beantwoord

Geboortedatum wijzigen binnen contract

• 20 juni 2017
  • 6 reacties
  • 1057 x bekeken

Hallo,

Ik heb gister mijn abonnement verlengd. Tijdens het verlengen had ik de mogelijkheid om mijn gegevens te wijzigen, dat heb ik gedaan. Mijn abonnement stond eerst op mijn moeders naam, nu heb ik hem op mijn naam gezet. Tot nu toe nog niets aan de hand. Totdat ik de bevestiging kreeg. Hierop waren alle gegevens netjes gewijzigd, behalve de geboortedatum. Nu belde ik zojuist met de klantenservice met deze mededeling, ik vroeg de medewerker om mijn geboortedatum alsnog te wijzigen. Maar ik kreeg nul op het rekest. De enige manier om dit te wijzigen was door 'creatief te boekhouden'. Ik moest mijn abonnement omzetten naar prepaid, dan zou ik 10 dagen zonder bellen+internet zitten, daarna moest ik opnieuw een abonnement aanvragen. Dit was weliswaar geen zuivere koffie, maar volgens hem wel de enige manier.

Ik vraag slechts om een simpele wijziging. Ik ben niet van plan om via allerlei rare constructies zoiets eenvoudigs als het wijzigen van een geboortedatum te bewerkstelligen. Iedere andere provider (KPN, T-Mobile, Vodafone) biedt gewoon een mogelijkheid om je abonnement over te dragen op een andere naam. Zo ook bij Tele2, althans volgens de website. Ik kreeg niet voor niets de mogelijkheid voorgeschoteld. Later blijkt opeens dat het toch niet kan en ik zit met de gebakken peren. Hopelijk kan het via deze weg alsnog gewijzigd worden.
icon

Beste antwoord door Jurrien van Tele2 27 juni 2017, 09:22

Hoi wesley0492,

Wanneer ik het 1, 2, 3 voor je kon wijzigen dan had ik dat natuurlijk direct gedaan. Ik heb je vraag overlegd en wil graag proberen de wijziging door te voeren via een andere afdeling. Garanties kan ik er niet mee geven.

Zou je een Privébericht naar Jurrien willen sturen met je adres, klantnummer en geboortedatum die je er wil hebben staan?

Groetjes Jurrien
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een reden kan zijn dat sinds de invoering van WFT (Wet Financieel Toezicht) op naam/geboortedatum een BKR check en registratie wordt gedaan als er geld voor een toestel van meer dan 250 euro wordt "geleend".
Dan kun je niet zomaar een geboortedatum wijzigen omdat dan die check/registratie bij het BKR niet meer klopt.
Een reden kan zijn dat sinds de invoering van WFT (Wet Financieel Toezicht) op naam/geboortedatum een BKR check en registratie wordt gedaan als er geld voor een toestel van meer dan 250 euro wordt "geleend".
Dan kun je niet zomaar een geboortedatum wijzigen omdat dan die check/registratie bij het BKR niet meer klopt.

Kan ik me voorstellen, maar het gaat om een sim only verlening (maandelijks opzegbaar).
Badge
Hallo wesley0492,

Welkom op dit Forum. Ik kan me voorstellen dat je dit graag gewijzigd wil hebben. Hier kan ik een kort antwoord op geven, ook bij een Sim Only is dit niet mogelijk.
Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord is dat je graag wilt lezen maar een ander antwoord is er niet. Sorry!

Groeten Jurrien
Hallo wesley0492,

Welkom op dit Forum. Ik kan me voorstellen dat je dit graag gewijzigd wil hebben. Hier kan ik een kort antwoord op geven, ook bij een Sim Only is dit niet mogelijk.
Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord is dat je graag wilt lezen maar een ander antwoord is er niet. Sorry!

Groeten Jurrien

Ja, dat is wel lekker makkelijk. Tele2 schotelt mij een optie voor om de gegevens van de abonnementhouder te wijzigen. Ik doe dat. Later blijkt dat toch niet te mogen. Vervolgens zit ik nu met een abonnement waarvan de gegevens niet juist zijn. En Tele2 zegt: "Kunnen we niets aan doen, pech gehad." Ja, zo werkt het niet. Kom eens met een oplossing. Dit is niet mijn fout geweest.
Badge
Hoi wesley0492,

Wanneer ik het 1, 2, 3 voor je kon wijzigen dan had ik dat natuurlijk direct gedaan. Ik heb je vraag overlegd en wil graag proberen de wijziging door te voeren via een andere afdeling. Garanties kan ik er niet mee geven.

Zou je een Privébericht naar Jurrien willen sturen met je adres, klantnummer en geboortedatum die je er wil hebben staan?

Groetjes Jurrien
Badge
Topic gesloten i.v.m. inactiviteit.
- Jurrien