beantwoord

Extra belkosten nadat maar 1 nummer zichtbaar is in mijn tele2

  • 27 July 2021
  • 2 reacties
  • 85 x bekeken

  • Durft te vragen
  • 0 reacties

Goedemiddag,

Wij hebben 3 actieve tele2-mobiel abonnementen. Al deze nummers waren tot voor kort binnen de Tele2-app zichtbaar. Dus 1 account waaronder 3 nummers zichtbaar waren. Op elk toestel was deze app geïnstalleerd waardoor iedereen kon zien wat zijn/haar verbruik was. Echter sinds kort (na de overgang naar t mobile?) is er nog maar 1 telefoonnummer zichtbaar. Onze dochter had daardoor geen inzicht in haar verbruik. Nadat ze een melding (sms) kreeg dat haar databundel bijna op was heeft ze wat extra data gekocht. Een duidelijk verhaal….maar nu blijkt dat ze ook teveel heeft gebeld en dat ze 92 euro moet bijbetalen voor het bellen buiten haar bundel. Hiervan was zij niet op hoogte (geen inzicht beschikbaar voor haar nummer en geen melding vanuit tele2).

Vanochtend heb ik gebeld en kreeg ik te horen dat het klopt dat er nog maar 1 telefoonnummer zichtbaar was. Dit door de overgang naar t-mobile. Dit is dus een handeling/wijziging waar wij geen invloed op hebben gehad. Mijn dochter had dus geen inzicht gehad in haar verbruik (belminuten). Tevens werd mij verteld dat haar account (en van mijn andere dochter) nog moest worden geactiveerd. Vreemd want dit werkte voorheen altijd goed (onder het algemene account).

Dus wat mij betreft een situatie waar wij niet heel veel invloed op hebben gehad en die niet door ons is veroorzaakt. Enige coulance vanuit tele2 zou wat mij betreft op zijn plaats zijn.

Helaas werd het verhaal niet juist begrepen door de medewerker van de klantenservice. Vandaar dat ik dit nu deel op het forum.

 

Vriendelijke groet

 

 

icon

Beste antwoord door pipodeclown 28 July 2021, 00:11

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7

Tijdens de migratie naar de nieuwe systemen heeft elk abonnement een ‘eigen’ account gekregen (met dezelfde inloggegevens). Als je nu inlogt op Mijn Tele2 dan zie je dus het eerste account dat het systeem tegen komt. Pas voor dat abonnement de gebruikersnaam aan in het unieke e-mailadres van de gebruiker. Log vervolgens in met de ‘oude’ gegevens, dan zie je het tweede abonnement. Pas ook hiervan de gebruikersnaam aan. Doe dat desnoods ook voor het derde, laatste abonnement. Mocht het voor een bepaald abonnement niet lukken, activeer dan Mijn Tele2 opnieuw voor dit abonnement. Zo krijg je uiteindelijk 3 accounts voor de 3 abonnementen. Controleer of op elke telefoon de nieuwe Tele2 app staat geïnstalleerd (de zwarte) en installeer deze desnoods opnieuw.

Als je in de app ook de andere abonnementen wil kunnen zien, dan kan je accounts toevoegen in de app.

Reputatie 7

Er is inmiddels nog een nieuwe migratie aan de gang, kijk even hier 

 

Reageer