodra hij alles heeft geïnstalleerd kan je op OK klikken. Je gaat dan terug naar je startscherm. Zet je telefoon even uit en weer aan.

Hopen dat dit wel werkt..

Succes! :)

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 2
Badge
Je bedoelt dat je alleen internet hebt op je 4G en niet meer op het 3G?
Nee ik heb beide niet. Ik heb alleen internet via WiFi ..
Reputatie 2
Badge
Als ik vragen mag,
Welke telefoon heb je?
Als ik vragen mag,
Welke telefoon heb je?


Ik heb de Sony Xperia Z .
Reputatie 2
Badge
Probeer deze stappen te volgen:
https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/sony/c6603-xperia-z/internet/usecase/handmatig-instellen

Voor 4G in te schakelen kan je deze stappen volgen:
https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/sony/c6603-xperia-z/4g-instellen/usecase/toestel-instellen-voor-4g

Succes!
Probeer deze stappen te volgen:
https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/sony/c6603-xperia-z/internet/usecase/handmatig-instellen

Voor 4G in te schakelen kan je deze stappen volgen:
https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/sony/c6603-xperia-z/4g-instellen/usecase/toestel-instellen-voor-4g

Succes!


Bedankt maar heb deze stappen al ondernomen...
Reputatie 2
Badge
Niet geholpen dus?
Niet geholpen dus?

Nee inderdaad... Ligt bij technische dienst inmiddels.. maar ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook weinig bereik heb. Misschien tijd voor een nieuwe SIM kaart?
Reputatie 2
Badge
Niet geholpen dus?

Nee inderdaad... Ligt bij technische dienst inmiddels.. maar ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook weinig bereik heb. Misschien tijd voor een nieuwe SIM kaart?


Het valt me op dat een vriend van me opeens precies dezelfde problemen heeft.

Dernet het toestel opnieuw opgestart en opnieuw aangemeld op het netwerk en dat verhielp het probleem.

Heb je heel toevallig nog een ander toestel waarmee je het kan testen?
Bijvoorbeeld je oude telefoon.

Succes!
Niet geholpen dus?

Nee inderdaad... Ligt bij technische dienst inmiddels.. maar ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook weinig bereik heb. Misschien tijd voor een nieuwe SIM kaart?


Het valt me op dat een vriend van me opeens precies dezelfde problemen heeft.

Dernet het toestel opnieuw opgestart en opnieuw aangemeld op het netwerk en dat verhielp het probleem.

Heb je heel toevallig nog een ander toestel waarmee je het kan testen?
Bijvoorbeeld je oude telefoon.

Succes!


Hoi, ja dank je! Toevallig maandagochtend geprobeerd. Helaas.... niets...
Reputatie 2
Badge
Niet geholpen dus?

Nee inderdaad... Ligt bij technische dienst inmiddels.. maar ik moet zeggen dat ik de laatste dagen ook weinig bereik heb. Misschien tijd voor een nieuwe SIM kaart?


Het valt me op dat een vriend van me opeens precies dezelfde problemen heeft.

Dernet het toestel opnieuw opgestart en opnieuw aangemeld op het netwerk en dat verhielp het probleem.

Heb je heel toevallig nog een ander toestel waarmee je het kan testen?
Bijvoorbeeld je oude telefoon.

Succes!


Hoi, ja dank je! Toevallig maandagochtend geprobeerd. Helaas.... niets...


Helaas 😞.
Op welk netwerk zit je?
Zou je ook eens kunnen proberen om je handmatig te registreren op het netwerk van T-Mobile?
Dit omdat het 3G netwerk van Tele2 op het netwerk van T-Mobile zit.



Succes!
Gedaan,

Ik kan kiezen tussen:

LTE Tele2 (meerdere malen)
2G Tele2 (meerdere malen)
3G Tele2 (meerdere malen)
en wat Vodafone NL en NL KPN (2G, 3G, LTE)

LTE was standaard. Heb overgeschakeld naar 3G maar helpt niet.
H+ licht wel steeds op en gaat dan weer uit....
Reputatie 2
Badge
Gedaan,

Ik kan kiezen tussen:

LTE Tele2 (meerdere malen)
2G Tele2 (meerdere malen)
3G Tele2 (meerdere malen)
en wat Vodafone NL en NL KPN (2G, 3G, LTE)

LTE was standaard. Heb overgeschakeld naar 3G maar helpt niet.


Zou je hiervan een screenshot van kunnen maken en hier uploaden?

H+ licht wel steeds op en gaat dan weer uit....

H+ is eigenlijk gewoon 3G dus dan heb je weer internet 🙂.
Gedaan,

Ik kan kiezen tussen:

LTE Tele2 (meerdere malen)
2G Tele2 (meerdere malen)
3G Tele2 (meerdere malen)
en wat Vodafone NL en NL KPN (2G, 3G, LTE)

LTE was standaard. Heb overgeschakeld naar 3G maar helpt niet.


Zou je hiervan een screenshot van kunnen maken en hier uploaden?

H+ licht wel steeds op en gaat dan weer uit....

H+ is eigenlijk gewoon 3G dus dan heb je weer internet 🙂.


En toch als ik internet opstart geeft hij de melding dat ik geen verbinding heb....
Reputatie 2
Badge
Gedaan,

Ik kan kiezen tussen:

LTE Tele2 (meerdere malen)
2G Tele2 (meerdere malen)
3G Tele2 (meerdere malen)
en wat Vodafone NL en NL KPN (2G, 3G, LTE)

LTE was standaard. Heb overgeschakeld naar 3G maar helpt niet.


Zou je hiervan een screenshot van kunnen maken en hier uploaden?

H+ licht wel steeds op en gaat dan weer uit....

H+ is eigenlijk gewoon 3G dus dan heb je weer internet 🙂.


En toch als ik internet opstart geeft hij de melding dat ik geen verbinding heb....


Huh, dat is raar.
Zou je een screenshot kunnen maken van je instellingen en hier plaatsen?
Tuurlijk! Alsjeblieft
Reputatie 2
Badge
Tuurlijk! Alsjeblieft

Bedankt!

Het valt me op dat je een aantal instellingen anders hebt dan wat ik bijvoorbeeld heb.

Zou je alle APN's kunnen verwijderen en vanaf 0 weer beginnen, maar dan nu automatisch alles laten toevoegen.

1. SMS met internet naar 401.
2. Ga naar je startscherm en wacht af totdat je je instellingen ontvangt.
3. Als je je instellingen hebt ontvangen (dus dat je een melding hebt gekregen) versleep je je berichten-balk naar beneden.
4. Kies daar het configuratiebericht.
5. Er opent een nieuw scherm met Mobiel Internet. Klik daar op installeren.
6. Zodra hij alles heeft geïnstalleerd kan je op OK klikken. Je gaat dan terug naar je startscherm. Zet je telefoon even uit en weer aan.

Hopen dat dit wel werkt..

Succes! :)

Tuurlijk! Alsjeblieft

Bedankt!

Het valt me op dat je een aantal instellingen anders hebt dan wat ik bijvoorbeeld heb.

Zou je alle APN's kunnen verwijderen en vanaf 0 weer beginnen, maar dan nu automatisch alles laten toevoegen.

1. SMS met internet naar 401.
2. Ga naar je startscherm en wacht af totdat je je instellingen ontvangt.
3. Als je je instellingen hebt ontvangen (dus dat je een melding hebt gekregen) versleep je je berichten-balk naar beneden.
4. Kies daar het configuratiebericht.
5. Er opent een nieuw scherm met Mobiel Internet. Klik daar op installeren.
6. Zodra hij alles heeft geïnstalleerd kan je op OK klikken. Je gaat dan terug naar je startscherm. Zet je telefoon even uit en weer aan.

Hopen dat dit wel werkt..

Succes! :)



Zojuist gedaan, maar, zoals verwacht.... helaas geen mobiel internet.......
Zou het wat met Diagnostics te maken kunnen hebben? Ik krijg steeds de melding bij opnieuw opstarten dat Diagnostics is gestopt......
Reputatie 2
Badge
Zou het wat met Diagnostics te maken kunnen hebben? Ik krijg steeds de melding bij opnieuw opstarten dat Diagnostics is gestopt......

Nee, dit hoort hier niks mee te maken.
Dit is een fout van de Skin van Sony.