beantwoord

Geblokkeerde e-mail bij wijziging abonnement

• 9 september 2015
  • 16 reacties
  • 291 x bekeken

Forumleden,

Vorig jaar augustus heb ik een 2 jarig glasvezel 60mb contract afgesloten. Deze contract verloopt komend jaar augustus. Aangezien ik weinig gebruik maak van de huidige snelheid vond ik het overbodig. Gisteren heb ik na een telefonisch contact te horen gekregen dat ik mijn abbo kan verlagen naar een 1 jarig internet light (20 mb) of internet basis (50mb) zonder enige kosten. Dit is leuk om te horen.

Tevens kreeg ik te horen dat ik een nieuwe e-mail adres zou krijgen en m'n huidige zou komen te vervallen. Is dit niet een beetje vreemd aangezien ik nog steeds klant van de Tele2 zou blijven?
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 10 september 2015, 17:22

Dag fenerium19,

bij deze nog even een terugkoppeling van onze technische dienst. Het klopt inderdaad dat je het huidige abonnement moet opzeggen en een nieuw abonnement moet aanvragen. Na het indienen van dit verzoek zal je e-mails ontvangen over jouw vertrek én e-mails ontvangen die je welkom als 'nieuwe klant'. Niet gevreesd, dit is onderdeel van het proces.

Bij het opstellen van een nieuw abonnement maken wij automatisch een nieuw e-mailadres aan. Dit betekent echter niet dat het oude e-mailadres op inactief wordt gezet. Deze kan je gewoon behouden.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept!

Fijne avond toegewenst,
Ciana.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Dit is inderdaad een vreemd verhaal, want zelfs al blijf je géén klant bij Tele2, dan behoudt je gewoon je Tele2-email, mits je minimaal een keer per 3 maanden inlogt. Ik denk dat er weer eens een callcentermedewerker onzin heeft verteld.
Tevens kreeg ik te horen dat ik een nieuwe e-mail adres zou krijgen en m'n huidige zou komen te vervallen. Is dit niet een beetje vreemd aangezien ik nog steeds klant van de Tele2 zou blijven?
Reputatie 2
Badge +2
Hallo fenerium19,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over het behoud van jouw e-mailadres. Ik heb jouw vraag even doorgezet naar onze technische dienst. Zodra ik een terugkoppeling krijg, laat ik het je weten! We spreken elkaar snel.

Groetjes,
Ciana.
Reputatie 2
Badge +2
Dag fenerium19,

bij deze nog even een terugkoppeling van onze technische dienst. Het klopt inderdaad dat je het huidige abonnement moet opzeggen en een nieuw abonnement moet aanvragen. Na het indienen van dit verzoek zal je e-mails ontvangen over jouw vertrek én e-mails ontvangen die je welkom als 'nieuwe klant'. Niet gevreesd, dit is onderdeel van het proces.

Bij het opstellen van een nieuw abonnement maken wij automatisch een nieuw e-mailadres aan. Dit betekent echter niet dat het oude e-mailadres op inactief wordt gezet. Deze kan je gewoon behouden.

Fijne avond toegewenst,
Ciana.
Bedankt voor je antwoord Ciana. Echter heb ik nog een vraag over:

''Bij het opstellen van een nieuw abonnement maken wij automatisch een nieuw e-mailadres aan. Dit betekent echter niet dat het oude e-mailadres op inactief wordt gezet. Deze kan je gewoon behouden.''

Blijkbaar krijg ik een nieuwe e-mailadres. Echter heb ik hiervoor geen behoefte. Ik zou graag mijn huidige e-mail adres willen gebruiken. IS het niet mogelijk om mijn huidige e-mailadres te gebruiken?

Dag fenerium19,

Fijne avond toegewenst,
Ciana.
Reputatie 7
Uiteraard is dat mogelijk, want die behoudt je gewoon. Dat er een nieuw mailadres wordt aangemaakt betekend niet dat je dat nieuwe adres moet gaan gebruiken. Je kunt gewoon je oude mailadres blijven gebruiken. Het nieuwe adres hoef je niets mee te doen...
Blijkbaar krijg ik een nieuwe e-mailadres. Echter heb ik hiervoor geen behoefte. Ik zou graag mijn huidige e-mail adres willen gebruiken. Is het niet mogelijk om mijn huidige e-mailadres te gebruiken?
Reputatie 7
Badge +4
Je nieuwe email adres moet je wel gebruiken, want dat is het adres dat aan mijn .tele2.nl wordt gekoppeld en ook het adres waar je de nieuwe factuur aankondiging op gaat ontvangen.
Je oude adres blijft gewoon bestaan en kun je gewoon voor je overige privé zaken blijven gebruiken.
Een email adres is aan een account gekoppeld en dat kan nooit meer weg.. Zelfs bij een contractovername moet het email adres ook worden overgegeven... Zal ooit een keuze zijn geweest om een 1:1 relatie aan te leggen (database opbouw)..
Reputatie 7
Het email-adres dat gekoppeld wordt aan je account kun je gewoon laten wijzigen in je huidige email-adres. Je kunt elk willekeurig email-adres gebruiken voor je factuur e.d. Ik gebruik zelf ook geen Tele2-adres, maar gebruik een Gmail-adres en ontvang daar de facturen en mededelingen van Tele2. Dat een bepaald email-adres (blijvend) aan een account gekoppeld zou zijn is dan ook onzin!

Vandaar dat je -zoals al eerder aangegeven- geen gebruik hoeft te maken van het nieuwe adres.
Reputatie 7
Badge +5
Ben eerder benieuwd hoe iemand voortijdig kosteloos kan downgraden.
Reputatie 7
Inderdaad, je zou door al dat gepraat over een mailadres bijna vergeten dat er hier wel iets vreemds aan de hand is!
Forumleden bedankt voor de reacties. Eerlijk gezegd vond ik ook een beetje vreemd om kosteloos te downgraden. Hierna heb ik 2x alsnog contact opgenomen met de klantenservice om duidelijk na te vragen of er geen extra kosten zijn. Hierbij kreeg ik duidelijk dat er geen extra kosten zijn. Eerlijk gezegd vind ik dit nog steeds vaag.
Edit: zojuist heb 2x contact opgenomen met de klantenservice.

1ste keer was: afdeling verkoop: helaas kunnen we uw abonnement niet overzetten. Tevens wordt er geen dsl op uw adres geleverd.

2min later 2de keer: afdeling glasvezel: kreeg een medewerker. Volgens hem kon ik mijn abonnement overzetten. Helaas wordt er geen dsl op mijn adres geleverd omdat ik 2.6km van de centrale woont. Hierbij kon ik Max 6mb binnen krijgen. Hiermee kon hij geen digitale tv garanderen. Daarna werd ik doorverbonden met de technische afdeling. Kreeg weer een zeer vriendelijke medewerker die me alles heeft uitgelegd. Volgens hem kon ik mijn abonnement ook overzetten naar dsl. Het rare was dat bij een interne postcode check op mijn adres geen 20mb en bij m'n buurman wel 20mb kon worden geleverd ( we wonen 3m van elkaar af). Met 20mb dsl was het alleen maar mogelijk voor een internet verbinding( digitale tv vervalt i.v.m. lage snelheid). Helaas is het niet mogelijk voor een lagere snelheid en moet maar doen met mijn glasvezel 60mb. Ik ben benieuwd of er volgend jaar mogelijkheid is voor een verlaging van abonnement of korting:)
Reputatie 7
Interactieve TV is inderdaad niet mogelijk, maar Digitale TV juist wél, dat is namelijk onafhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
Met 20mb dsl was het alleen maar mogelijk voor een internet verbinding( digitale tv vervalt i.v.m. lage snelheid).
Reputatie 7
Badge +5
Zal best, superdeal om van glas naar digitenne over te mogen stappen ;)
Mijn argwaan was dus wederom terecht, kosteloos downgraden kan niet binnen je contract met HET systeem.
@ferenium
Als je straks uit je contract bent kun je alle kanten op behalve korting krijgen op een pakket (glas 60/60) wat niet meer in HET systeem bestaat.
Keus lijkt me snel gemaakt.
Reputatie 7
Het gaat niet over het overstappen van glas naar digitenne, het gaat over digitenne als alternatief voor interactief. Uiteraard is interactief beter, maar als er geen andere keuze is...
Zal best, superdeal om van glas naar digitenne over te mogen stappen ;)
jlthkoch bedankt voor je reactie. Ik dacht dat interactieve tv een optie was van digitale tv:) na ff googlen kwam ik achter wat de verschillen zijn. 2 jaar terug had ik digitale tv en was de ontvangst 70%. Het kastje had ik op de vensterbank geplaatst. Bij het sluiten van rolluiken daalde het signaal drastisch. Interactieve tv is top maar ik maak zelden gebruik van:) lekker veel zenders (HD) videotheek etc. Op zich mag ik niet klagen over mijn glasvezel abonnement. Stabiele verbinding met ruim tv zenders en een snelle internet verbinding.

Interactieve TV is inderdaad niet mogelijk, maar Digitale TV juist wél, dat is namelijk onafhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
Met 20mb dsl was het alleen maar mogelijk voor een internet verbinding( digitale tv vervalt i.v.m. lage snelheid).
Reputatie 7
Badge +5
als er geen andere keuze is...
Was ook Cynisch bedoeld 😉