beantwoord

Factuur na einddatum abonnement

• 19 september 2015
  • 12 reacties
  • 300 x bekeken

Onlangs heb ik mijn abonnement bij Tele2 opgezegd. De einddatum van mijn abonnement is 15-09-2015. Echter, loopt mijn abonnement bij Tele2 nog steeds en staat er ook een nieuwe factuur van deze maand open.
Mijn nieuwe abonnement bij een andere provider gaat vanaf 21-09-2015 in. Ik neem aan dat ik niet ook deze maand voor Tele2 hoef te betalen, aangezien mijn abonnement 15 september gestopt is?

Gr. Meike
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 9 oktober 2015, 21:29

Hallo allemaal,

Zojuist antwoord gegeven op deze vraag in een ander topic.

De mensen die dit hebben ondervonden moeten allemaal een mail hebben ontvangen met verdere uitleg. De melding is daarom reeds van de website verwijderd.
Mocht iemand naar aanleiding van deze situatie nog vragen hebben open dan even een eigen topic.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Abonnementskosten betaal je achteraf dus de periode t/m 15/09 moet nu nog worden afgerekend. Heb je geen gebruik gemaakt van nummerbehoud, waarom lopen de abonnementen dan niet naadloos in elkaar over en zit je van 15/9 t/m 20/9 zonder verbinding?
Betekent dit dat ik voor de periode van 15-09 t/m 20-09 moet betalen? En niet een hele maand (15-09 t/m 15-10).
Reputatie 7
Als je voor 15/8 hebt opgezegd zou je opzegging 15/9 moeten zijn verwerkt en je geeft aan dat je van 15/9 tot 20/9 zonder verbinding zit (wat vreemd is...) en dan hoef je uiteraard niet te betalen.
Reputatie 7
Badge +5
Denk dat MeikeH zich compleet verkijkt met datum einde contract en opzegdatum + 1 maand en gewoon morgen (21-9) "naadloos" geactiveerd word bij de nieuwe provider.
Ze zegt wel "gestopt" maar is ze ook afgesloten ?
Ik heb op 20 augustus mijn abonnement opgezegd, wat zou moeten betekenen dat mijn abonnement 20-09 (vandaag) stopgezet wordt. Ik heb t/m vandaag nog wel verbinding gehad.
Reputatie 7
Badge +5
Dan gaat alles volgens het boekje, je bent niet afgesloten (geweest).
Je betaald alleen de dagen dat je nog gebruikt maakt van Tele2, dus geen dubbele kosten.

Voordeel, je mag je hele maand bel/data-bundels nog in 1 dag opmaken voordat je afgesloten word, kost je geen cent extra.
Reputatie 7
Dan denk ik dat je je inderdaad ergens vergist, want eerder gaf je aan "De einddatum van mijn abonnement is 15-09-2015." dus dan zou je nu al geen verbinding meer moeten hebben....
Ik heb op 20 augustus mijn abonnement opgezegd, wat zou moeten betekenen dat mijn abonnement 20-09 (vandaag) stopgezet wordt. Ik heb t/m vandaag nog wel verbinding gehad.
Ik heb net een mail gehad over de factuur van deze maand. Ik moet voor een hele maand betalen (25 euro), terwijl ik maar een week, van 15 september tot 21 september, gebruik heb gemaakt van de service van Tele2. Op 21 september werd mijn abonnement namelijk overgezet naar simpel.
Kan dat hieraan liggen? https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/onterechte-factuur-na-einde-contract-47313/index1.html#post288301
Hier hetzelfde probleem. Op 2 juli heb ik goedkeuring gekregen via Ben dat mijn nummerbehoud van Tele2 meegenomen kon worden naar Ben. Als Ben het nummerbehoud regelt wil dit ook zeggen dat mijn abonnement via Ben bij Tele2 opgezegd is. Per 3 augustus ben ik ook overgegaan naar Ben. Vandaag was er een automatische incasso gedaan over de periode 16 augustus t/m 15 september. Fijn als je geen klant meer bent. Ik zag nu ook dat de vorige factuur volledig geïncasseerd was. Dus van 16 juli t/m 15 augustus. 12 Dagen te veel dus. Ik neem aan dat ik dit bedrag wel terug ga krijgen. De laatste incasso heb ik gestorneerd. Nu zie ik het berichtje van WhTurner. Waarschijnlijk is het dus bij ons ook fout gegaan. Maar hoe gaat Tele2 dit nu oplossen? Want daar staat niks van in het bericht. :?
Badge +4
Hallo allemaal,

Zojuist antwoord gegeven op deze vraag in een ander topic.

De mensen die dit hebben ondervonden moeten allemaal een mail hebben ontvangen met verdere uitleg. De melding is daarom reeds van de website verwijderd.
Mocht iemand naar aanleiding van deze situatie nog vragen hebben open dan even een eigen topic.

Groetjes Maurice
Dat is dan ook weer eens mis gegaan. Ik heb nl. geen mail ontvangen. Heb de laatste maand gestorneerd. Maar moet dus van de periode hiervoor ook nog een creditnota krijgen. En hoe kan ik die mail nu nog in mijn bezit krijgen?