Factuur met aparte BTW vermelding

• 18 augustus 2016
  • 15 reacties
  • 943 x bekeken

Kan ik een factuur me een aparte BTW vermelding ontvangen? ivm mijn administratie.
Ik heb hier specifiek van te voren naar gevraagd voordat ik naar jullie overstapte, toen zei men tegen mij dat dit mogelijk was.
Dit was voor mij een doorslaggevend gegeven om naar jullie over te stappen!
Graag ook aparte BTW-vermelding van de allereerste Factuur waar mijn totaal-aanschaf van mijn mobiel op staat vermeld! a plm € 735,-
Vrg JH van der Plas

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
bij Tele2 consumenten 4G mobiele producten wordt geen btw vermeld. dat doen ze alleen bij Tele2 zakelijk mobiele producten.
Reputatie 5
Badge +3
Dag,

Ik heb ook in een ander topic gereageerd waar jij ook een reactie had geplaatst. Helaas kan ik hier niks voor je betekenen.

Vriendelijke groet,
Trinh
Beste [Trinh van Tele2], waarom kan je niets voor JH van der Plas betekenen? Elk bedrijf wat in Nederland diensten of producten leveren -ook Tele2- is verplicht om een factuur met BTW specificatie te geven als de klant erom vraagt. Om z'n minst verwacht de klant een antwoord krijgt.

Mvg,
ICKKC
Reputatie 7
Badge
Die plicht is er niet als de afnemer een consument is. En aangezien je als consument op persoonlijke titel een abonnement hebt afgesloten (geen zakelijk abonnement) Is Tele2 niet verplicht een factuur te verstrekken.
Die plicht is er niet als de afnemer een consument is. En aangezien je als consument op persoonlijke titel een abonnement hebt afgesloten (geen zakelijk abonnement) Is Tele2 niet verplicht een factuur te verstrekken.

Echter is mij eerder WEL dit toegezegd (op herhaaldelijk vragen van mij) tijdens ons telefonisch contact jullie als provider en ik als toekomstig klant ; of ik een factuur MET BTW !! kon ontvangen.MEERDERE KEREN gevraagd !! Dat was mogelijk!!!
Om die reden ben ik overgestapt van Simyo naar Tele2 !! (Bij SIMYO had ik ook een particulier abonnement afgeslotenMET WEL een aparte BTW-vermelding op de Factuur!!)

Zonder deze telefonische toezegging van Tele2 had ik deze overstap natuurlijk nooit gedaan! als ZZP-er .
Bij Tele2 alsnog overgaan naar een zakelijk abonnement is voor mij ABSOLUUT geen optie, want dat betekent dat ik mijn nummer wordt gewijzigd. Ik heb dit nummer nu al jaren, dat gaat mij dus klanten kosten!
Ik vind dat ik om bovengenoemde redenen recht heb op een BTW vermelde factuur. Hoe moeilijk kan dit zijn!!! En dat Tele2 daar zorg voor draagt.

Buiten dit alles vind ik Tele2 wel een goede provider, nogmaals dat weegt niet op tegen het gemis van aparte BTW vermelding op de factuur!!
Reputatie 7
Badge
Allereerst ben ik ook gewoon een klant die op het forum actief is met het geven van tips en toelichting.

De BTW specificatie staat sinds Mei niet meer op facturen aan particulieren vermeld (nieuwe factuur layout).
Ik vind het heel vervelend voor je, maar als je geautomatiseerde systemen hebt om grote volumes facturen te genereren dan zie ik wel in dat niemand met een toverstok kan zwaaien om voor jou een andere factuur uit dit systeem te halen. Ik hoop dat je telefoon voor Mei aan je is gefactureerd, dan kun je een groot deel BTW tenminste al verrekenen in de aangifte.

Als je ondernemer bent, sluit dan ook zakelijke contracten af om gezeur te voorkomen. Je loopt anders risico's zoals deze.
met alle respect; je doet je nickname eer aan pipodeclown; ik heb eerder al aangegeven dat ik
VOORDAT IK OVER BEN GEGAAN NAAT TELE2 (TOT 3 X TOE) DE BTW VRAAG GESTELD HEB, TOT 3 X TOE ZEI MEN "JA, DAT WORDT GEDAAN TELE2 IS NALATIG GEWEEST OM DAARBIJ TE VERMELDEN DAT HET NA MEI 2016 ZOU GAAN WIJZIGEN !!.' Op deze grond ben ik overgegaan naar Tele2 met behoud van mijn nummer. omdat mij de toezegging is gedaan zag ik geen reden om een zakelijk abo af te sluiten!!
EN NEE DE AANSCHAF-FACTUUR VAN MOBIEL IS NA MEI GEKOMEN :-(

Met jouw laatste opmerking:
'Als je ondernemer bent, sluit dan ook zakelijke contracten af om gezeur te voorkomen. Je loopt anders risico's zoals deze'.
vind ik dat je het probleem weer terug bij mij legt en het weghaalt bij TELE2 , waar ik vind dat zij eigenaar zijn van het probleem. Reden :zie 'caps-lock-zin'.
Hoi Jac, windt je niet zo op. Er zijn "leden" op dit forum actief die duidelijk niet aan de kant staan van de klant die probeert aandacht te vragen voor zijn probleem.. Er worden "nonsense" argumenten ingebracht om het voor TELE2 makkelijker te maken. Daarnaast valt het mij op dat ze opvallen veel weten over TELE2 quote "geautomatiseerde systemen hebt om grote volumes facturen te genereren dan zie ik wel in dat niemand met een toverstok kan zwaaien om voor jou een andere factuur uit dit systeem te halen."......., blijkbaar weet een klant beter hoe het factureringssysteem bij TELE2 werkt . In mijn beleving is het heel simpel om een BTW factuur uit te draaien, maar TELE2 wil dit niet omdat ze mijns inziens de BTW niet volledig afdragen. TELE2 doet ook geen moeite om het overtuigend uit te leggen aan de klant of een excuus aan te bieden voor de slechte service.

Kortom blijf doorvragen tot TELE2 met een acceptabel antwoord komt.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 moderators hebben al aangegeven dat ze de feedback hebben doorgegeven. Als er iets nieuws te melden valt zullen ze dat zeker doen. Afwachten dus of ze hun facturatie systeem gaan aanpassen. Ik zit bij een wat kleiner bedrijf in de IT en dat zijn zelfs daar behoorlijke veranderingen. Verwacht dus niets op korte termijn.
Ik heb net de jaarcijfers van Tele2 NL bij gehaald (https://www.tele2.nl/newsroom/jaarverslagen/).
Ze werken er met bijna 1000 man en in 2015 een netto winst van bijna 37 miljoen euro's!!! En ze willen alleen maar nog meer verdienen!

Het toevoegen van een BTW specificatie op de factuur is één regel in de progammatuur en mogelijk een kleine aanpassing van de layout van de factuur omdat er een regel bijkomt. IK wil dit argument niet meer horen omdat ik weet dat het er niets mee te maken heeft. Ik heb onlangs gebeld met TELE2, ze hebben aangegeven dat alle jurische aspecten van het "niet meer hoeven vermelden van BTW" zijn uitgezocht. Wees aub niet zo naief, we worden als klanten door TELE2 voor de gek gehouden.
Reputatie 7
Badge
Allereerst ben ik gewoon een klant net als jullie en probeer ik andere klanten te helpen met tips en toelichting. Veel klanten waarderen dat. Daarnaast werken alle providers (en bedrijven van enige omvang) met dit soort systemen. Ik heb wel enige ervaring in factuur verwerkingsprocessen en systemen (niet bij een provider). Ik probeer alleen verwachtingen bij te stellen, want mijn inschatting is dat die specificatie waarschijnlijk niet gast komen. Ik heb recentelijk ook al in een ander topic toegelicht dat Tele2 mogelijk een afweging heeft gemaakt in het aantal vragen over BTW van 'echte' consumenten en dit soort vragen van ondernemers die een zakelijk abonnement zouden moeten hebben. De keuze is gemaakt om de factuur te vereenvoudigen. Dat kun je accepteren of niet.
Dat de verkoopmedewerker niet weet van keuzes die vanuit een andere kant in de organisatie worden gemaakt over een factuur layout, verbaast me niets. En tot Mei werd de BTW ook gespecificeerd dus de medewerker wist waarschijnlijk ook niet beter. Juridisch heeft die toezegging aan niet veel waarde.
Ik blijf me afvragen waarom je 3x de BTW vraag vooraf aan een medewerker hebt gesteld, waarom destijds niet een zakelijk abonnement afsluiten om hier zeker van te zijn?
Ik leg het probleem bij niemand neer en ik ontzie ook niemand. Ik vertel alleen hoe ik er tegenaan kijk. Van mij had de BTW vermelding op de facturen mogen blijven staan, mij stoorde het niet. Ickk wil graag doorvragen, maar het enige antwoord dat je in mijn ogen te horen zal krijgen, is dat men de facturen wilde vereenvoudigen (voor consumenten). Daar vloeien waarschijnlijk veel meer vragen uit dan de zzp-ers met een consumenten abonnement. Het is een afweging, geen doelbewuste actie om klanten te benadelen. Uitzonderingen maken of klanten tussentijds laten wisselen van consument naar zakelijk is systeemtechnisch uiteraard erg lastig en complex (lees duur) en dat houdt de prijzen niet laag.
Enfin, er zijn tips gegeven voor andere (toekomstige) klanten om dit soort problemen te voorkomen en er is toelichting gegeven waarom soms keuzes worden gemaakt.
Aan dit topic kan ik niets meer toevoegen, het is wat mij betreft dan ook gesloten. Uiteraard hoop ik dat iedereen uiteindelijk een tevreden klant kan zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ickk... je lijkt me geen goede ondernemer. Als je een jaarverslag kan lezen zul je zien dat in 2015 die 37 miljoen een verlies is!
Dat kan ook niet anders als je een compleet nieuw 4g netwerk uitrolt. Wees blij dat ze dat doen want zo is de oglopodie van kpn/voda/tmob mooi doorbroken en daar profiteerd heel Nederland van.
Beste, Het is mi niet de bedoeling van het forum dat we persoonlijk gaan worden en klanten elkaar onderling gaan "afzeiken". Ik zie het belang er niet van in. Ik doe hier dus niet meer aan mee omdat het geen zin heeft.

Wat ik (ICKK) en Jac.Hopla hopen te bereiken is TELE2 met een oplossing komt, want feitelijk is het zo dat wij het in onze portemonnee voelen, zonder dat we vooraf op de hoogte zijn gebracht. Lijkt me geenzins onredelijk dat we er een punt van maken, toch? Het verdwijnen van de BTW op de facturen is nooit aangekondigd en wij zijn echt foutief geïnformeerd door de TELE2 medewerker.

Ik denk graag met TELE2 mee: Een oplossing kan zijn dat ze ons gaan overzetten naar zakelijk. Dan hoeft er niets te gebeuren met de factuur van TELE2 particulier en kunnen alle particulieren blijvend genieten van de lage tarieven, factuur zonder BTW specificatie en tevreden klanten. Dus met spanning wacht ik af op een reactie van TELE2. Ik hoop dat ze reageren. Daarnaast blijf ik geduldig wachten, mijn contract loopt nog wel even..... 😞
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 via Trinh in dit topic en Tom in het andere hebben al lang gereageerd.
Dank voor je tip. Ik ga een nieuw topic starten.