Fout in contract via Castle electronics

• 22 februari 2017
  • 12 reacties
  • 285 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 9 reacties
Heb destijds een abbo besteld via een aanbod van tele2 via castle electronics. 2 jarig contract 300 belmin en 200 mb pkus gsm samsung prime core kosten per maand 37,00 euro. Waarvoor ik maandelijks 10 betaal voir mijn belbundel. En 27,00 betaal voor mijn toestel.

Heb dit destijds ook doorgegeven aan tele2 maar ik neem de proef op de som. Maar tot heden geen contact gehad laat staan het beloop van het onderzoek.
Ook deze gsm is niet geschikt voor internet simwissel lost niets op. Ook de juiste instelling voor gsm doorlopen zowel met medewerker van teke 2 lost dit niet op.
We zullen dit ook meenemen in het onderzoek.
Wat ze me wel meegaven waar ik de bestelling had gedaan daar ook contact mee op te nemen in dit geval castle electronics. Heb ook dit toen doorgegeven. Zij vertelde mij weer neem contact op met u provider tele 2.

Weer gebeld met tele 2 vertekde mij meneer we bemen alles mee in het onderzoek.!!!!

Maar nu ik nog niets meer verbam van tele2 heb ik vandaag getracht castle electronics te bereiken. Echter zij hebben een failisiment aangevraagd bij de rechter.
Lekker dan.

Al met al hoop ik op een oplossing anders wel de tele2 bus ook bij ons mag komen net een excuus en oplossing.

Dus deze gsm betaal ik 24 keer 27,00 euro 540 euro voor samsung galaxy prime . Graag u bericht tele 2

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Excuus reken fout betaal 640 euro voor dit toestel ??
Reputatie 7
Badge +4
Castle is je verkoper, die combineren een eigen toestel met een abonnement van een provider. De verkoper kunt u hierop aanspreken. Als ze failliet zijn, dan moet u een claim neerleggen bij de curator.

Zie hier de informatie van de overheid hierover, bij consumentenclaim:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/telefoonabonnement-inclusief-mobiele-telefoon-rechten-bij-kapot-toestel

Lekker makkelijk je moet naar een winkel bellen en daar het probleem voorleggen. Terwijl die failiet zijn. En dan een claim indienen bij hun curator let wel ik als klant dit al 15 maanden geleden zowel bij de winkel en tele 2 heb voorgelegd en op dat onderzoek wacht ik nog steeds. Lijkt mij dat er een verzuim heeft plaatsgevonden doorwel beiden partijen. Kan niet zo zijn dat ik het maar moet uitzoeken. Daar heb ik ook een klacht tevens onderzoek laten starten maar hoor hier niets van. Graag de vervolgstappen van tele 2.
Reputatie 3
Badge +1
Nope, je moet echt bij Castle zijn. Daar heb je betaald. Zou een beetje raar zijn als bedrijf A moet opdraaien voor de schulden van bedrijf B, toch? Dat je al 15 maanden bezig bent is niet normaal. Misschien wordt het tijd een ander pad te bewandelen. Dit bij Tele2 neerleggen gaat je niet verder helpen ben ik bang.
Ik heb bij castle Enkel de aangeboden abbo afgesloten van tele 2. De abbo kosten betaal ik toch ook per maand aan tele 2.
37,00 euro 10 voor de belbundel en 27,00 euro voor het toestel. En heb al contact gehad met tele2 vandaag ze pakken de zaak serieus op. Omdat bij castle niets meer te verhalen valt.
Reputatie 3
Badge +1
Het gaat ook meer om het afgenomen toestel. Tele2 heeft Castle daarvoor betaald waardoor zij doorgaans het aanspreekpunt zijn. Top dat Tele2 het nu wel serieus gaat oppakken! Ben benieuwd naar de uitkomst. Laat je dat hier weten?
Jazeker laat ik wat weten. Want het toestel wat ik er destijds bijgenomen heb koste toen en nu nog steeds 149,euro en als ik dan 24 keer 27 bereken betaal ik voor het toestel 648,00 euro daarom heb ik toendertijd gelijk aan de bel getrokken. Want dut tiestel heb ik nu al dik en dubbel terugbetaald. Wordt vervolgd...
Reputatie 3
Badge +1
Top!
Tele2 bied een coulance aan voor de maanden dat ik niet gebruik heb kunnen maken van de databundel. Het is een kleine pleister op de wond. Het overige zal ik via een claim moeten voorleggen bij de curators. Ga dat zeker doen. Maar zal weinig tot geen succes hebben gezien er meer schuldeisers zijn. Erg jammer maar het zij zo. Ben benieuwd of radar zich hierin gaat bemoeien zoals het ernu naar uitziet zijn er veel gedupeerde klanten.
Reputatie 3
Badge +1
Radar is een programma dat kijkcijfers belangrijker vindt dan klantissues. Faillissementen kunnen gebeuren. Dat daar gedupeerden bij komen kijken is logisch. Niet enorm nieuwswaardig. Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Ik vraag me alleen af wat je denkt te bereiken, van een kale kip kun je niet plukken.

Het feit dat Tele2 de databundel vergoed is vrij coulant. Je hebt namelijk een bij Tele2 een overeenkomst voor de levering van de dienst, niet van het toestel. Dat de verbinding niet tot stand is gekomen in dat desbetreffende toestel is niet hun pakkie an, om het even ongenuanceerd te zeggen. Moet zeggen dat ik dat dus nog vrij netjes vind.
Het is ook niet zozeer dat als Radar hier de aandacht aanbesteed. Dat de problemen zijn verholpen. Er mag juist aandacht aanbesteed worden.

Er zullen genoeg mensen niet weten wat doen in deze situatie.

En een claim niet indienen bij de curators. Lijkt mij onverstandig juist wel doen. Niet geschoten is altijd mis. Gelet de kansen nihil zijn.

En wat betreft de coulance is zeer netjes van tele 2.

Betreft het toestel is hun zaak niet. Is wel makkelijk door de bocht. Maar dat is ieder zijn mening. Ga hier ook niet verder op in.

Wat ik wel kan zeggen is dat er veel gedupeerde zijn in korte tijd.
Er zijn wel nog vele contracten verwerkt de afgelopen maanden en vele contanten ontvangen.

En dat nu opeens een falisiment wordt aangevraagd. Roept vragen op aldus mijn raadsman.

Maar goed hopelijk worden de gedupeerde alsnog geholpen.
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!

Groet, Maris