Factuur februari klopt niet

• 2 maart 2015
  • 22 reacties
  • 430 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb onlangs mijn maandfactuur van februari van Tele2 ontvangen. Op dit moment zit ik in het buitenland en gebruik mijn mobiel alleen met Wifi. Ik heb zo'n 16 euro aan buiten de bundel kosten die naar mijn idee niet kloppen. Op de specificatie van de factuur staan er zelfs nummers tussen die ik niet eens ken. Ik kan een screenshot van mijn telefoon sturen waarop te zien is dat ik deze nummers nooit gebeld heb. Het enige wat ik gebeld heb is 1 enkel nummer. Ik heb met de virtuele assistent gepraat en daarna met via een livechat. Die werd helaas gebroken omdat mijn internet traag is. Zij zei dat het roamingkosten zijn, wat ik al helemaal niet snap want mijn internet staat al 4 maanden uit.. Alvast bedankt voor de hulp!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Staat je voicemail aan? In het buitenland betaal je kosten als iemand je belt, ook als je niet opneemt.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Lisa,
Bedankt voor je bericht op het Tele2 Forum, en wat spijtig om te horen dat je buiten de bundel kosten hebt die volgens jou niet kloppen.
Buiten de bundel kosten kunnen verschillende oorzaken hebben.
Lees hier meer over welke kosten er tot buiten de bundel worden gerekend:
Tarieven Mobiel Bellen - Tele2

Je hebt de factuur al binnen. Dat is goed! Deze nummers waar je het over hebt.. Kan het zijn, zoals WhTurner zegt, dat deze je voicemail hebben ingesproken.
Ik wil je graag wijzen op dit forumtopic van ongeveer een jaar geleden:
Kosten Inspreken Voicemail Buiten EU - Tele2 Forum
Roos van Tele2 legt hier uit hoe het zit met voicemail buiten de EU. Ben je nu ook buiten de EU?
Ik vraag je alsjeblieft om dit door te lezen.

Deze pagina biedt ook relevante informatie waar ik je graag nog op wil wijzen:
FAQ Producten van Tele2 - Tele2 Forum dode link. Deze werkt niet meer.
Onder het kopje "Je bent in het buitenland" vind je ook informatie over deze kosten.

Is het hiermee te verklaren waarom er buiten de bundel kosten zijn gemaakt voor je abonnement?
Hebben veel mensen je voicemail ingesproken tijdens je verblijf in het buitenland?

Ik hoor graag van je of je hiermee de kosten kan verklaren.
Anders kijken we natuurlijk verder.
Vriendelijke groet,
Ben
Beste Ben,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben er inderdaad door het forumtopic van een jaar geleden achtergekomen dat de nummers die in mijn factuur stonden de voicemail van tele2 zijn.

Ook ben ik het er compleet mee eens dat het belachelijk is dat er in totaal 4,23 euro wordt gerekend per ingesproken voicemail. Deze voicemails zijn allen nog onder de 10 seconden, dus waarschijnlijk heeft iemand niet eens iets ingesproken.

Ik kan me niet voorstellen dat deze kosten gerechtvaardigd zijn, en ook de antwoorden van Roos (van het forum van vorig jaar) geven mij absoluut geen voldoening. Bij andere providers zoals Hi kan je zelfs gratis je voicemail afluisteren buiten de EU..

Ik hoop dat geregeld wordt dat het geld zo spoedig mogelijk wordt geretourneerd en kunnen jullie mijn voicemail ook uitzetten?

Met vriendelijke groet,
Lisa

FAQ Producten van Tele2 - Tele2 Forum
Onder het kopje "Je bent in het buitenland" vind je ook informatie over deze kosten.

Vriendelijke groet,
Ben

Deze link leid je naar een pagina die zegt dat je geen toegang hebt.

403, JE HEBT GEEN TOEGANG TOT DEZE PAGINA.
Helaas heb je geen toegang tot deze pagina.

Het zou toch wel handig zijn als je de FAQ pagina kunt lezen.
Reputatie 7
Het is een link naar een topic dat in "de kelder" staat. Dat is weer lekker handig!

Beter had deze link geweest: https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/faq-gebruik-mobiel-buitenland-25613/index1.html#post156580
Zo ben ik er vandaag al een paar tegen gekomen.

Het kost je inderdaad geld als je in het buitenland bent en iemand je voicemail inspreekt.

Wat dat dubbele betreft, dat snap ik ook niet helemaal. Dat zou niet kloppen als je je voicemail niet hebt afgeluisterd.

Hallo forumleden,

Lastig dat er onduidelijkheid is over de kosten voor het ontvangen van voicemail in het buitenland. Zoals John aangeeft worden er inderdaad kosten in rekening gebracht voor het ontvangen van voicemail in het buitenland, dit geldt echter alleen voor landen die zich buiten de EU bevinden. Binnen de EU is het ontvangen van voicemail gratis.

Het ontvangen van voicemail wordt door technische redenen zowel als ingaande als uitgaande oproep op de factuur gezet. Dit heeft te maken met de manier waarop de verbinding gelegd wordt met de voicemail zodra iemand jouw belt.

Je kunt alle informatie ook terug vinden in onze FAQ: Probleem oplossen en producten van Tele2.

Hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Groeten,
Roos

Deze dus.

https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/faq-probleem-oplossen-producten-tele2-14976/index3.html
Reputatie 7
Die link werkt bij mij niet. Die staat wel in dat oude topic, maar dat topic is kennelijk verplaatst.
Die link werkt bij mij niet.

Daarom post ik hem ook, foutcode 404 pagina niet gevonden.
En naar dit topic wordt door Ben verwezen.
Reputatie 7
Voor de duidelijkheid: De link naar het oude topic werkt bij mij gewoon. Ik krijg dus het oude topic en geen 404.

De in dat oude topic genoemde link werkt niet (meer) want die faq is verplaatst naar de kelder. Is kennelijk de FAQ waar ik een link naar plaatste voor in de plaats gekomen.
Bij mij is de pagina niet beschikbaar, dat is op zich dan ook weer raar.
En ik heb het over de link naar de faq in het oude topic
Reputatie 7
In oude topics zal het wel vaker voorkomen dat een link niet (meer) werkt. Men kan toch niet alle oude topics door gaan spitten om oude links eruit te halen?
Resumé.

De FAQ pagina in dit topic werkt niet ( of hij nu in de kelder zit of op zolder) en de FAQ waar naar verwezen wordt ook niet.
Oud of niet daar gaat het niet om.
Verwijs er dan niet naar, en zorg ervoor dat de link werken waar je naar verwijst.
Reputatie 7
Bij mij werkt alleen de 3e link niet die Ben geeft. Die bevindt zich in de kelder (zolder hebben we niet op het forum) en daarnaar had Ben inderdaad niet moeten verwijzen.

Dat een link in een oud topic (van een jaar oud) niet meer werkt is niet zo'n probleem, zolang de links in de actuele topics maar wel goed zijn. De informatie die in dit topic is gegeven (door Roos en mij) is echter nog steeds juist. Alleen de link klopt niet meer.

In de actuele topics moeten uiteraard wél werkende links worden gebruikt. Daarom is het ook jammer dat er een niet-werkende link in dit topic staat, want dit is zo'n actueel topic.
Die bevindt zich in de kelder (zolder hebben we niet op het forum) en daarnaar had Ben inderdaad niet moeten verwijzen.

De zolder opmerking was natuurlijk sarcastisch bedoelt vanwege het kelder verhaal.
Dat zul je ongetwijfeld wel geweten hebben.
Maar het wordt zo wel een erg langdradig verhaal, dus ik brei er wat mij betreft een einde aan.
Reputatie 6
Badge +5
Beste heren, bedankt voor de reacties. Het klopt, de 3e link had ik er niet tussen moeten zetten, deze is niet meer toegankelijk.
Dat was een foutje van mij. Deze had ik er helemaal uit moeten laten, omdat het niet iets toevoegt aan de rest.
Bedankt dat jullie mij er op wijzen.

Verder wil ik graag met je meekijken Lisa Steenkamp, om te zien waar deze kosten vandaan komen.
Ik kan helaas niks garanderen, maar wil wel graag zien hoe het is gegaan.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.
Zou je me alsjeblieft een prive-bericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer (en ben je bereikbaar tijdens kantooruren?).
Wij gaan er dan voor zorgen dat het onderzocht wordt, en dat je erover wordt teruggebeld.
Een prive-bericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Dank je wel,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Lisa,
Bedankt voor je gegevens en ik heb ook al gezien dat we je gebeld hebben.
Helaas kon je vanochtend niet opnemen.
We willen graag uitleggen aan je hoe de factuur is opgebouwd en dit met je bespreken.
Binnenkort zullen we je nogmaals bellen om de hele situatie met je te bespreken.
We houden contact.
Groeten,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Lisa,
Vandaag hebben we je weer proberen te bellen. Helaas kregen we je niet te pakken.
Kan je ons nog een keer je telefoonnummer doorgeven, en laten weten wanneer je beschikbaar bent.
Dat horen we graag van je en dan zullen we je volgende week bellen.
Dank je wel. Groeten, Ben
Beste Ben,

Mijn excuses voor de late reactie, maar ik was een tijdje in een gebied zonder bereik. Zoals ik in het prive-bericht al duidelijk liet weten wil ik niet gebeld worden. Ik ben op dit moment in Peru en gebeld worden kost bijna 2 euro per minuut. Ik hoop dat we op een andere manier kunnen communiceren, zoals via dit forum, priveberichten of mail. Alvast bedankt voor je begrip.

Groet,
Lisa
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Lisa, geen probleem..
We zullen je niet gaan bellen natuurlijk dan.
Ik wil je graag nog op deze website wijzen:
Mobiele Tips Buitenland - Vtel
Hier staat ook beschreven dat je kosten maakt wanneer iemand je voicemail inspreekt als je buiten de EU bent.
We kunnen de voicemail voor je uitzetten als je dat wilt. Laat me dat weten, en dan ga ik daar werk van maken.
Veel plezier nog in Peru!
Groet,
Ben
23 dagen geleden heb ik het volgende privé bericht gestuurd maar heb helaas nog steeds geen antwoord gekregen.

"Ja graag mijn voicemail uitzetten.
Krijg ik echter nog het geld terug van de afgelopen 2 maanden waarin er voicemails zijn ingesproken? Ik snap dat het ergens te lezen is, maar ik vind het bedrag nog steeds erg onrechtvaardig. Daarnaast heb ik de afgelopen 6 maanden niets gebruikt aan belminuten of internet doordat ik in het buitenland ben en mijn abonnenment niet kon bevriezen.. Een klein beetje tegemoetkomen zou ik wel redelijk vinden. Dankjewel alvast voor het overwegen."

Ik heb niet het idee dat dit forum een goede manier is om problemen op te lossen. Ik ben al meer dan een maand bezig met deze topic en er is nog niets opgelost. Ik vraag me zelfs af of mijn voicemail is uitgezet, aangezien ik in mijn factuur zie dat er in de maand april al weer buiten de bundel kosten zijn terwijl ik weer geen enkel telefoontje of sms'je gestuurd heb..
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Lisa,
Dat is apart.
Ik heb nog even gekeken, en ik kan je bevestigen dat de voicemail uitstaat. Wellicht was dit proces niet helemaal juist uitgevoerd.
We vinden het jammer dat je dergelijke kosten hebt gekregen hierdoor. Als er nog steeds hoge kosten voor buiten de bundel zijn in april, kunnen we daar samen naar kijken zodra de factuur binnen is.
Laten we elkaar op de hoogte houden, en kijken we samen naar de factuur van april en dan lossen we het samen op.
Vriendelijke groet,
Ben