beantwoord

Extra kosten bellen naar het buitenland

  • 27 August 2021
  • 3 reacties
  • 2741 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Zojuist met de klantenservice gebeld over extra kosten op mijn telefoonrekening. Telefoongesprekken naar Duitsland vanuit mijn 'Bellen/SMS NL&EU onbeperkt' bundel. De naam doet veronderstellen dat deze bundel in de geheel EU gebruikt kan worden. Nu wordt me aan de telefoon uitgelegd dat gesprekken vanuit Nederland naar een ander EU land wel kosten opleveren. Was ik nu naar Duitsland gereden en had ik daar het gesprek gevoerd dan was het wel vanuit mijn bundel gegaan en had ik geen extra kosten gehad. Lekker krom en onduidelijk dit. 

 

Nederland en Duitsland vallen beide onder de EU. De bundel stelt ook nog eens 'NL&EU'. Dit is misleidend en incorrect. In mijn app staat dit ook niet vermeld bij mijn bundel. Zorg dat dit duidelijker is zodat onnodige kosten voorkomen worden. 

icon

Beste antwoord door eric 27 August 2021, 15:13

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Dat staat toch heel duidelijk op de bestelpagina.

 

 

Eigenlijk staat het er juist super onduidelijk, want Nederland is namelijk ook een EU land. Er staat dus op de screenshot dat bellen van Nederland naar Duitsland zowel wel, als niet uit de bundel betaald wordt.

Ook als je op ‘meer informatie’ klikt staat er dit:

 

De bundel is geldig als er tussen EU landen gebeld wordt. Als je van Nederland naar Duitsland belt bel je ook tussen EU landen. Dus ook bij meer informatie is de info volledig tegenstrijdig, omdat de informatie er van uit lijkt te gaan dat Nederland niet meegeteld moet worden als EU land, dit terwijl Nederland toch echt een EU land is.

Voor buiten de bundel bellen is de informatie nog verwarrender, want daarover krijg je maar liefst 3 keer een verschillende uitleg;

  1. je betaald een toeslag
  2. je betaald internationaal tarief (te bekijken onder bekijk tarieven)
  3. je betaald 25 cent per minuut

Het zou al helpen als er gesproken wordt van -andere- EU landen, in plaats van de term ‘EU landen’ te gebruiken voor ‘alle EU landen behalve Nederland’, want dat is niet hetzelfde.

 

Ben je in elk geval geïnformeerd wanneer je gaat bestellen, maar daar gaat het nu niet om

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat staat toch heel duidelijk op de bestelpagina.