beantwoord

Extra kosten in bundel.

Goedemorgen, ik kan niet verklaren waarom ik extra kosten heb in mijn bundel. Volgens de app gaat het om bellen naar het buitenland. Het enige land waar ik heen heb gebeld is Duitsland. En ik heb maar 10 min gebeld van mijn bundel en het kost €14,46. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Heb dit al vaker meegemaakt met kleinere bedragen. Ben hier nu wel klaar mee. Ben aan het overwegen om een andere abonnement te nemen.

icon

Beste antwoord door Petra van Tele2 13 mei 2019, 13:20

Middels een privébericht uitleg gegeven over de kosten die buiten de bundel zijn gemaakt. Ik ga het topic nu sluiten.

Fijne dag, groet Petra
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 4
Badge
Middels een privébericht uitleg gegeven over de kosten die buiten de bundel zijn gemaakt. Ik ga het topic nu sluiten.

Fijne dag, groet Petra
Reputatie 4
Badge
Hi Mike,

Je kunt in je factuurspecificatie over deze maand straks zien waardoor de kosten precies veroorzaakt zijn. Ik snap echter dat je niet zo lang wilt wachten dus stuur me even een privébericht met daarin je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer en ik kijk het meteen voor je na.

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Petra .

Groet Petra
Reputatie 7
Badge +2
Vanaf 15 mei 2019 mag de telefoon binnen Europa niet meer dan €0,19 per minuut kosten. Dat scheelt toch behoorlijk wat. Met BTW €0,23.
Reputatie 7
Badge +2
Ja, maar tele2 blijft voorlopig apart van T-mobile. De tele2 winkels worden T- mobile of verdwijnen. Telfort verdwijnt naar KPN. Als de spoeling dunner wordt zullen de prijzen hoger worden.
Bedankt voor de reacties. Ik wacht wel een medewerker van Tele2 af. Maar ben eigenlijk wel weer ban plan om naaf T-mobile te gaan. Maar Tele2 is toch ook door T-mobile overgenomen.
Reputatie 7
Badge +2
Je kunt later op de factuur wel details zien. Was het naar een vast of mobiele telefoon? Maar een gesprek? Als het niet klopt ga je een klacht indienen. Het is de moeite waard om het te controleren. Veel geld is het zeker. Maar wij zijn ook maar andere klanten die jou willen helpen! Morgen is er weer iemand van tele2 op het forum.
Reputatie 7
Badge +2
Als het korte belletjes zijn geweest, dan zou het kunnen. Gesprekken worden afgerond per minuut. Heb je misschien ook één of meerdere sms berichten gestuurd? Je kunt in je toestel je recente gebruik terugzien of anders wachten op de factuur met specificatie.
Ok dan begrijp ik nog steeds niet waarom de extra kosten €14,64 zijn voor 10 minuten naar Duitsland bellen. Dat is omgerekend €1,46 per minuut. Das wel een beetje absurd dacht ik zo.
Reputatie 7
Badge +2
Als je af en toe vanuit NL naar andere EU landen belt, dan zit je misschien beter bij T-Mobile. Daar kan je met een 120 min bundel ook naar andere EU landen bellen, maar die abonnementen zijn daarom uiteraard ook duurder.
Reputatie 7
Badge +2
Of probeer met whatsapp.
Reputatie 7
Badge +4
Bellen vanuit NL naar EU nummers gaat niet uit je 100 minuten bundel. Als je IN Duitsland bent en je belt die Duitse nummers, dan gaat het wel uit de bundel. Dat is wettelijk zo geregeld.
Reputatie 7
Badge +2
Die Kosten zijn terecht. Dit valt niet onder roaming. Dit geldt ook voor andere providers. De tarieven kunnen wel verschillend zijn. Tip, als je nog een vaste lijn hebt is meestal veel goedkoper.