beantwoord

Factuur van privé naar zakelijk om laten zetten

Goedemiddag. Ik mag mijn huidige abonnement weer gaan verlengen maar tegelijkertijd wil mijn werkgever de kosten van mijn Telefoon/abonnement betalen. Hiervoor dient het rekeningnummer gewijzigd te worden en dient het bedrijf op de factuur vermeld te worden. Is het gewoon mogelijk dit in de winkel te regelen? Ik las berichten dat dit tot enkele jaren geleden niet mogelijk was. Alvast bedankt!

icon Beste antwoord door eric 28 augustus 2018, 12:49

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Er is wel een manier om dit te doen:
1) Je nummer porteren naar een gratis prepaid kaart van Vodafone You. Hiermee is je Tele2 consumentencontract afgelopen. (opzegtermijn is 1 maand als je al buiten contract termijn zit)
2) Jouw bedrijf een zakelijk contract met Tele2 laten afsluiten en dan nummerportering van jouw prepaid kaart laten aanvragen (Doorlooptijd ca. 10 dagen).

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Er is wel een manier om dit te doen:
1) Je nummer porteren naar een gratis prepaid kaart van Vodafone You. Hiermee is je Tele2 consumentencontract afgelopen. (opzegtermijn is 1 maand als je al buiten contract termijn zit)
2) Jouw bedrijf een zakelijk contract met Tele2 laten afsluiten en dan nummerportering van jouw prepaid kaart laten aanvragen (Doorlooptijd ca. 10 dagen).
Bedankt voor je reactie Eric! Balen... Want ik mag vanaf gisteren verlengen en zou graag de nieuwe telefoon alvast ontvangen. Dan is dit inderdaad een optie, of overstappen naar een andere provider wat me wel het voordeel geeft van de nieuwe telefoon. Toch? Jammer want ben eigenlijk tevreden over Tele2...
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt zo ie zo niet als particulier alleen maar een zakelijke naam op de factuur laten zetten, er moet echt een contract met het bedijf zijn. (denk aan wie is tekenbevoegd etc...)
Als je sinds gisteren mag verlengen dan betekend dat je nog 4 maanden in contract zit. Dus je nummer kun je pas over 4 maanden uitporteren naar b.v. zo'n prepaid truuk. Als het nummer je niet uitmaakt, dan kan je nieuwe werkgever toch gewoon onder een zakelijk contract een nieuw nummer + toestel voor je bestellen?

Je kunt ook vragen om gewoon de factuur van jou te laten betalen door het bedrijf via je loonstrook. Dan hou je zelf alles onder controle en kun je wel nu je Tele2 consumentencontract verlengen.
Reputatie 7
Badge
In geval van je consumentencontract declareren bij de werkgever, dan heeft de werkgever geen recht op verrekening van de BTW (die ook niet op facturen voor consumenten vermeld staat), dus die oplossing is wel iets duurder.
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet hoe graag de nieuwe werkgever Mitclai wil hebben? Zijn verzoek om Mitclau even van zijn prive een zakelijk account maakt en de facturatie even op de bedrijfsnaam laat plaatsvinden is natuurlijk bij elke operator een mission impossible. Het bedrijf zal met kvk inschrijving, tekenbevoegde etc. een kredietcheck moeten doorstaan en kan dan op haar naam mobiele abonnementen afsluiten. Mitclau kan natuurlijk ook een zzp'er zijn en dan op eigen naam een zakelijk abonnement afsluiten. Maar dan zijn het eigen bedrijfskosten, inbegrepen in het zzp tarief.
Reputatie 7
Badge
Yup, met factuurbedragen rond 50-60 euro dan praat je over een tientje btw per maand, dus het is inderdaad net hoe graag de werkgever de topicstarter wil hebben. De markt is gunstig op dit moment.