beantwoord

Factuur na beëindiging abonnement

  • 1 October 2021
  • 9 reacties
  • 162 x bekeken

Reputatie 1

Ik ben eind juli 2020 overgestapt van Tele2 naar Hollands Nieuwe met nummer behoud. Is mijn Tele2 abonement beëindigd? Waarom bleef Tele2 in augustus en september geld opnemen? Interessant genoeg - een groter bedrag dan ik betaalde.

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 1 October 2021, 09:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Yolkhovvy, ik heb gelijk eens voor je gekeken! Ik zie dat ik je abonnement op 15 juli heb opgezegd. Zoals altijd hanteren we 1 maand opzegtermijn. Hierdoor liep je abonnement t/m 15 augustus en omdat je bij ons altijd achteraf betaald, heb je in september je laatste factuur voor de periode 1 t/m 15 augustus ontvangen. 

 

Als je je factuur erbij pakt in MijnTele2, kun je zien dat je abonnementskosten juist lager waren in augustus, omdat je niet de volledige maand een actief abonnement had. Echter heb je €8,85 aan kosten buiten de bundel gemaakt. Vandaar dat dit weer iets opliep.

 

Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid geeft. Het abonnement is inmiddels gestopt en de factuur uit september was de laatste die je zal krijgen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je veel plezier bij je nieuwe provider! :smile:

Reputatie 1

Hey Yolkhovvy, ik heb gelijk eens voor je gekeken! Ik zie dat ik je abonnement op 15 juli heb opgezegd. Zoals altijd hanteren we 1 maand opzegtermijn. Hierdoor liep je abonnement t/m 15 augustus en omdat je bij ons altijd achteraf betaald, heb je in september je laatste factuur voor de periode 1 t/m 15 augustus ontvangen. 

 

Als je je factuur erbij pakt in MijnTele2, kun je zien dat je abonnementskosten juist lager waren in augustus, omdat je niet de volledige maand een actief abonnement had. Echter heb je €8,85 aan kosten buiten de bundel gemaakt. Vandaar dat dit weer iets opliep.

 

Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid geeft. Het abonnement is inmiddels gestopt en de factuur uit september was de laatste die je zal krijgen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je veel plezier bij je nieuwe provider! :smile:

 

Hier zijn alle Tele2 incasso's sinds juni 2021 - zoals ik het in mijn bank app zie:

27.09.2021  -14.55

25.08.2021  -12.34

13.08.2021  +3.02

26.07.2021  -24.50

25.06.2021  -13.11

Reputatie 1

Hey Yolkhovvy, ik heb gelijk eens voor je gekeken! Ik zie dat ik je abonnement op 15 juli heb opgezegd. Zoals altijd hanteren we 1 maand opzegtermijn. Hierdoor liep je abonnement t/m 15 augustus en omdat je bij ons altijd achteraf betaald, heb je in september je laatste factuur voor de periode 1 t/m 15 augustus ontvangen. 

 

Als je je factuur erbij pakt in MijnTele2, kun je zien dat je abonnementskosten juist lager waren in augustus, omdat je niet de volledige maand een actief abonnement had. Echter heb je €8,85 aan kosten buiten de bundel gemaakt. Vandaar dat dit weer iets opliep.

 

Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid geeft. Het abonnement is inmiddels gestopt en de factuur uit september was de laatste die je zal krijgen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je veel plezier bij je nieuwe provider! :smile:

 

Hier zijn alle Tele2 incasso's sinds juni 2021 - zoals ik het in mijn bank app zie:

27.09.2021  -14.55

25.08.2021  -12.34

13.08.2021  +3.02

26.07.2021  -24.50

25.06.2021  -13.11

 

>Als je je factuur erbij pakt in MijnTele2

Dat kan ik niet, omdat mijn nummer nu bij HN staat, niet bekend bij Tele2. MijnTele2 herkent niet mijn password, en ik kan het niet resetten.

 

Waarom is het 24.50 in July?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Yolkhovyy, geen probleem, ik kijk gelijk met je mee! Al deze bedragen kloppen inderdaad met de facturen.

In juli betaalde je €25,- voor je abonnement. Hierop kreeg je een korting van €12,-. Echter zijn er kosten buiten de bundel gemaakt. Op 23-06-2021 heb je om 14:28 uur gebeld naar een telefoonnummer in het buitenland (Zuid-Afrika). Dit gesprek duurde 8:51 minuten en deze kosten waren €11,50 waardoor de totale factuur uitkomt op €24,50.

Ik hoop je hiermee duidelijkheid te hebben gegeven. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

Reputatie 1

Hoi Yolkhovyy, geen probleem, ik kijk gelijk met je mee! Al deze bedragen kloppen inderdaad met de facturen.

In juli betaalde je €25,- voor je abonnement. Hierop kreeg je een korting van €12,-. Echter zijn er kosten buiten de bundel gemaakt. Op 23-06-2021 hebwelke kosten heb ik gemaakt buiten m je om 14:28 uur gebeld naar een telefoonnummer in het buitenland (Zuid-Afrika). Dit gesprek duurde 8:51 minuten en deze kosten waren €11,50 waardoor de totale factuur uitkomt op €24,50. n

Ik hoop je hiermee duidelijkheid te hebben gegeven. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊


> Echter heb je €8,85 aan kosten buiten de bundel gemaakt. Vandaar dat dit weer iets opliep.

welke kosten heb ik buiten de bundel gemaakt?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, de €8,85 gaan over de factuur van september (en dus de periode van augustus). Op 9 augustus heb je om 12:34 uur gebeld naar een nummer in Oekraïne. Dit gesprek duurde 4:05 minuten waardoor dit uitkomt op een bedrag van €8,85 buiten de bundel. 

 

Alle tarieven in het buitenland kun je op deze pagina vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

Reputatie 1

Hoi, de €8,85 gaan over de factuur van september (en dus de periode van augustus). Op 9 augustus heb je om 12:34 uur gebeld naar een nummer in Oekraïne. Dit gesprek duurde 4:05 minuten waardoor dit uitkomt op een bedrag van €8,85 buiten de bundel. 

 

Alle tarieven in het buitenland kun je op deze pagina vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

Op 9 augustus kon ik niet naar Oekraïne bellen omdat ik in Oekraïne was.

Reputatie 7
Badge +12

Als je in de Oekraïne roamt en naar een Oekraïens nummer belt betaal je ook €1.75 per minuut.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, de €8,85 gaan over de factuur van september (en dus de periode van augustus). Op 9 augustus heb je om 12:34 uur gebeld naar een nummer in Oekraïne. Dit gesprek duurde 4:05 minuten waardoor dit uitkomt op een bedrag van €8,85 buiten de bundel. 

 

Alle tarieven in het buitenland kun je op deze pagina vinden: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/buitenland/tarieven-dekking

Op 9 augustus kon ik niet naar Oekraïne bellen omdat ik in Oekraïne was.

Hoi, oops, sorry voor de verwarring. Dit bedoel ik ook.  Ik hoop dat het met de afbeelding van Eric nu helemaal duidelijk is. :smile: