beantwoord

factuur na 24 maanden hoger

• 26 januari 2015
  • 6 reacties
  • 196 x bekeken

Ik ontving vandaag mijn eerste factuur na de contract periode van 24 maanden.
In december 2012 heb ik een Tele 2 SmartMix 300 met Internet Large afgesloten.
Smartmix 300 koste 30 euro per maand inclusief toestel en Internet Large 15 euro per maand.
Beide met het actie tarief van 24 en 12 euro. Totaal 36 euro dus.
Mijn eerste factuur die ik vandaag ontving is 37,19 euro abonnementskosten.
Dit terwijl ik verwachtte ongeveer 25euro (omdat mijn toestel reeds betaald is)
Ik kan me niet voorstellen dat jullie op deze manier met vaste klanten omgaan.

Ik hoop dan ook dat het hier om een fout gaat.
icon

Beste antwoord door jlthkoch 27 januari 2015, 04:27

Je actiekorting is na 24 maanden komen te vervallen en je betaald nu de normale prijs. Die wordt niet "vanzelf" minder na 24 maanden omdat je toestel afgelost zou zijn. Je kunt wél een nieuw contract afsluiten tegen een lagere prijs, als je geen nieuwe mobiele telefoon wilt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Je actiekorting is na 24 maanden komen te vervallen en je betaald nu de normale prijs. Die wordt niet "vanzelf" minder na 24 maanden omdat je toestel afgelost zou zijn. Je kunt wél een nieuw contract afsluiten tegen een lagere prijs, als je geen nieuwe mobiele telefoon wilt.
De opbouw van de prijs van de smartmix is aan mij getoond als een deel voor de 300 minuten of sms. En een deel voor de samsung. Dat de korting eraf gaat is tot daaraan toe, maar het deel van de samsung is belachelijk.
Als dit serieus is sluit ik zeker vandaag een ander contract af.
Maar niet bij tele 2!
Reputatie 7
De vergoeding voor de telefoon gaat er dus ook vanaf als je een nieuw contract bij Tele2 afsluit zonder telefoon.
Ik moet gewoon lachen op de manier waar dit misgaat.
Geen juiste communicatie van jullie kant voordat het contract afloopt.
Tijdens het afsluiten wel de kosten van het toestel apart weergeven maar nu net doen alsof het één geheel is.
Een simpele mail was in mijn geval genoeg geweest:
-Let op u betaald na 24 maanden te veel!- verleng nu uw contract- U blijft anders uw toestel betalen!
I.p.v. de 36 euro betaal ik nu 45 euro!
Het mooie is dat ik in die 2 jaar heel wat mensen geadviseerd heb Tele 2 te nemen inclusief het bedrijf waar ik werk en waar ik een adviserende rol heb als systeembeheerder.
Dit soort acties kost jullie enorm veel klanten, ik begrijp dat niet. Jullie winnen nu misschien 50 euro maar verliezen enorm veel klanten. Vandaar dat die kortingsacties nodig zijn natuurlijk. Een beter beleid zou veel meer resultaat voor iedereen opleveren. Ik wens jullie veel sterkte met het in stand houden van jullie klantenbestand.
Reputatie 7
Er is niets mis gegaan, want dit is de procedure bij alle providers en verder communiceren wij niet met jou! Tele2 communiceert met jou en wijkt daarin niet af van andere providers.

Zoals gezegd is er een simpele oplossing: Een ander contract nemen. Je hebt nu namelijk een contract inclusief telefoon, maar als je geen nieuwe telefoon nodig hebt kun je een sim-only nemen en ben je goedkoper uit.
Ik moet gewoon lachen op de manier waar dit misgaat.
Geen juiste communicatie van jullie kant voordat het contract afloopt.
Wanneer je je eerste zin naleest wordt precies het probleem benoemd.
Procedure + niet communiceren + wijkt niet af
Dat is nu precies wat ik bedoel.
Eén simpele mail; je communiceert, je wijkt af, en wint daardoor klanten voor je.
Jammer, maar goed; het is lang geleden dat ik nog ergens ben ingetuimeld.
Misschien is het weer eens goed voor me, de scherpte was er misschien iets vanaf.
Bedankt daarvoor, en een fijne dag.