Gebeld door een buitenlands nummer

• 4 november 2016
  • 2 reacties
  • 476 x bekeken

Vandaag ben ik eerst benaderd via Whatsapp door een onbekend buitenlands nummer in het Engels. Ik werd gelijk gealarmeerd want ik ben nogal strikt in mijn Whatsapp, alleen mensen die ik het gun en in mijn adresboek heb toegevoegd met hun naam die mogen met mij chatten op whatsapp. Ik heb dit dus gelijk geblokkeerd en gemarkeerd als Spam ik ben hier niet van gediend . Ik voelde gelijk dat dit niet in de haak was ik heb het bericht ook niet echt gelezen in het kort zag ik in het Engels iets van iemand die opgehaald moest worden van een station met een mij onbekende naam.
Daarna duurde het even en werd ik zowaar met datzelfde nummer gebeld op mijn telefoon. Het was een nogal herkenbaar nummer met veel zevens aan het begin vandaar. Ik vond dat erg brutaal maar ik heb niet opgenomen en het nummer gelijk geblokkeerd. Ook daarna is het nummer nog 3 keer als gemis geblokkeerd gebeld geweest. Erg volhardend dus.

Ik heb de landcode opgezocht en het is een nummer uit Jordanië :

+962 7 77750680

Omdat ik wel eens had vernomen dat fraudeurs zo te werk gaan heb ik gelijk alles geblokkeerd en ben ik ook niet gaan antwoorden, maar dat ze me benaderden via whatsapp is wel erg indringend. 😠

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dat is het nadeel van het koppelen van je telefoon nummer aan in dit geval Whats App
Ik denk dat er weinig tegen te doen is ander dan je al gedaan hebt, niet terugbellen etc.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ben het hier met Cypher eens, niet opnemen/terugbellen. Erg vervelend dat dit soort praktijken er zijn!