Facturen bij Bos Incasso

• 10 juli 2017
  • 10 reacties
  • 333 x bekeken

Zaterdag 25 februari moest ik toevallig bellen met Tele2 ivm aanvraag van de PUK code voor mijn mobiel. De desbetreffende medewerker gaf aan, dat er nog een rekening openstond. Vreemd, want wij doen alles via automatische incasso. Het ging om een rekening van september. Hij zou ons een link sturen om dit te betalen, maar dit lukte mij niet met deze link. Vandaar dat ik woensdag 1 maart weer contact gezocht heb met Tele2.
De desbetreffende medewerker kwam er achter, dat in de maand (oktober 2016) een storing is geweest in de automatische incasso, waardoor 10 euro niet is afgeschreven. Ook zag zij dat onze mobiel sinds 16 december is afgesloten van telefoneren. Ze zou het hoofdkantoor hiervan op de hoogte brengen. Zij gaf aan ons de factuur als nog wel te sturen, maar gaf tevens aan eerst geen actie te ondernemen. Zij ging er vanuit dat het hoofdkantoor ons wel telefonisch of per mail zou laten weten wat Tele2 eraan zou gaan doen . Tot op heden daar nog niks over gehoord. van de 10 euro en dat het bedrag nu 50,07 euro werd. Ik heb hierover gelijk weer met Tele2 gebeld . Er werd m
Dd 4 maart 2017 (3 dagen later) een brief ontvangen van Boss incassobureau wegens wanbetaling ij toen aangegeven dat ik maar een bezwaarschrift moest schrijven naar het incassobureau Boss. Dat heb ik dezelfde dag (4 maart) nog gedaan.
De volgende dag bij het verwerken van mijn eigen administratie kwam ik toch een brief van Tele2 tegen , die ik op 9 november ontvangen had En tot mijn verbazing zag dat ik die toen gelijk betaald had op 16 november 2016. Weer gebeld met Tele2. Deze mevrouw heeft me zelfs tijdens dit gesprek 7 minuten in de wacht gezet. Maar het kwam erop neer dat ik met een betalingsbewijs moest komen. Via een link wat ze me toestuurde heb ik een betalingsbewijs opgestuurd naar Tele2. De volgende dag 7 maart kreeg ik een mail van Tele2 dat het betalingsbewijs succesvol ontvangen was bij hun. Maar helaas was mijn factuur al richting het incassobureau en of ik contact met het incassobureau wilde opnemen. Ik heb opnieuw weer gebeld met Tele2 en aangegeven dat het betalingsbewijs nu bij hun ligt en dat zij dat via hun financiele afdeling heel gemakkelijk door konden mailen/sturen naar hun incassobureau. Ik vond dat ze dat wel aan mij verplicht waren na de vele telefoongesprekken en alle acties die ik moest ondernemen. Terwijl de fout eigenlijk bij hun ligt, Deze telefoongesprekken duurden elke keer wel ongeveer een 30 minuten en moest ik helaas met mijn vaste telefoon doen omdat de mobiel (die bij hun abonnement hoort) nog steeds afgesloten is . Maar men gaf aan dat ik dat zelf moest doen en dat ze dat niet bij Tele 2 mochten doen. Tot dd 17 maart niks vernomen van het incassobureau en ook niet van Tele2. Vandaar desbetreffende datum nogmaals naar Tele2 gebeld, maar deze gaven aan dat ik toch contact moest zoeken met het incassobureau. Op 18 april bericht gekregen of ik nogmaals een betalingsbewijs moest indienen omdat bepaalde gegevens niet duidelijk waren voor hun. Dit gelijk weer gedaan. Het duurde toen weer ongeveer 3-4 weken. Ik heb toen met Tele2 en met het incassobureau weer gebeld op 9 mei. Van beide kreeg ik toen te horen dat de “andere “ een achterstand hadden in de adminitstratie (oftewel het probleem neerleggen bij de ander), maar dat ze me nog niet verder konden helpen. Toch kreeg ik de volgende dag (10 mei) een mailtje van het incassobureau dat mijn betalingsbewijs geen betrekking had op mijn dossier. Het factuurnummer kwam niet overeen. Ik heb dezelfde dag gelijk contact gezocht met het incassobureau en uitgelegt dat in de brief die ik ontvangen had op 9 november 2 facturen openstonden en dat ik deze 2 bedragen ( 5 + 10 euro ) keurig toen overgemaakt heb in een volledige bedrag van 15 euro waarbij ik het factuurnummer gebruikt heb die boven aan de brief stond. Blijkbaar was dit het factuurnummer dat hoorde bij de 5 euro ( mobielkosten ). De desbetreffende mw begreep wat er gebeurd was en heeft toen een mail gestuurd naar Tele2 hierover .
Dit is goed gegaan. Want ik kreeg 7 juni bericht van het incassoburo dat de betaling correct is en verwerkt. Maar nu mag ik nog wel voor de incassokosten opdraaien ?????? ( oftewel 50,39 euro ). Ik heb vandaag 14 juni naar Tele2 gebeld. Die gaven aan dat ze nog niet kunnen concluderen of de betaling verwerkt is ( gaan nl altijd 3 dagen overheen). Via een medewerker van Tele 2 had ik onderhand wel een vergoedingenformulier en een klachtenformulier toegezonden gekregen. Deze heb ik beide 28 juni ingevuld en op gestuurd. Van de vergoedingsformulier kreeg ik 5 juli antwoord van Tele 2. Dat ze helaas mijn aanvraag niet in behandeling kunnen nemen omdat alles nog bij het incassobureau ligt . Zij verzoeken mij om maar contact op te nemen met het incassobureau voor verdure afhandeling. Nou ja zeg !!!!!!!!!!
Ik verwacht nu toch zeker wel een reactie van de kant van TELE 2 !!!! O ja, ik kan ook nog steeds niet mobiel bellen !!!!
Mvg Anette Meina

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als een factuur eenmaal via het incasso bureau geincasseerd wordt is dat het enigste kanaal waarmee je kunt communiceren. Op het forum zijn er alleen medeklanten, wij kunnen niet in systemen kijken, en moderators kunnen niet meer helpen omdat Bos de zaak heeft overgenomen. Dus als je verder wilt komen en aangesloten wilt worden is het toch alleen Bos die je kan helpen.
Badge
Dag Anette,

Wij sluiten ons volledig aan bij het antwoord wat @eric heeft gegeven.
Als een case/facturen door Bos incasso zijn overgenomen dien je alles met hun af te handelen.

Wij hebben niet de mogelijkheid om dit voor je op te lossen, hoe vervelend je situatie ook is.

Groetjes, Maris
Dag Anette,

Als een case/facturen door Bos incasso zijn overgenomen dien je alles met hun af te handelen.

Wij hebben niet de mogelijkheid om dit voor je op te lossen, hoe vervelend je situatie ook is.

Groetjes, Maris

Graag wil ik hierop reageren, dat ik dit toch wel heel vreemd vind. Tele 2 heeft vanaf het begin dat ik contact heb gezocht nog nooit moeite gedaan om mij te helpen, terwijl de fout bij hun ligt. En ook nu weer blijkt dat ik dit probleem mag oplossen. het grappige is dat ik ook een klachtenformulier heb ingevuld, maar door hoor ik niks op. Wel erg gemakkelijk om je fouten door een ander te laten oplossen . Maar er bestaan nog meer wegen om dit op te lossen ( media wegen genoeg ). Want duidelijk is dat Tele 2 geen moeite doet !!!!

groet Anette
Het is idd belachelijk dat Tele2 zijn eigen fouten niet rechtzet en je dan vervolgens een deurwaarder op je afstuurt.
Zodra dat hedaan wordt is bos incasso idd je aanspreekpunt.
Je zegt zelf dat je de bewijzen in handen hebt ( Tele2 zijn fout plus het openstaande bedrag gestort )
Dan lijkt mij dat als je dat kunt bewijzen er niet zoveel aan de hand is en je geen incasso kosten hoeft te betalen na overleg met bos incasso.
Die mogen ze dan bij Tele2 gaan innen, de gemaakte kosten.
Want zij hebben je ten onrechte aangemeld.
Als het allemaal is zoals jij zegt dan hè.
Het is idd belachelijk dat Tele2 zijn eigen fouten niet rechtzet en je dan vervolgens een deurwaarder op je afstuurt.
Zodra dat hedaan wordt is bos incasso idd je aanspreekpunt.
Je zegt zelf dat je de bewijzen in handen hebt ( Tele2 zijn fout plus het openstaande bedrag gestort )
Dan lijkt mij dat als je dat kunt bewijzen er niet zoveel aan de hand is en je geen incasso kosten hoeft te betalen na overleg met bos incasso.
Die mogen ze dan bij Tele2 gaan innen, de gemaakte kosten.
Want zij hebben je ten onrechte aangemeld.
Als het allemaal is zoals jij zegt dan hè.

Hallo,
Het is inderdaad zo zoals ik het zeg. Bos heeft het betalingsbewijs ook geaccepteerd en toegegeven dat het klopt dat er al betaald was. Maar het grappige is als ik dit allemaal wil regelen met Bos geven zij natuurlijk aan dat ik dit moet dit verder moet afhandelen met Tele 2. Het blijft maar doorgaan!!!
Dat is idd lastig want zo beland je tussen de wal en het schip, maar als je de reactie van Maris leest dan moet je bij bos zijn.

Dag Anette,

Groetjes, Maris

Dus wat is het nu Tele2, moet ze bij bos of Tele2 zijn?
Ik zou zeggen help de topicstarter even om jullie fout op te lossen.
Badge
Hoi Anette,

Wij snappen dat je baalt van deze vicieuze cirkel waarin je terecht bent gekomen.
Alle facturen hebben nu de status "voldaan" en omdat er veel miscommunicatie is geweest heb ik een uitzondering gemaakt en het telefoonnummer weer laten aansluiten terwijl je dossier nog niet is gesloten.

Als Bos Incasso aangeeft dat je de incassokosten wel moet voldoen dan is je bezwaar afgewezen.
Waarom je bezwaar is afgewezen kan Bos incasso je vertellen.

Groet, Maris
Dus fout ligt bij Tele2 maar Tele2 lost het niet op omdat het stinkzaakje door Boss incasso is opgekocht. Tele2 was al een kutbedrijf waar meer fout dan goed gaat. Nu hebben we boss incasso die nog malafide is en afspraken maakt met Tele2 hierover. Heb het zelf van een medewerker klantenservice die ik toevallig ken.
Gewoon een klacht indienen bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!
Groet, Maris