beantwoord

extra data

• 11 september 2019
  • 19 reacties
  • 513 x bekeken

Ik heb een sim only abonnement met onbeperkt data en bellen/sms. Ik merk nu al sinds enkele dagen dat als ik na mijn 5000 mb extra 1000 mb wil opwaarderen dat ik een foutmelding krijg. Ik krijg deze foutmelding ook elke keer als ik de app open (zonder de button aan te klikken voor extra data). Ik heb al geprobeerd mijn mobiel opnieuw op te starten en heb de app opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Hoe kan dit probleem worden verholpen?

*bijlage verwijderd door moderator omdat deze privé gevoelige informatie bevatte*
icon

Beste antwoord door Malamute 11 september 2019, 21:02

Hallo lynnxx,

Momenteel is er een storing in het Mijn Tele2 systeem.

Je kan ook via SMS die extra 1GB aanvragen door een SMS te sturen naar 1280
met de tekst: NOG 1GB
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hallo lynnxx,

Momenteel is er een storing in het Mijn Tele2 systeem.

Je kan ook via SMS die extra 1GB aanvragen door een SMS te sturen naar 1280
met de tekst: NOG 1GB
Reputatie 3
Badge
Hi lynnxx,

De storing met het aanvragen van de bundels is verholpen.
Is het inmiddels gelukt?

Gr, Bernadet
Nog steeds niet mogelijk om die 1 gig extra te verzilveren omdat het scherm meld dat er geen land gekozen kan worden. Pijnlijk wel.. vooral omdat het betekend dat ik halverwege de dag gewoon niet meer verder kan. Wanneer is dit opgelost?

Reputatie 4
Badge +2
Hallo Peter,

Dan stuur je toch gewoon die SMS in plaats van het via de app te doen.
Hallo Peter,

zou willen dat ik dat kon, gebruik alleen de data faciliteit. is niet gekoppeld aan een telefoon 😞
Reputatie 6
Badge +1
Je zit daar in de app bij extra data kopen voor landenbundels buiten de EU. Dat is toch niet de bedoeling?
Gebruik die SMS maar.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Peter,
zou willen dat ik dat kon, gebruik alleen de data faciliteit. is niet gekoppeld aan een telefoon :-(

Je mag de simkaart alleen maar in een smartphone gebruiken, niet in een data only device zoals een router. Een smartphone moet altijd een SMS kunnen sturen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik weet niet waar je die sim kaart precies in hebt zitten, maar bij sommige apparaten (b.v. Mifi-router) kun je ook via de webinterface van het apparaat zelf een SMS sturen.
Reputatie 6
Badge +1
Als je de sim in een router hebt, heb je nog geen SMS gehad dat je abonnement na twee weken beëindigd wordt omdat je geen 4G goedgekeurde telefoon gebruikt? Of kun je die SMS ook niet ontvangen?
Reputatie 4
Badge +2
Mogen ze niet meer doen, zo te zien heeft Tele2 nog steeds niet haar voorwaarden aangepast dus zolang mag je je SIM kaart in elk 4G toestel (wat volgens de rechter niet alleen een mobiele telefoon is) gebruiken, zie: https://www.bellen.com/nieuws/tele2-verliest-rechtszaak-mobiele-hotspot
Reputatie 6
Badge +1
Volgens mij ging dat over een inmiddels oude zaak waarbij dit destijds nog niet in de voorwaarden stond. Nu staat het op aandringen van de ACM er wel in. De ACM wil verschil tussen mobiele spraak nummers en mobiele data nummers. 06 en 097 nummers.
Dus als je een ouder contract hebt waar het niet instaat kunnen ze je niets maken.
Reputatie 4
Badge +2
Oude zaak van 7 aug 2019? , zie https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNHO:2019:6559&showbutton=true

Gaat om hetzelfde als deze post van 22 dagen geleden:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/4g-simkaart-in-mobiele-router-77451
Reputatie 6
Badge +1
Het gaat om die zaak. Het is een oude zaak omdat die in 2018 is gestart. Zoals bij 4.2 over de algemene voorwaarden staat beschreven. Dit was niet duidelijk genoeg voor de rechter. Kijk je voorwaarden erop na of ze het aangepast hebben. De opdracht was van het ACM.
Reputatie 7
Badge +4
Inmiddels is het gewoon opgenomen in de voorwaarden, artikel 4.5.10.
https://cdn.tele2.nl/wp-content/uploads/2019/07/05124935/Algemene-Voorwaarden-Tele2-Mobiele-Diensten-vanaf-1-juli-2019.pdf

Maar bij oudere sims zou de klant bij de rechter dus zijn gram kunnen halen.
Reputatie 4
Badge +2
Ligt er dus i.d.d. aan onder welke voorwaarden hij nog valt, ze hebben overigens artikel 4.7.2 niet aangepast dus je mag nog steeds andere 4G toestellen gebruiken zolang je er mee kan bellen.

Er zijn MiFi routers op de markt waarmee je via dat 06 nummer kan bellen via een losse aangesloten analoge telefoon, dat is blijkbaar dan wel legaal en voldoet aan de ACM regels.
En aan de Tele2 regels zolang het voor eigen gebruik is.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt dat het afhankelijk is van welke voorwaarden van toepassing zijn voor topicstarter of de rechterlijke uitspraak ook op hem van toepassing is, zoals ik ook heb toegelicht in mijn vorige post na het doorlezen van het vonnis: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/4g-simkaart-in-mobiele-router-77451

Topicstarter geeft aan dat de 5GB grens halverwege de dag wordt gepasseerd. Als dat het gemiddelde is, dan is het maandelijks verbruik rond de 300GB en kan topicstarter waarschijnlijk een brief over het overtreden van de FUP tegemoet zien.
Reputatie 3
Badge
Het klopt dat er een uitspraak geweest is van een rechter op een zaak over het gebruik van een simkaart van Tele2 in een router of een dongel.
We zien de uitspraak als een uitspraak in een individuele zaak. De reden hiervoor is de wet- en regelgeving voor het gebruik van 06-nummers, in het bijzonder het nummerplan.
Deze schrijft voor dat simkaarten met 06-nummers alleen gebruikt mogen worden in apparaten waarmee gebeld kan worden zoals mobiele telefoons.
Voor apparaten waarmee niet gebeld kan worden zijn speciale simkaarten verkrijgbaar met een 097-nummer. Voor meer informatie kun je kijken op de website van de Autoriteit Consument en Markt via https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data.
Reputatie 7
Badge +1
Het klopt dat er een uitspraak geweest is van een rechter op een zaak over het gebruik van een simkaart van Tele2 in een router of een dongel.
We zien de uitspraak als een uitspraak in een individuele zaak. De reden hiervoor is de wet- en regelgeving voor het gebruik van 06-nummers, in het bijzonder het nummerplan.
Deze schrijft voor dat simkaarten met 06-nummers alleen gebruikt mogen worden in apparaten waarmee gebeld kan worden zoals mobiele telefoons.
Voor apparaten waarmee niet gebeld kan worden zijn speciale simkaarten verkrijgbaar met een 097-nummer. Voor meer informatie kun je kijken op de website van de Autoriteit Consument en Markt via https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data.

Dat is wel zo, maar die motivatie heeft de rechter dus terzijde geschoven. De rechter oordeelde (inderdaad in deze individuele zaak) dat het niet door Tele2 zomaar verboden kon worden omdat het niet met de klant was overeengekomen. Dat het vervolgens van de ACM niet mag, daar heeft de rechter geen uitspraak over gedaan, vermoedelijk omdat de ACM geen partij was in de rechtszaak. Wellicht had de uitspraak anders geweest als Tele2 het de klant verboden had op grond van de ACM regelgeving (i.p.v. de overeengekomen voorwaarden), maar dat was niet het geval.

Kortom, de uitspraak van de rechter geeft niet aan dat het mag, alleen dat het in dit geval niet in de voorwaarden was verboden. Geen enkele klant kan op basis van de uitspraak dus concluderen dat het voor hem zou zijn toegestaan.
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reactie meer binnengekomen is, sluit ik dit topic.

Nog een fijne dag