Feedback

• 3 november 2015
  • 1 reactie
  • 124 x bekeken

Hoi Tele2,

Altijd was ik een zéér tevreden klant. Tot dat ik van de zomer internetkosten gemaakt heb in het buitenland die fout berekend waren. Het volledige bedrag op de "eigen risico" kosten na kreeg ik terug. Ik heb nog nooit van een eigen risico gehoord wat betreft internetverbruik in het buitenland, en ik heb geen idee hoe jullie berekend wat ik nou daadwerkelijk verbruikt heb. Zeer waarschijnlijk heb ik niet eens zoveel MB's verbruikt die de 60,50 van het "eigen risico" waard zijn, maar goed. Dit heeft mij doen besluiten mijn abonnement stop te zetten.

Ik had daarvoor online een afspraak gemaakt. Vandaag zou ik tussen 17:00 en 21:00 gebeld worden door een medewerker. Vier uur lang ben ik thuis gebleven en heb ik op het telefoontje gewacht. Uiteindelijk heb ik om vijf voor negen zelf maar gebeld. De medewerkster die ik aan de lijn kreeg kon mij alleen vertellen dat "alle providers eigen risico innen". Verder geen enkele uitleg gekregen hierover. Ook zei ik dat ik vier uur lang op een telefoontje heb gewacht, en dit erg vervelend vond. Hierop kon zij enkel zeggen "daar kan ik niks aan doen, dat is niet mijn afdeling". Hopelijk is dit wel de juiste afdeling om daar iets over te melden. Ik vind dit geen service.

Met vriendelijke groet,

Dana

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +4
Hallo Dana,

Binnen de Europese Unie gelden Europese Regels voor wat betreft mobiel data-gebruik.
Zo mag één MegaByte maximaal €0,20 kosten binnen alle landen van de Europese Unie.
Ook moet een telecom-provider gebruikers waarschuwen en de mobiele data-verbinding blokkeren als het bedrag aan data is opgelopen tot €60,50 inclusief 21% B.TW.
Bij dat bedrag heb je binnen de Europese Unie circa 300 MegaByte aan mobiele data verbruikt.
Die regel geldt wereldwijd, behalve in Nederland. En die regel geldt voor alle telecom-providers in Europa.

Zie de officiële website van de Rijksoverheid - klik hier

Het is dus geen "eigen risico". Maar €60,50 is het maximum-bedrag dat in rekening gebracht mag worden voor mobiel data-gebruik. Het is dus een Europese Richtlijn, omgezet naar Nederlandse Wetgeving.

Of jij die 300 MegaByte in het buitenland wel of niet hebt verbruikt, daar doe ik geen uitspraken over.

Dat is aan de Geschillencommissie Telecommunicatie om te beoordelen. Ik adviseer je om bij de Geschillencommissie een klacht in te dienen, indien je zeker weet dat je geen data in het buitenland hebt verbruikt. Dat moet je dan wel heel zeker weten. 100%

Succes!

Herman Haasnoot