beantwoord

Extra kosten met buitenland Internet bundel

• 19 maart 2015
  • 12 reacties
  • 445 x bekeken

Geachte Mr/Mvr.,
Ik heb een bericht gestuurd om mijn internetbundel te activeren. Ik ben momenteel in Indonesie en ik heb gelezen dat buitenland interneten voordelig moet zijn. Waarom heb ik dan 55 Euro extra kosten? Dat was niet de bedoeling! Kunt u me zo snel als mogelijk informeren wat er gebeurt is en hoe moet dat opgelost worden? Bedankt van tevoren en ik hoor graag van u.
Met hartelijke groeten,
Kris
icon

Beste antwoord door doftora 17 april 2015, 15:49

Hello Ben,

I just spoke with someone from Tele2 and I have the impression that everything is clear and my problem will be solved. And I don't have any missed or received calls except this from 20 min ago.

Regards, Kris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Kris,
Ik kan me voorstellen dat je schrikt van een hoge telefoonrekening. Dat is nooit prettig. Voor sommige landen hebben we voordelige data-bundels, echter is Indonesië niet een van die landen.
Op deze pagina kan je precies zien wat het kost om je mobiel te gebruiken in Indonesië:
Kosten Buitenland - Tele2 Mobiel

Er is een wettelijke limiet ingesteld voor datagebruik in het buitenland. Deze staat op € 60.50
Voor meer informatie, zie de pagina die ik hierboven vermeld.

Kan je op MijnTele2 je kosten inzien, en zie je dat het Buiten de Bundel kosten betreffen voor dit bedrag?
Ik wil je graag helpen, en sta hier klaar om je meer informatie te verschaffen.
Vriendelijke groet,
Ben
Hello Ben,
At first sorry for the English. It's really strange for me that the information which you have provided me is different than the messages which I've received from your system:
1."Beste klant, je kunt voordelig internetten in Indonesië met onze Internet Buitenland Bundels. Sms naar 1280: IDN10 voor de 10MB dagbundel (€4.00), IDN50 voor de 50MB weekbundel (€12.50) of IDN100 voor de 100MB weekbundel (€22.50). Voor meer informatie kijk op tele2.nl/buitenland. We houden contact, Tele2"

Then when I replied with IDN50, I've received:
2."Gelukt! Je internetbundel Indonesië van 50MB 1wk is klaar voor gebruik. We houden contact, Tele2"

And even today, I was informed that my bundel is over:
3."Je 50MB internetbundel Indonesi? is verlopen. Nog een bundel? Sms naar 1280: IDN10 voor de 10MB dagbundel (€4.00), IDN50 voor de 50MB weekbundel (€12.50) of IDN100 voor de 100MB weekbundel (€22.50). Internetten zonder bundel, tegen de normale Indonesi? internettarieven? Sms dan Internet naar 1280. Maak je geen keuze, dan kun je 24 uur niet internetten in het buitenland. We houden contact, Tele2"

Even in my Tele2 application, I can see that my bundel is active and I used some megabytes of it.

If you are right and there's no bundel for Indonesia, I was misled from the message which I've got. If the bundel exists, my bill should be cleared. In both situations, my expectations are the same - to pay 12.50 EUR for the bundel, and zero out of it.

Thank you in advance and I will wait for your reaction, Kris
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kris,
Thank you for your response!
You say that you activated a internet-package for Indonesia. However, I didn't see it on the list of countries on the webpage i referred to earlier.
Therefore, I'd like to investigate the matter more thoroughly.
Can you send me a private message with the following details:
Name
Address
City
Date of Birth
To send me a private message, click on my name/picture, and then the purple button "Bericht".
I'll start the investigation, and we'll keep in touch on the matter.

Thank you for your cooperation
Cheers,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Thank you for sending me your info Kris.
I'm gonna start an investigation as to why this happened and what we can do for you.
We'll get in touch with you soon, and we'll discuss the situation.
Thanks for your cooperation and patience in this matter.
Cheers,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Dear Kris,
Unfortunately we weren't able to reach you yesterday. We'd like to discuss the matter with you and resolve the situation of course.
We will try to call you again soon.
Thank you,
Ben
Hello Ben,

I was in a meeting when you tried to call me. Between 10 and 11 in the morning, I can't talk, but after that it should be OK.

Regards, Kris
Reputatie 6
Badge +5
Thank you for your quick reply Kris.
As it is quite busy here, we'll do our best to call you again soon. I can't promise that it'll happen today though. But we surely won't forget about it.
Thank you for your patience.
Kind regards,
Ben
Hello Ben,

It's not urgent for me, the only problem is that my bill for April is 81 EUR and Tele 2 probably soon will get this amount from my bank account 🙂

Regards, Kris
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kris,
I understand it may not be too urgent for you, but it is to me and I'd like to get this issue resolved soon.
Cheers,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Dear Kris,
We tried to call you again today. Unfortunately we weren't able to get a hold of you.
We will try at contact you again after the weekend.
I hope we'll be able to resolve this next week.
Cheers,
Ben
Hello Ben,

I just spoke with someone from Tele2 and I have the impression that everything is clear and my problem will be solved. And I don't have any missed or received calls except this from 20 min ago.

Regards, Kris
Reputatie 6
Badge +5
Hi Kris,
Thank you for your reply. I'll send you a private message with more details, but from our end, everything looks good now.
If you have any further questions, you know where to find us 🙂
Thank you for your patience and cooperation in this matter.
Kind regards,
Ben