beantwoord

Experian

vorige week diende ik een klacht in.
Ik begrijp niet waarom ik, voor een sim only verlenging nota bene, als een risico gezien word. Nu heb ik al gereageerd richting experian, en verwacht binnenkort antwoord. Tevens heb ik richting Tele 2 een klacht ingediend. Omdat ik vind dat tele 2 richting hun klanten wel mag motiveren waarom zij geen simpele verlenging (maandelijkse sim only) kunnen geven op basis van een score van een bedrijf. Ook welke score dan behaald is zou fijn zijn om te weten. Ook welke eigen bewegingen tele2 heeft, er is mijn geval geen sprake van een slechte geschiedenis met tele2, geen schulden en geen betaalachterstanden.

Op deze klacht kreeg mijn broer reactie op zijn email adres. Dus niet ik. Denise van de klantenservice, mailde de verkeerde, met een noreply mail en zonder antwoord te geven op de vraag. Haar antwoord ging over abonnee's met mobiel.
Daarnaast wat informatie over een creditcheck. Nu zijn mijn broer en ik niet bkr geregistreerd en hebben we zoals eerder genoemd geen geschiedenis van schuld. Dus die lage score komt door iets anders(wacht nog op reactie van experian).

Nu vraag ik me nog steeds af wat de toevoeging van experian is. Ik ben al klant en wil het blijven, nu maken zij het zo vervelend voor me, dat ik liever ga. Ook mijn broer er bij betrekken, die ik onlangs nog bekeerd heb tot tele2, want ik was zo tevreden. Ook hoop nu geholpen te kunnen worden met een simpele verlenging (sim only).

ps er staat niet veel positiefs over experian online
ps onderstaand de mail die mijn broer ontving op zijn email

Geachte heer Knoben,

Naar aanleiding van het klachtenformulier ingediend op 8 december 2017 geef ik u mijn reactie.
In uw klacht geeft u aan dat Experian u een lage score geeft bij het evt. verlengen naar een abonnement met toestel. Ik heb uw klacht in behandeling genomen en ben tot het volgende gekomen. Wanneer wij een nieuwe aanmelding/verlenging invoeren met een toestel + maandelijks toestelkrediet word er ten alle tijde voorafgaand een credit check uitgevoerd. Deze credit check gaat ook langs Preventel en Experian. Experian checkt kortgezegd of u kredietwaardig bent.

Daarnaast verzamelt Experian gegevens van consumenten uit verschillende bronnen. Experian hanteert een groot aantal regels waarmee mogelijke fraude kan worden gesignaleerd.
Signalen kunnen zijn:

- Dat er in een kort tijdsbestek veel aanvragen bij gelijkwaardige aanbieders worden gedaan
- Er een onaannemelijke leeftijd wordt opgegeven, bijvoorbeeld jonger dan 18 jaar of geboren in 1870
- Als de opgegeven naam of het adres niet bestaat

Bij Experian worden klanten dus niet geregistreerd wegens wanbetaling. Experian verstrekt een credit check score op basis waarvan Tele2 kan besluiten geen abonnement af te sluiten.

Wanneer er sprake is van een onterecht advies vanuit Experian kunt u bezwaar maken via Experian. Als het bezwaar gegrond is verklaard, zal u uit de Experian database worden
verwijderd en kunt u een abonnement aanvragen/verlengen zonder moeite.

Meer weten
Kunnen we u nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020-754 4444.

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u een tevreden klant blijft.

We houden contact.

Denise
Tele2 klantenservice

icon Beste antwoord door Mark van Tele2 22 december 2017, 09:35

Hoi Jasper,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook volledig overheen heb gekeken, mijn excuses hiervoor! Het heeft inderdaad te maken met het feit dat je nog binnen contract zit in je simonly abonnement en dat je niet tussentijds kan verlengen naar een ander simonly abonnement. Fijn dat er in ieder geval duidelijkheid is gekomen.

Mark

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi jappiknoben,

Zoals in de email die je hebt gehad ook staat vermeld worden er enkele controles gedaan, waarvoor de kredietcontrole er een van is. Dit verloopt via Experian. Wanneer er een afwijziging komt vanuit Experian kun je alleen zelf details opvragen bij Experian. Wij kunnen en mogen je geen informatie geven aangezien dit om privégegevens gaat. Wanneer je een reactie krijgt vanuit Experian dat er geen registratie bekend is kunnen we je alsnog helpen om te zorgen dat je abonnement aangemeld kan worden.

Mark
Maar ik heb geen kredietprobleem, schuld, betaalachterstanden, hypotheek of bkr registratie.
Maar het gaat om een verlenging van een simpel sim only abonnement !?

Ik ben nu toch ook nog steeds klant? hoe kan dat dan wel?. sterker nog ik wil naar een lager abbo.
Mijn vraag is nogmaals, wat is de afweging van tele2, niet die van experian, maar tele2 om mij niet te verlengen?
(van experian krijg ik nog bericht)

Nogmaals ik ga dan van een simonly die afgelopen is, dus maandelijks opzegbaar, naar een sim only die minder per maand kost en ook maandelijks opzegbaar is.
Een duidelijk antwoord vraag ik, immers krijg ik hierdoor een hoop gedoe en nare berichten, als een risico geval te zijn.

Jasper
Ook kan ik het niet waarderen dat mijn broer, reactie kreeg op zijn email adres van mijn klacht.

Ik denk hierdoor sterk dat er iets mis is met jullie administratie, waardoor ik nu in deze rare situatie zit.
Reputatie 4
Badge
Hoi Jasper,

Helaas kunnen wij je geen informatie geven omtrent deze controles, daar wij hiervoor Experian raadplegen. Zij geven ons enkel aan of het wel of niet goedgekeurd kan worden. Daarom moeten we je in deze gevallen altijd doorsturen naar Experian. Mocht de melding onterecht zijn dan helpen we je graag om dit zo snel mogelijk alsnog voor je in orde te maken. Mijn excuses dat communicatie op een verkeerd emailadres is gekomen, wij houden het emailadres aan welke in de klacht wordt vermeld. Ik kan deze helaas niet meer terugvinden, dus ik weet op dit moment niet waar het mis is gegaan.

Mark
Bedankt voor de reactie, ik ben gisteren 20-12-2017 gebeld. Ook hier is excuses gekregen voor het verwisselen van het email adres.

Verder blijk ik helemaal geen experian melding te hebben. Dit is per abuis. Mijn verlenging naar sim only is namelijk nog niet mogelijk (Verlengen met mobiel wel ). Hierdoor heb ik een schijnbaar standaard "helaas nee" bericht met de experian referentie ontvangen.

Het zou ook bekend zijn dat de website, dus onterecht verwijst naar een verlenging.

Ik heb ook van experian bericht gehad, waaruit ik geen risico blijk te zijn.
Ik ben tevreden met het antwoord, vanuit tele 2 en experian.

Toch vind ik het jammer, dat ik niet meteen een gepast antwoord kreeg. Immers vroeg ik naar de motivatie van tele2 , nu blijkt er na veel omwegen inderdaad een eigen tele2 motivatie te zijn. Nog een simpele voor de hand liggende motivatie ook, icm mijn klantgegevens.

Ik sluit op deze noot mijn thread af.
Reputatie 4
Badge
Hoi Jasper,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook volledig overheen heb gekeken, mijn excuses hiervoor! Het heeft inderdaad te maken met het feit dat je nog binnen contract zit in je simonly abonnement en dat je niet tussentijds kan verlengen naar een ander simonly abonnement. Fijn dat er in ieder geval duidelijkheid is gekomen.

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.