[FAQ] Nummerbehoud

  • 7 juli 2020
  • 5 reacties
  • 522 x bekeken

Reputatie 5
Badge

In dit topic hebben we veelvoorkomende vragen verzameld over nummerbehoud. Het nummerbehoud wordt helemaal voor jou geregeld achter de schermen. We doen er alles aan om dit zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom hebben we in dit topic alles op een rijtje gezet voor jou. Ontbreekt er iets of wil je iets anders weten? Laat dan een reactie achter in het topic. 

Hoe werkt het precies?

Wanneer je overstapt en voor een abonnement met telefoon of een Sim Only abonnement bij Tele2 kiest, kun je ook kiezen voor nummerbehoud. Wij zorgen dan dat dit helemaal geregeld wordt. Maar hoe werkt dat dan precies? Check daarvoor dit topic. Hier hebben we alles op een rijtje gezet over het proces.

 

 

 

Wanneer gaat mijn nieuwe contract in?

Je nieuwe contract gaat in op het moment dat je nieuwe simkaart geactiveerd is. Vanaf dit moment betaal je ook de maandelijkse kosten van je nieuwe abonnement.

 

Moet ik mijn huidige abonnement zelf opzeggen?

Nee, zeg je huidige contract niet zelf op als je het verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Dit regelt Tele2 voor jou. Als je het contract zelf opzegt, loop je zelfs het risico dat we het nummer niet meer over kunnen nemen, omdat je oude provider het al gedeactiveerd heeft.

 

Hoelang duurt het overzetten van mijn telefoonnummer?

Dit is afhankelijk van de einddatum van het contract bij je huidige provider. Zodra je huidige contract eindigt, duurt het ongeveer 1 week (afhankelijk van levering simkaart en/of telefoon) voordat je nummer is overgezet. Je kunt 4 maanden van tevoren nummerbehoud aanvragen. Dat betekent dat het uiterlijk 4 maanden en 1 week kan duren voordat je nummer wordt overgezet.

 

Kan ik meteen bellen als ik overstap naar Tele2?

Bij levering is de nieuwe simkaart nog niet actief. Binnen twee dagen krijg je een sms en e-mail met de geplande datum en tijd waarop je simkaart geactiveerd wordt. Op het moment van activatie wordt je huidige nummer overgezet op je nieuwe simkaart en kun je gebruik maken van je diensten bij Tele2.

 

Kan ik achteraf nummerbehoud aanvragen?

Achteraf nummerbehoud aanvragen is mogelijk. Hier zijn wel twee voorwaarden voor. Ten eerste moet je abonnement actief zijn en ten tweede mag je geen lopende aanvragen hebben. Denk hierbij aan een aanvraag van een simkaart of een upgrade van je abonnement.


Om welke reden kan mijn nummerbehoud aanvraag afgewezen worden?

Je nummerbehoud aanvraag wordt afgewezen als je nog langer in contract bent bij je huidige provider dan 4 maanden. Ook wordt de aanvraag afgewezen als je mobiele nummer al is afgesloten. Dit gebeurt als je je huidige contract al hebt opgezegd of als je al een nummerbehoud aanvraag bij een andere provider hebt lopen.

Ook kan je nummerbehoud aanvraag worden afgewezen als je van een Tele2 abonnement naar een Tele2 Zakelijk abonnement gaat. Dit is bij ons helaas niet mogelijk.

 

Ik heb een SMS ontvangen van het nummer 1661. Is dat van Tele2?

Ja, dit SMS’je is van ons afkomstig. Je ontvangt een SMS van 1661 als je nummerbehoud aanvraagt. Hiermee valideren wij of het opgegeven nummer echt van jou is.

 

Kan ik zelf de geplande startdatum van mijn nummerbehoud wijzigen?

Je kunt de geplande startdatum uitstellen. Dit kun je zelf regelen in de MijnTele2 omgeving.

Je kunt je nummerbehoud alleen niet vervroegen, hooguit in uitzonderlijke omstandigheden. De datum die wij opgeven is namelijk al de eerst mogelijke datum dat wij het telefoonnummer kunnen overnemen van je huidige provider.

 

Ik ben in het buitenland als mijn nummer wordt overgezet. Kan dit?

Je nummer wordt gewoon overgezet naar ons netwerk, ook al ben je in het buitenland.

Zorg er wel voor dat je de simkaart die je van ons ontvangen hebt meeneemt. Deze heb je wel nodig.

Als je liever wilt dat je telefoonnummer op een ander moment wordt overgezet, kun je nummerbehoud uitstellen via MijnTele2. Wil je nummerbehoud vervroegen? Neem dan contact met ons op.


Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?

Vraag je nummerbehoud aan tijdens je bestelling. Vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract kun je nummerbehoud aanvragen.

 

Kan ik mijn nummer behouden als ik overstap naar Tele2?

Absoluut. Als je met behoud van je telefoonnummer wilt overstappen, dan geef je dit aan in je bestelling bij Tele2. Wij zorgen er dan voor dat we je nummer overnemen van je huidige provider en we zeggen je abonnement daar voor je op. Let er wel goed op dat je nummerbehoud kunt aanvragen tot 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Check dus altijd wanneer het contract met je huidige aanbieder afloopt.

 

Hoe wordt mijn mobiele nummer gevalideerd?

Om er zeker van te zijn dat het opgegeven mobiele nummer bij jou hoort, ontvang je eerst een SMS van het nummer 1661. Hierin vragen we je een 5-cijferige code terug te sturen:

•             Tele2 stuurt je een SMS via het nummer 1661. In deze SMS staat een 5-cijferige code

•             Jij stuurt een bericht terug met dezelfde code, binnen 24 uur

•             Tele2 ontvangt de bevestiging van het mobiele nummer

•             Jij ontvangt een SMS met de bevestiging

De simkaart van ons kun je gebruiken zodra het telefoonnummer is overgenomen.

 

Kan ik nummerbehoud eerder laten ingaan of uitstellen?

Je kunt nummerbehoud uitstellen via MijnTele2. Wil je nummerbehoud vervroegen? Neem dan contact met ons op.

 

Als mijn telefoonnummer nog niet is overgezet naar Tele2, kan ik het toestel dan al gebruiken?

Het is mogelijk om de simkaart van je huidige provider alvast te gebruiken in je nieuwe toestel. Zodra je telefoonnummer is overgenomen door ons wissel je de simkaart om.

Als je nu een simkaart hebt die niet in je nieuwe toestel past, kun je een andere simkaart aanvragen bij je huidige provider.

 

Kan ik blijven bellen totdat mijn telefoonnummer is overgenomen?

Je telefoonnummer blijft actief bij je huidige provider, totdat wij het telefoonnummer hebben overgenomen.

Je kan dus met de simkaart van je huidige provider blijven bellen.

De simkaart van ons kun je gebruiken zodra het telefoonnummer is overgenomen.

 


5 reacties

Hallo,

 

Ik heb 8 dagen geleden een sim only abonnement bij jullie besteld met de optie nummerbehoud van mijn oude provider (T-Mobile Prepaid). Ik heb mijn simkaart al ontvangen, maar deze is nog niet geactiveerd. Ook heb ik niks meer van jullie te horen gekregen wanneer mijn Tele2 simkaart geactiveerd wordt.

 

Zo lang dit niet gebeurt, kan ik niet inloggen en geen account aanmaken. Aangezien mijn prepaid bundel bij T-Mobile vandaag afloopt, zou ik het wel zo netjes vinden als alles vandaag geregeld wordt. Kan iemand mij zsm helpen??

 

Bedankt!

Alex

Reputatie 5
Badge

Hey @Alex90,

Welkom op de Community en bij de Tele2 familie!
Supertof dat je voor ons hebt gekozen. En bedankt voor jouw feedback! Dit nemen we mee om het proces omtrent nummerbehoud te verbeteren.
Ik zie dat jouw vraag beantwoord is in dit topic. 
Door een fout in het systeem worden bepaalde sim kaarten niet automatisch worden geactiveerd. Het is nu handmatig opgelost.

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Hi, please forgive the english.

 

I want to port my current business number to a personal number on another provider. 

I tried doing this on MediaMarkt with Vodafone today, but the system rejected the Tele2 business number?  

 

What’s the solution for this please?

Reputatie 7
Badge +1

@Cas van Tele2 ik zie dat deze FAQ (nog) niet sticky gemaakt is, is dat je bedoeling?

Reputatie 5
Badge

Hey @Mr_Maz,
Welcome on the Community! I apologise for the late reaction. Normally we respond more quickly to questions. Unfortunately, I do not have access to the Tele2 Business systems. What I advise you to do is to contact klantenserice Tele2 Zakelijk (the business customer service) on the following number: +31 (0)20 - 750 1611. Probably my colleagues there will be able to help you with their expertise!

@pipodeclown Bedankt voor je oplettendheid. Daar is bewust voor gekozen! 

Reageer