vraag

Fraude - onbekende vordering

Hallo,

Ik heb een vraag over een fraude geval.
Zaterdag kreeg ik een onbekende vordering van LAVG met Tele2 Nederland B.V. als opdrachtgever. Ik ben onbekend met een overeenkomst met jullie en ben nog nooit klant geweest, het is mij dus een raadsel waarom ik deze vordering ontvangen heb. Vervolgens heb ik direct contact opgenomen met jullie klantenservice, maar ook daar is niets bekend, geen naam, geen aders, alleen wel mijn rekeningnummer. Omdat ik zo weinig gegevens heb krijg ik verder geen informatie en kon de medewerker NIKS voor mij doen, erg vreemd, omdat mijn rekeningnummer misbruikt wordt. Ik heb contact gezocht met LAVG en ook met het CMI, maar ik wil ook dat Tele2 Nederland B.V. mij als opdrachtgever voor deze ellende helpt!

Kan iemand die me verder kan helpen contact opnemen?

Hendriks

7 Reacties

Reputatie 5
Badge
Hoi Hendrikcen

Vervelend dat je een dossier hebt ontvangen van LAVG. We doen op dit moment onderzoek naar de reden van versturen van deze brieven.
Onze excuses voor het ongemak!

Ik heb je een privé bericht gestuurd met wat vragen hierover

Groet,

Arjan
Bedankt voor het oppakken van mijn melding! Ik heb reeds gereageerd via privéberichten.
Beste,
Ik heb nog een aanvullend bericht gestuurd via privé-berichten, maar het lijkt alsof Arjan niet meer aanwezig is.. Is er iemand anders die mij wil antwoorden?

Groet
Reputatie 5
Badge
Hoi,

IK heb erg genoten van mijn vrije dag,
Ik heb gereageerd op je bericht

Groet,

Arjan
Beste Tele2,

Inmiddels heb ik meer informatie over deze fraude. Mijn gegevens zijn gebruikt om meerdere abonnementen af te sluiten. Van 1 abonnement heb ik dus een vordering ontvangen, blijft dat de anderen nog bij Tele2 openstaan en daar wil ik graag actie op van Tele2. 30 dagen wachten op een reactie (via fraude e-mailadres) vind ik echt te lang in dit geval..

Groet, Charlotte
Reputatie 7
Badge +2
Een fraude geval is iets die erg goed onderzocht moet worden.

Moet, onderandere, onderzocht worden als de claim wel terecht is, waar het fout is gegaan, als medewerkers hier een rol hebben gespeeld om dit mogelijk te maken.

Jou taak is aangifte doen bij politie en dit bij Tele2 bekend te maken. Zodra je dit hebt gedaan is het helaas wachten tot dat je helemaal van af bent.
Reputatie 7
Badge +4
hendrikcen schreef:

Beste Tele2,

Inmiddels heb ik meer informatie over deze fraude. Mijn gegevens zijn gebruikt om meerdere abonnementen af te sluiten. Van 1 abonnement heb ik dus een vordering ontvangen, blijft dat de anderen nog bij Tele2 openstaan en daar wil ik graag actie op van Tele2. 30 dagen wachten op een reactie (via fraude e-mailadres) vind ik echt te lang in dit geval..

Groet, Charlotte

Het lijkt me beter voor jou om niet teveel exposure te geven via een openbaar forum. Jouw gegevens zijn al kwetsbaar c.q. niet goed beschermd, dus ga niet nog meer info geven. Je zult het moeten doen met allerlei security afdelingen binnen een organisatie, en daarvan kun je niet verwachten dat die via een klantenforum met jou gaan communiceren.

(Aanvullende) aangiftes blijven nodig. Alleen zo wordt het serieus genomen door een provider. Er zijn inderdaad anders slimmeriken die roepen dat ze gefraudeerd zijn, maar toch die telefoon snel hebben doorverkocht. Als dat soort mensen keer op keer aangiftes doen kan de politie ook dat een beetje in de gaten houden!

Reageer