beantwoord

Fout 38 (SMS)

Ik kan geen SMS berichten meer verzenden sinds vandaag. Ik krijg een foutmelding (zie onderstaande afbeelding) waarop staat dat de SMS niet verzonden kan worden. Gisteren lukte het mij gewoon om te SMS'en.

icon Beste antwoord door meesjansen 15 mei 2019, 21:26

Bedankt voor de hulp. Ik probeerde een sms naar een persoon te sturen waar haar vaste en mobiele nummer in was gevoerd. Mijn telefoon probeerde vervolgens te SMS'en naar haar vaste nummer.

Bekijk origineel bericht

9 Reacties

Ik krijg deze melding alleen wanneer ik naar een specifiek nummer probeer te SMS'en. Andere nummers werken gewoon.
Reputatie 5
Badge +1
Voor betaal SMS?
Reputatie 5
Badge +1

Nee, gewoon voor gratis sms naar een ander 06-nummer.
Reputatie 7
Badge +4
En als je een sms naar jezelf stuurt, lukt dat wel?
Reputatie 5
Badge
Dus bij één specifiek 06-nummer (voor zover bekend) krijg je deze foutmelding? Stuur je in dit bericht smilies mee of andere vreemde tekens? Test eventueel of de SMS wel wordt verstuurd als je alleen "wie dit leest is gek" intoetst.

Dat het verzenden an sich al niet lukt duidt verder doorgaans op een probleem met het toestel of de instellingen (netwerkproblemen merk je meestal als de SMS al verstuurd is). Zou je als bovenstaande niet werkt anders eens je toestel kunnen herstarten of kijken of je niet per ongeluk dit nummer geblokkeerd hebt?
Bedankt voor de hulp. Ik probeerde een sms naar een persoon te sturen waar haar vaste en mobiele nummer in was gevoerd. Mijn telefoon probeerde vervolgens te SMS'en naar haar vaste nummer.
Reputatie 7
Badge +4
Ok! Fijn dat je het gevonden hebt. Daarom vroeg ik ook door om een test naar een bestaand nummer te doen.
Reputatie 5
Badge +1
Gaaf dat je er uit bent! En vooral dat je dat terug koppelt! 😊

Reageer