beantwoord

Fusie T-Mobile

Ik ben heel actief op het Forum van T-Mobile. En het is leuk om te zien dat T-mobile veel meer plezier heeft in het overnemen van Tele2 dan tele2 het heeft. Er wordt bij Tele2 bijna geen woord over de fusie gerept.

Wanneer gaan wij als Tele2 iets merken van de fusie. Wanneer worden de netwerken samengevoegd? En wanneer gaat de communitie omgegooit? Want de medewerkers op dit forum reageren heel anders dan de collega’s van TMNL.

icon Beste antwoord door eric 4 januari 2019, 16:11

stefan1997 schreef:

Ik ben heel actief op het Forum van T-Mobile. En het is leuk om te zien dat T-mobile veel meer plezier heeft in het overnemen van Tele2 dan tele2 het heeft. Er wordt bij Tele2 bijna geen woord over de fusie gerept.

Wanneer gaan wij als Tele2 iets merken van de fusie. Wanneer worden de netwerken samengevoegd? En wanneer gaat de communitie omgegooit? Want de medewerkers op dit forum reageren heel anders dan de collega’s van TMNL.

@stefan1997 Ik ben eens even door dat forum heen gelopen, maar zie niet heel veel aandacht voor dit fusie gebeuren. Voor T-mobile klanten veranderd er zo ie zo weinig denk ik. Maar omdat het nu 1 bedrijf is mag je vast wel wat links op dit forum posten vanaf het T-mobile forum die gaan over Tele2? Dan snap ik misschien beter wat je bedoeld.

Bekijk origineel bericht

15 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hi Stefan,

Momenteel is er nog weinig bekend vanuit Tele2 over de fusie. Of de netwerken ook daadwerkelijk samen gaan onder één naam is hoogst onwaarschijnlijk.

Houdt het Tele2 forum in de gaten voor eventuele updates over de fusie.
Reputatie 7
Badge +2
Tele2 heeft het zelfde belofte pagina als roze reus. https://www.tele2.nl/beloftes/

Daarnaast zijn er informatieve faqs en topics geopend.

De fusie van twee bedrijven is niet iets dat zo snel gebeurt, de juridische stap is voldaan, maar er zijn zeker andere dingen die in de orgazinatie van beide bedrijven moet gebeuren voor dat de technische stappen voortgezet worden.

Ik hoop dat in een maandje of twee dat wij meer informatie krijgen over de plannen van de technische toekomst voor Tele2 klanten en de 5g plannen voor T-Mobile
Reputatie 5
Badge
Jacco schreef:

Momenteel is er nog weinig bekend vanuit Tele2 over de fusie. Of de netwerken ook daadwerkelijk samen gaan onder één naam is hoogst onwaarschijnlijk.

onwaarschijnlijk? hoe dat zo, juist wel volgens mij. Het lijkt me stug dat ze 2 netwerken gaan onderhouden, ik denk dat de capaciteit van Tele2 wordt samengevoegd en dat het daarna masten weg haalt of frequenties overzet naar T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +2
De netwerken worden niet samengevoegd, de fysieke netwerk van Tele2 wordt uitgeschakeld.

Plannen van wanneer en hoe dat zou gebeuren, is niet bekend.
Reputatie 7
Badge +4
stefan1997 schreef:

@stefan1997 Ik ben eens even door dat forum heen gelopen, maar zie niet heel veel aandacht voor dit fusie gebeuren. Voor T-mobile klanten veranderd er zo ie zo weinig denk ik. Maar omdat het nu 1 bedrijf is mag je vast wel wat links op dit forum posten vanaf het T-mobile forum die gaan over Tele2? Dan snap ik misschien beter wat je bedoeld.
Reputatie 5
Badge
Hoi stefan1997.

Natuurlijk is het mooi datde fusie geslaagd is!

Ik heb alleen op dit moment geen inzicht wat er gaat wijzigen , daar kan ik dus nog niets over zeggen,
Even geduld 🙂
Groet,

Arjan
Reputatie 4
Badge +1
Arjan, als je maar bij ons blijft!
Reputatie 5
Badge
@theocoppes,

Ik heb nog geen andere plannen 🙂
Reputatie 6
Badge
eric schreef:

stefan1997 schreef:

Ik bezoek sinds enige tijd ook af en toe het TM forum, maar ik kan daar ook niet meer informatie vinden dat op dit forum.
Reputatie 6
Badge
simnlru schreef:

Jacco schreef:

onwaarschijnlijk? hoe dat zo, juist wel volgens mij. Het lijkt me stug dat ze 2 netwerken gaan onderhouden, ik denk dat de capaciteit van Tele2 wordt samengevoegd en dat het daarna masten weg haalt of frequenties overzet naar T-Mobile.

Geen 2 netwerken onderhouden, maar wel 2 merken. Het gebruikmaken van het TM netwerk door Tele2 klanten wil niet automatisch zeggen dat er iets verandert aan het product aanbod (zoals bijvoorbeeld 4G roaming).
Reputatie 6
Badge
Zelf zei ik al kom maar op met dat glasvezel aanbod, maar de aanleg begint de eerste helft van dit jaar in Den Haag dus dat gaat nog wel even duren.
Alles wat op het T-Mobile forum staat is openbaar en kan zonder account bekeken worden. Ik merk vooral in de online communicatie een hoop enthousiastme vanuit T-Mobile. Denk aan filmpjes waarin CEO Søren heel enthousiast verteld over de fusie.

https://www.instagram.com/p/BqsQV-fh4Uk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=oquthtcnsmyn

https://www.facebook.com/155526387811390/posts/2220998391264169/

Het T-Mobile forum heeft een veel transparantere en persoonlijkere opbouw. Ook de moderators geven inhoudelijke antwoorden. Dat mis ik echt op het tele2 forum. Zo reageren de tele2 medewerkers heel kortaf, als ze al reageren. Ook zijn ze veel actiever en wordt de inzet van elke klant gewaardeerd.

Zo ben ik superuser op het TMNL forum. Ik ben dus aangemerkt door T-Mobile als een soort van klantexpert. Ik ken daardoor een aantal moderators persoonlijk. Ook worden alle superusers op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen zodat wij andere klanten nog beter kunnen helpen. Als dank ontvang ik regelmatig leuke cadeautjes.

Nu de fusie is 'afgerond' hoop ik dat het Tele2 forum de zelfe normen en waarden gaat hanteren.

Dit is een link naar het T-MOBILE fusie topic:
https://community.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-europese-commissie-akkoord-met-fusie-van-t-mobile-en-tele2-307427
En het persbericht:
https://founders.t-mobile.nl/t-mobile-en-tele2-gefuseerd-uitrol-5g-nederland-dichterbij/
Reputatie 7
Badge +4
We kennen hier op het forum ook superusers, die heten goldmembers. We worden een beetje eerder op de hoogte gehouden, maar mogen ook meedoen met early product innovaties zoals Volte en Vowifi. Van deze zaken lees ik wel een hoop maar T-mobile komt niet af met dat soort vernieuwingen. Hier wordt na ons testwerk, met bijbehorende beloningen, de producten ook daadwerkelijk aangeboden.

Maar inderdaad, het enthousiasme van de t-mobile moderators ligt op het niveau van de goldmembers op het Tele2 forum. 😃
Reputatie 6
Badge
Niet meer informatie in de genoemde TM topics. De regelmaat in leuke cadeautjes vind ik wel een goed idee 😁
Reputatie 7
Badge +2
pipodeclown schreef:

Niet meer informatie in de genoemde TM topics. De regelmaat in leuke cadeautjes vind ik wel een goed idee 😁

Ja, in 2017 nog leukje flesje gekregen voor oud en nieuw, vorige jaar niks lol

Heb ook nog een powebank van Tele2 gekregen maar was voor dat ik goldmember werd.

Verder, de forum van t-mobile is eindelijk vernieuwd, maar heeft, vooral in de mobile versie, nog veel bugs, vooral met quoten en plaatsen van afbeeldingen, werkt voor geen meter... Ooit daar aangekaart, maar kind of "wordt aan gewerkt"

Kom ik daar dus ook alleen als het echt noodzakelijk is 😂

Reageer