Feedback bestelproces

Reputatie 5
Badge +2
Je hebt laatst een nieuw toestel en/of abonnement bij ons besteld. Dankjewel!

Nu het nog vers in je geheugen ligt, zijn we benieuwd of je iets is opgevallen tijdens het bestellen. Wat liep soepel, wat liep er minder goed? Had je op een bepaald punt meer of andere informatie verwacht? Werkte de website goed?

In dit topic kun je jouw feedback geven op ons bestelproces. Het is belangrijk dat je bij je feedback vermeldt waar je jouw product/dienst hebt gekocht. Via de Tele2-website, -winkel of via een andere aanbieder?

De feedback zal gedeeld worden met de betreffende afdelingen.
Alvast bedankt!

88 Reacties

Graag updates op de levertijden, ik heb een iPhone 6S Plus 32 GBsilver besteld op 29 oktober. Nog geen enkele update gehad van Tele2
Inderdaad...updates. Eind oktober een zwarte iPhone 7 plus besteld. Duurt allemaal even. Prima. In het begin elke week een update maar na 3 weken niks meer..... Ik wacht wel rustig af hoor, komt allemaal vast wel goed. Maar doe gewoon wat je belooft ......... Geef gewoon regelmatig een update. Zeg het anders gewoon niet.
Ik heb geen enkele week een update gehad van mijn bestelling iphone 7 plus. Nu staat er dan het binnen 1 week geleverd wordt. Wanneer kan ik mijn nieuwe telefoon ontvangen?
14 dagen geleden een galaxy s6 besteld, kreeg een mail dat zowel toestel als sim niet op voorraad zijn. sinds die tijd niets meer gehoord. ik had dit toch graag geweten voordat ik de bestelling afrondde, en zou nu ook graag op de hoogte gehouden worden, eveneens een verwachting van de leverdatum.
mvg Gerard
Reputatie 2
Badge
geen bundels en prijzen vermeld op bevestiging simonly, weet dan niet waar je akkoord op moet geven
gerardg95 schreef:

14 dagen geleden een galaxy s6 besteld, kreeg een mail dat zowel toestel als sim niet op voorraad zijn. sinds die tijd niets meer gehoord. ik had dit toch graag geweten voordat ik de bestelling afrondde, en zou nu ook graag op de hoogte gehouden worden, eveneens een verwachting van de leverdatum.
mvg Gerard

na 19 dagen eindelijk bericht van OPD om een afspraak voor het bezorgen te maken, lijkt me in het vervolg wel zo netjes je klanten vooraf in te lichten over deze lange wachttijd, in de tussentijd de klant op de hoogte houden zou ook erg gewenst zijn! dan weet de klant ook dat men wel met zijn bestelling bezig is, kan jullie klantenservice weer onnodige telefoontjes schelen!
PBM schreef:

Inderdaad...updates. Eind oktober een zwarte iPhone 7 plus besteld. Duurt allemaal even. Prima. In het begin elke week een update maar na 3 weken niks meer..... Ik wacht wel rustig af hoor, komt allemaal vast wel goed. Maar doe gewoon wat je belooft ......... Geef gewoon regelmatig een update. Zeg het anders gewoon niet.

Levertijd staat nu binnen een week.....Ik ben benieuwd, niks gehoord nog maar wie weet.......
PBM schreef:

PBM schreef:

Levertijd staat nu binnen een week.....Ik ben benieuwd, niks gehoord nog maar wie weet.......

Wordt morgen geleverd......Lijkt goed te gaan nu.
Reputatie 5
Badge +2
Goed nieuws PBM! Neemt niet weg dat er een regelmatige update over de verwachte leveringsdatum gewenst is natuurlijk.

Ik ga alle feedback doorzetten naar de communicatie afdeling.

Groetjes,
Jolien
PBM schreef:

PBM schreef:

PBM schreef:

Wordt morgen geleverd......Lijkt goed te gaan nu.

En inderdaad geleverd. Prima geregeld, heel eenvoudig. Thanks. Top.
Hallo, ik heb gister mijn iPhone 7 besteld zonder nummerbehoud. Op de site stond er dat de iPhone 7 beschikbaar was en na het bestellen kreeg ik opeens een email dat er nieuwe toestellen besteld moeten worden plus mijn simkaart ook nog niet beschikbaar is! Waarom staat er dan op de site dat de iPhone beschikbaar is?
Na het lezen van deze forums zie ik dat ik mijn iPhone waarschijnlijk pas in februari krijg.
Ik vind dat de verwachte leveringstijden beschikbaar moet zijn zodat iedereen een idee krijgt hoelang die moet wachten op zijn iPhone, maar ik heb geduld en wacht op mijn bevestiging-email. :D:?
Reputatie 7
Badge +4
Tja, dat heeft met de kleur te maken. Ze kunnen dat niet per kleur laten zien en in 2016 wordt er niks nieuws meer geleverd denk ik.
Reputatie 4
Badge
Zoals vaker genoemd; updates over levertijden.

Nergens wordt vermeld dat de telefoon niet leverbaar is, dus zit je twee maanden te wachten zonder iets te weten.
In elk telefoongesprek wordt aangegeven dat jullie het zelf ook niet weten en dat we nog maar even moeten wachten.
eric schreef:

Tja, dat heeft met de kleur te maken. Ze kunnen dat niet per kleur laten zien en in 2016 wordt er niks nieuws meer geleverd denk ik.

jammer vind ik wel
Ja ik heb paar dagen geleden een Apple iPhone 7 Plus Black 32GB besteld op de website stond

Model /// Besteld voor 3 Januari /// Besteld vanaf 3 januari
Apple iPhone 7 Plus 32GB Black /// Beschikbaar binnen 1 week /// Beschikbaar

Ik heb hem op 4 januari besteld en werd er ook gezegd dat de telefoon niet op voorraad is en ook dat de simkaart niet op voorraad is.
Ik begrijp überhaupt niet dat voor 3 januari nog niet beschikbaar is en en vanaf wel?!
Ook ik heb last van een langzaam bestelproces en onjuiste informatie over de levertijd. Ik heb op 3 januari een iphone SE besteld die volgens de site op voorraad is. Ik heb tevergeefs twee dagen gewacht op een mail over de levering. Helaas kreeg ik alleen de melding dat het toestel niet op voorraad was. 2 Dagen later zag ik op de site dat het toestel wel weer op voorraad was, dus de klantenservice gevraagd wanneer mijn toestel zou komen. Mij is verzekerd dat het in week 2 in orde zou zijn (dwz, mijn telefoon is uiterlijk zaterdag 14 jan. in huis). Vandaag, donderdag 12 januari, staat het toestel nog steeds als leverbaar op de site, maar mijn exemplaar is niet te leveren. De klantenservice kapte het chatgesprek erg lomp af, en nu ben ik benieuwd hoe het staat met mijn bestelling. Ik twijfel of ik niet zal afzien van mijn bestelling, gezien de gang van zaken.
Ook ik heb last van een bestelproces, de slechte communicatie binnen het bedrijf en de gevolgen voor de gebruiker. Oktober verlenging abonnement met een iPhone 7+. Na ruim twee maanden wachten, en niet wekelijks een update over de verwachte levertijd, is mijn iPhone binnen. Maar aangezien ik met de kerst in Africa zat en het daar lastig is om mijn mail te checken kon ik dus geen afspraak maken om deze af te leveren. Dus de bezorgende partij, heeft mijn afwezigheidsbericht gehad, besluit zelf drie x langs te gaan en dan besluit Tele2 verlenging te annuleren
Contact opgenomen met klantenservice, nette oplossing met ander toestel die op voorraad is. Bevestiging inclusief imei en toen werd het weer stil. Toestel niet beschikbaar al zegt de site wat anders. Klachtenformulier ingevuld en ja ze hebben mij ter compensatie 7 euro toegewezen... Ik wil geen geld maar een telefoon! Volgende week maar bestelling annuleren en abonnement niet verlengen.
Ik had mijn abbo verlengd met een iphone 7 128gb jet black, stond 4+ weken levertijd. Klantenservice gebeld of het mogelijk was om om te zetten naar een black, deze was wel direct beschikbaar werd vermeld door de medewerker.

Alles keurig geregeld, check ik mijn bevestiging in de mail, staat er wederom momenteel niet leverbaar. Echter als ik de website van tele2 check, behoort deze leverbaar te zijn. Hoop dat het toestel toch snel komt...
Waarschijnlijk betaald Tele2 zijn leveranciers niet. Begrijp dat er op veel toestellen een abnormaal lange levertijd zit
Reputatie 4
Badge
sl0n schreef:

// sorry voor het berichtje in het Engels

Hello,

I've been a client of Tele2 (mobile) for more than 2 years now and recently wanted to upgrade my tariff plan, ie spend more money.

I tried it via web interface and ordered iPhone SE + 2 years subscription, this got refused with the following message:

"Bedankt voor je aanvraag voor Tele2 Mobiel. We hebben - dat doen we altijd als iemand bij ons een telefoon bestelt - bij Experian Nederland BV je kredietwaardigheid opgevraagd. De gegevens van Experian worden meegenomen in ons besluit om je aanvraag wel of niet te accepteren. We moeten je helaas ‘nee’ verkopen.

In verband met je privacy krijgen we geen achtergrondinformatie van Experian. Die informatie kun je natuurlijk zelf wel opvragen. Bel daarvoor met Experian, het nummer is 0900−39737426."

So, I contacted "Experian Nederland BV" asking what exactly are the reasons and they sent me a letter back saying:

"Geen registraties gevonden" for all categories
"Geen telefoon nummers gevonden"

Is there anything you could do about it?

Speaking more generally, I wonder if Tele2 have got an idea of how many customers might be refused because of service provided by Experian, given that they had zero data in my case. Thank you.

Ouch, that is a very unpleasant outcome!
I can understand you would want to receive help with that. However, you most likely won't get that here. The best thing to do is to open a new topic and wait for a moderator, which should usually take up to five days.
If you'd like to get answers right away, you could call 020-754 4444, or 1200 when calling from your Tele2 subscription.
DaanHai schreef:

I can understand you would want to receive help with that. However, you most likely won't get that here. The best thing to do is to open a new topic and wait for a moderator, which should usually take up to five days.
If you'd like to get answers right away, you could call 020-754 4444, or 1200 when calling from your Tele2 subscription.

Thanks! I called 1200 and somehow the customer agent was able to see actual error code, that the Experian's system was generating (at this point I don't get why people in Tele2's shop in Haarlem didn't get the same). It had to do with my address, long story short - it needed "huisnummer toevoeging". This is not the first time it bites me 😞

Once the address was changed, everything went smooth. Thanks again 🙂
Reputatie 4
Badge
sl0n schreef:

DaanHai schreef:

Thanks! I called 1200 and somehow the customer agent was able to see actual error code, that the Experian's system was generating (at this point I don't get why people in Tele2's shop in Haarlem didn't get the same). It had to do with my address, long story short - it needed "huisnummer toevoeging". This is not the first time it bites me 😞

Once the address was changed, everything went smooth. Thanks again =)

That's great to hear! Glad you can now start "draining the web", as Tele2 says in Dutch! 😉
vandaag mijn contract en simkaart geleverd gekregen.
hebben jullie enig idee wanneer ik mijn nieuwe telefoon kan verwachten?
samsung galaxy s7 edge blauw is de telefoon vergeten te melden hoe lang doet zo levering?

Reageer