beantwoord

geen 0900/0906 nummers meer kunnen bellen

  • 11 August 2020
  • 9 reacties
  • 3647 x bekeken

Hallo

ik zit al jaren bij Tele2 en kon voorheen ook altijd gewoon 0900/0906/0909 nummers bellen. Ook staan de instellingen daarvan  in mijn tele 2 en Tele2 app gewoon gedeblokkeerd Maar echter sinds kort als ik ze probeer te bellen krijg ik deze oproep is niet toegestaan te horen.  Ik wil graag deze nummers gewoon kunnen bellen, dus zouden jullie aub eventuele blokkades eraf willen halen? 
Verder zag ik op pay info.nl dat het deblokkade slot voor betaalde eenmalige/abonnements sms diensten actief is. Graag verzoek ik bij  deze dan om ook het deblokkade slot voor mij  eraf te halen alstublieft.

mijn gegevens staan allemaal in mijn Tele2 forum account. 
ik zie graag zo spoedig mogelijk een reactie van Tele2 tegemoet

Bij voorbaat dank

mvg hj hofman

icon

Beste antwoord door eric 12 August 2020, 22:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7

De instellingen bij payinfo.nl zijn door jezelf te wijzigen. Een moderator zal even in de systemen moeten kijken of 09x nummers toch per abuis geblokkeerd staan. Moderators zijn op werkdagen actief op het forum en lopen de topics op volgorde af.

Die kun je niet zelf wijzigen wanneer de deblokkadeslot er op zit dan moet je contact opnemen met je provider

Reputatie 5

Hi @hester1983, welkom op onze Community! Goed dat je profiel compleet hebt ingevuld. Ik ben gelijk aan de slag gegaan, maar ik zie geen blokkade staan in jouw account. Ik adviseer je daarom om eerst de toestelinstellingen goed na te lopen. Er staat een topic klaar op onze Community met uitleg over onze Toestelhulp.

Als de toestelinstellingen niet goed staan, dan kan het zijn dat er vanuit Tele2 een aantal telefoonnummers geblokkeerd zijn. Uiteraard wil ik dit voor jou checken. Wil je daarom de telefoonnummers doorgeven die jij wilt bellen? Als de nummers niet door Tele2 geblokkeerd zijn en de toestelinstellingen staan helemaal goed, dan laat ik een onderzoek opstarten voor je. Het komt goed! :muscle_tone4:

Kan je trouwens wel bellen naar gewone 06-nummers? In het systeem zie ik dat op 7 augustus een blokkade is opgeheven, dus ik sluit graag uit dat het daarmee te maken heeft. Wil je het ons laten weten?

Ja kan wel gewoon 06 nummers bellen maar niet naar 0909 en 0906 nummers. Zoals telefoonnummers 0906-1502 en 0906-7290027. Graag zou ik deze nummers gedeblokkeerd willen zien.

verder is op pay info  het deblokkade slot voor betaalde abonnement sms diensten actief, zou deze er ook af gehaald kunnen worden dan?

 

bij voorbaat dank

mvg hj hofman

Reputatie 7
Badge +12

0906-1502 is een heel bijzonder nummer. je betaald een hoog bedrag per minuut via een abonnement en je koopt daarmee voor ca. de helft van de waarde prepaid beltegoed. Nummer is vanaf mijn Tele2 en t-mobile aansluiting ook niet te bereiken. 

Dat nummer zal dus vanwege fraude mogelijkheden onaankiesbaar zijn gemaakt. Hoe is die blokkade voor 09xx nummers op jouw abonnement gekomen en waarom had je via payinfo de premium sms geblokkeerd. Als je dit soort nummers wil gebruiken moet je misschien wat beschermd worden?

Reputatie 7

Dat nummer is een alternatieve betaalmethode, daar zit natuurlijk geen provider op te wachten (die gaan dan het debiteuren risico lopen). Ik vond eenzelfde vraag van een jaar geleden op het T-Mobile forum en daar werd aangegeven dat dit niet gedeblokkeerd kan worden.

Reputatie 5

Thanks voor het doorgeven @hester1983. Klopt als een bus wat @eric en @pipodeclown zeggen. Ik heb het gelijk gecheckt en beide nummers staan op de lijst van geblokkeerde nummers. Deze zijn door ons geblokkeerd wegens spam, fraude of misbruik. Het is daarom niet mogelijk om de nummers te deblokkeren. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De Community staat voor je klaar!

Ik wil graag op pay info.nl het deblokkade slot van eenmalige sms abonnement diensten eraf hebben, kunnen jullie dat voor me regelen. Kan het zelf niet doen volgens de site moest ik dan contact opnemen met mijn provider dus bij deze

 

gr hj hofman

Reputatie 5

Hi @hester1983, ik heb het blokkadeslot voor de eenmalige sms-diensten direct verwijderd! :raising_hand_tone4: