beantwoord

Geautomatiseerde SMSjes komen niet aan

  • 6 November 2021
  • 1 reactie
  • 94 x bekeken


Het is voor mij al een lange tijd niet mogelijk om automatische verificatie SMSjes te ontvangen. Is er iets wat ik kan doen om dit te verhelpen? Ik heb er verder niet bij stilgestaan maar het is tot het punt gekomen dat vaker en vaker een 2 step verification nodig is bij verschillende services. Verder heb ik het een en ander zitten uitzoeken en ben ik op de volgende dingen gekomen:

  • Ik ontvang nog wel automatische SMSjes van Tele2 zelf (2-step-verification heb ik zojuist kunnen activeren voor MijnTele2)
  • Ik ontvang nog wel directe SMSjes van een andere gebruiker die ook een abonnement heeft bij Tele2. Het terugsturen van een bericht werkt ook.
  • Het laatst ontvangen automatisch bericht dat ik heb ontvangen was op 5 Juli 2021. De afzender was Mobiel.nl, waar ik voorheen (al een heel aantal jaren terug) een contract voor een abonnement mee ben aangegaan, alhoewel het abonnement wel via Tele2 verliep. Nadat mijn contract bij Mobiel.nl was verlopen ben ik direct volledig overgestapt naar Tele2 met contract en abonnement. Hiervoor heb ik nummerbehoud aangevraagd (Mogelijk heeft dit te maken met hoe de routering van de SMSjes loopt? Ik noem het toch maar voor de zekerheid. Ik weet niet zeker of mobiel.nl zelf ook bepaalde nummers bezit)
  • De automatische berichtjes die ik daarvoor heb ontvangen zijn van 19 Mei 2021, 08 Feb 2021, en daarna helemaal op 20 Sep 2020, 19 Sep 2020, 30 Jul 2020. Vermoedelijk heb ik dus nog berichten kunnen ontvangen tot in ieder geval Mei van dit jaar. Komt deze tijdsperiode toevallig overeen met een interne maintenance actie of technische actie met nummerroutering of iets dergelijks waardoor ik geen automatische SMSjes meer binnen krijg?
  • Gek genoek ontving ik van Samsung wel een automatisch bericht nadat de problemen speelden (op 9 September 2021). Voor geen enkele instantie is dit meer gelukt sinds eerder dit jaar.
  • Andere instanties waarvan ik geen SMSjes heb kunnen ontvangen: PayPal, mijn werkgever, Samsung account 2FA

Ik vind het zelf een raar probleem maar misschien is dit voor meerdere mensen bekend? Hopelijk zijn dit genoeg details om dit uit te zoeken!

icon

Beste antwoord door carbear 8 November 2021, 14:28

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6

Je ontvangt dus soms wel verificatie smsjes en soms niet? Je zou dit kunnen aankaarten bij de bedrijven waar je geen verificatie van ontvangt. 

En met jouw uitleg kan dit ook door Tele2 opgepakt worden. Ik heb dit wel eens eerder voorbij zien komen.