beantwoord

Factuur betaling

• 30 augustus 2015
  • 21 reacties
  • 401 x bekeken

Hallo,

Ik heb een brief ontvangen van Bos Incasso over het niet betalen van een factuur. Ik ben me van geen kwaad bewust aangezien dit bij mij via automatische incasso gaat. Er is ook direct een rente bedrag van 40 euro bij opgeteld, zonder dat ik enige waarschuwing heb gehad. Ik zie nu in mijn Tele2 dat inderdaad 1 factuur niet betaald is, vast iets mis gegaan met de automatische incasso (wat buiten mijn schuld om gaat uiteraard). Het lijkt mij dat ik dan een melding krijg zodat ik de factuur alsnog kan betalen, ipv direct een brief van Bos Incasso en een rente bedrag van 40 euro, wat ik dan ook niet ga betalen. Kan ik alsnog gewoon de factuur betalen? (die overigens van afgelopen maand was, dus deze rente lijkt me wel een beetje overdreven voor een niet betaalde factuur die nog maar een maand oud is).

Vriendelijke groet,

Meindert Bouma
icon

Beste antwoord door Velma van Tele2 12 september 2015, 10:27

Goedemorgen boumameindert,

Wij hebben je per sms laten weten dat de factuur niet betaald is, helaas kunnen de incassokosten niet vervallen omdat je niet ook een e-mail hebt gehad hierover. Ik kan hier helaas niks aan veranderen en raad je aan om de factuur te voldoen zodat de kosten niet nog hoger worden.

Fijn weekend,

Velma
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je bank de automatische incasso weigert, dan blijft het jouw verantwoordelijkheid om de factuur direct zelf te betalen. Bv als er genoeg saldo op de rekening stond of dat tele2 op een weigerlijst bij jouw rekening staat.
Hallo Eric, dit is niet het geval aangezien de mijn abbonnement al twee jaar per automatische incasso wordt betaald en ook stond er genoeg saldo op de rekening. Geen idee wat de reden is dat het niet betaald is. Maar dan nog zou ik een melding van tele2 moeten krijgen, hoe kan ik anders weten dat het mis gegaan is...
Reputatie 7
Badge +5
Te kort door de bocht Eric, ook bij Tele2 kan het fout gaan.
Hoe dan ook moet er een 2e poging gedaan worden om te incasseren = aanmaning.
Reputatie 7
Het is ook géén rente, maar het zijn incassokosten. Die bedragen inderdaad 40 euro.
(die overigens van afgelopen maand was, dus deze rente lijkt me wel een beetje overdreven voor een niet betaalde factuur die nog maar een maand oud is).
Reputatie 4
Badge +5

Welkom op het forum! Het is nooit leuk om zo'n brief te krijgen. Wanneer de automatische incasso niet lukt dan laten wij dat altijd via een e-mail of sms'je weten met de mogelijkheid om direct te betalen. Heb je ook in je mailbox (ongewenste mail) gekeken of jij bericht hierover hebt ontvangen? Wij zullen nooit direct een factuur naar het incassobureau sturen zonder eerst de gelegenheid te geven om te betalen. Ik zou graag even met je meekijken, Wil je mij daarvoor een privé bericht sturen met je NAW-gegevens en klantnummer? Je kan mij een privé bericht sturen door op mijn naam/foto te klikken en dan op bericht.

Fijn weekend,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi boumameindert,

Bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik heb even met je meegekeken en ik zie dat wij jou op 10-8-2015 om 11.25 uur een sms'je hebben gestuurd ter herinnering aan de niet betaalde nota en met de mogelijkheid om deze alsnog te voldoen. Hierdoor kan ik de incassokosten helaas niet laten vervallen. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Fijne avond,

Velma
Hallo Velma,

Zoals als ik al zei zit ik op het moment in Australië. Ik heb hier een andere simkaart en gebruikt mijn tele2 simkaart niet meer, zie dus ook geen berichten.
Kun jij ervoor zorgen dat er voortaan een email naar mij gestuurd wordt inplaats van een sms?
Hallo Velma,

Ik zie trouwens in MijnTele2 dat ik bij de optie 'herinnering factuur' sms én email heb aangevinkt. Dus ik blijf bij mijn punt, een email heb ik nooit ontvangen en per sms ben ik momenteel niet bereikbaar op mijn tele2 nummer.

mvg
Reputatie 4
Badge +5
Hoi boumameindert,

Ik snap dat het vervelend is dat je het sms'je hebt gemist omdat je de simkaart niet gebruikte. Echter kan ik hier verder niks aan veranderen, wij hebben je op de hoogte gesteld van de openstaande rekening en wij weten natuurlijk niet van al onze klanten wanneer zij op vakantie zijn en de simkaart niet gebruiken. Dat blijft echt je eigen verantwoordelijkheid.

Groetjes,

Velma
Hallo Velma,

Dat snap ik. Maar dat neemt niks weg van het feit dat ik heb aangegeven een sms en email te willen ontvangen, en dus geen email heb gehad.
Hi Meindert, don't panic, Bos incasso koopt de facturen van Tele2, en jij bent geen klant van Bos. Gebruik dit argument tijdens de rechtsspraak en laat op bankafschriften zien dat je ten tijde van incasso voldoende saldo had. Ik neem aan dat je meteen geleerd hebt niets incasso te doen, dat gaat te vaak mis. Vooral geen iDeal gebruiken, maar gewoon overmaken met telebanking als je een herinnering krijgt.

Je hebt in elk geval nu ook de ervaring dat je als klant niet serieus genomen wordt en schofterig wordt behandeld. Steve Keating zegt daar het volgende over:

If you’re employed by a for-profit business then all your money comes from the same place. The money you spent on dinner last night, the money you use to pay the rent or mortgage, the money you invest in your retirement, that all came from the same place too.

It did not come from the company that employs you. It didn’t come from the boss. It didn’t come from HR and it didn’t come from the payroll department.

All of your money, every penny of it, comes from the customers who CHOOSE to do business with your company. The money you receive in the form of a paycheck is not your company’s money, it is the customer’s money, they simply allow your company to use it. The better the job a business does for their customer, the more money the business is allowed to use.

Businesses that employ people who understand that simply fact are businesses that do well.

Sometimes businesses and their people get so caught up doing urgent things that they forget what’s truly important, the customer. Nothing, absolutely nothing, should be more important to a business than the customer.

If you’re a for-profit business then your business cannot afford to be focused on measurements, a process or policy. The focus must be on the customer 100% of the time. Never allow yourself to be fooled into believing what you think is more important than what your customer thinks.

There is no metric, no policy, no spreadsheet and no problem that is more important than meeting and exceeding your customer’s expectations. When you forget that don’t be surprised when your customer forgets you. Measuring, surveying, accounting, and planning are all important to a business, but none of it should ever become more important than a customer.

It’s mere busy work when compared to the one vital task of every business interested in making a profit, meeting and exceeding the needs of the customer. They, the customer, that’s where the money comes from. No business, and no person who works for a business should ever allow themselves to believe that the business exists for them, it exists for the customers.

When you’re too busy to take care of customers don’t worry, that situation will rectify itself soon enough.

Think about that the next time you’re annoyed by those pesky customers.
Reputatie 7
Badge +5
maar gewoon overmaken met telebanking als je een herinnering krijgt..
A problem cannot be solved with the same mindset that created them. – Albert Einstein
Reputatie 4
Badge +5

Wij hebben je per sms laten weten dat de factuur niet betaald is, helaas kunnen de incassokosten niet vervallen omdat je niet ook een e-mail hebt gehad hierover. Ik kan hier helaas niks aan veranderen en raad je aan om de factuur te voldoen zodat de kosten niet nog hoger worden.

Fijn weekend,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
@boumameindert
Je gaat aan het kortste eind trekken, hoewel je denkt dat je juist door alle opties "We houden contact" aan hebt gezet dit soort ongein wilde voorkomen.
Tele2 verschuilt zich erachter dat je óf een sms krijgt, óf een @mail niet beiden.
Dus je had óf moeten zorgen dat je sms kon ontvangen, óf de sms melding uit moeten zetten.
Dat alles onder het mom van gebruikersgemak, en voorkom onverwachte hoge(re) kosten.
Beste Meinderd, zoals ik al eerder aangaf, voor laten komen bij de Rechter!!!!
Reputatie 7
Badge +5
Mooi, vermeld even in je eigen topic wat jij zelf allemaal al bereikt hebt bij de rechter.
En welke weg je bewandeld hebt buiten je poëzie.
Die informatie is meer van nut dan in willekeurige topics lopen roepen dat iemand maar iets zou "moeten".
Zover is het niet gekomen, ze kozen bij Bos eieren voor hun geld.
Reputatie 7
Bos is helemaal geen partij (geweest) in deze zaak. Bos voert uit i.o.v. Tele2. Dus kennelijk koos Tele2 "eieren voor hun geld" en hebben zij de opdracht bij Bos ingetrokken.

Voor de duidelijkheid: Bos koopt géén facturen van Tele2, Bos voert het incassotraject uit i.o.v. Tele2. Of de vordering terecht is of onterecht is niet van belang voor Bos.
jlthkoch, dream on!
Voor de duidelijkheid jtlhkoch, Bos incasso doet aan "debt sale c.q. debt trading".
Reputatie 7
Dat is fijn voor je, maar dat men oude vorderingen opkoopt wil nog niet zeggen dat men het incassotraject voor Tele2 niet uitvoert. Dat zijn dus twee hele andere dingen.

Je hebt duidelijk de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Voor de duidelijkheid jtlhkoch, Bos incasso doet aan "debt sale c.q. debt trading".