beantwoord

EU 50 MB werkt niet

Ik heb de afgelopen 2 jaar een EU 50 MB geprobeerd. Wel geactiveerd maar nooit kunnen gebruiken. Ik krijg nergens verbinding. Ook niet op een ander toestel. Kosstte wel 3 x 4 euro.

Roaming stond aan en APN stond op internet.tele2.nl.
Netwerkmodus op GSM/WCDMA Automatisch.
Mobiele provider op Tele2 Automatisch selecteren.

Wat doe ik fout?

Mvg,
Hans
icon

Beste antwoord door Leonie van Tele2 14 July 2015, 13:48

Hoi JGspijk,

Fijn dat het toch gelukt is de juiste stappen te vinden met wat hulp van WhTurner!

Ik wil je vragen op het moment dat je in het buitenland bent, op deze manier je telefoon te installeren:

> SIM Toolkit (HTC)

> Kies SIM Menu

> Selecteer SIM

> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Indien dit niet lukt, dan kun je nogmaals alle stappen uit de toestelhulp doorlopen zoals je al geprobeerd had, en kijken of je in het buitenland wel Tele2 Internet Buitenland kunt selecteren.

Groetjes, Leonie
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Hans,

Wat vreemd dat je geen gebruik kon maken van je buitenland bundel. Heb je wel de bevestiging van de activatie ontvangen en zag je hem ook terug via MijnTele2? Wat voor een abo heb je precies? Als ik het goed begrijp krijg je helemaal geen verbinding in het buitenland? Heb je alle instellingen ingesteld zoals hier staat beschreven?

Ik hoor het graag zodat ik met je mee kan denken!

Groetjes, Leonie
Reputatie 7
Badge +4
Heb je wel data in het buitenland zonder EU bundel? Het lijkt erop alsof er toch iets met je settings niet goed is in het buitenland. Dan ligt het niet aan EU50, maar aan je instellingen in het algemeen. Het kan zijn dat de settings in het buitenland door de telefoon worden veranderd omdat Tele2 in het buitenland een andere IMSI gebruikt. Door dit eenmalig weer goed te zetten gaat het werken!

Hier vind je de settings: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/toestelhulp/#/
Dag Leonie,

Ik heb dan inderdaad de activatie gekregen: Gelukt! Je internetbundel EU van 50MB 1wk is klaar voor gebruik. We houden contact, Tele2.
Ik heb een gewoon abonnement, weet niet hoe dat heet. Geen prepaid.
Ik krijg inderdaad helemaal geen verbinding via mobiel internet.
De instellingen staan zoals in mijn bericht aangegeven en verder heb ik de 11 stappen bij HTC One uit de toestelhulp gevolgd.

Graag hoor ik nader.

Met vriendelijke groet,
Hans

Hoi Hans,

Wat vreemd dat je geen gebruik kon maken van je buitenland bundel. Heb je wel de bevestiging van de activatie ontvangen en zag je hem ook terug via MijnTele2? Wat voor een abo heb je precies? Als ik het goed begrijp krijg je helemaal geen verbinding in het buitenland? Heb je alle instellingen ingesteld zoals hier staat beschreven?

Ik hoor het graag zodat ik met je mee kan denken!

Groetjes, Leonie
Dag eric,

Dank voor je reactie.
Gezien de facturen heb ik waarschijnlijk wel verbinding buiten de bundel gekregen. Ik denk vorig jaar in Frankrijk niet maar waarschijnlijk heb ik het vanwege de prijs niet geprobeerd.
Wat je bedoelt met IMSI ontgaat me. Google levert ook niet de relatie met dit onderwerp. Ik ben een gewone niet-technische gebruiker. Dus ook geen idee waar de IMSI zit en hoe die eenmalig goed te zetten.
De settings heb ik volgens het 11 stappen lijstje uitgevoerd. Dat geeft geen oplossing.
Wellicht weet jiuj of iemand anders nog iets. Want op 2 verschillende toestellen (ook op het toestel van mijn vrouw), waar de EU bundel niet werkt is wel wat veel.

Groet,
Hans

Heb je wel data in het buitenland zonder EU bundel? Het lijkt erop alsof er toch iets met je settings niet goed is in het buitenland. Dan ligt het niet aan EU50, maar aan je instellingen in het algemeen. Het kan zijn dat de settings in het buitenland door de telefoon worden veranderd omdat Tele2 in het buitenland een andere IMSI gebruikt. Door dit eenmalig weer goed te zetten gaat het werken!

Hier vind je de settings: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/toestelhulp/#/
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Hans,

Stuur me anders even je gegevens via een privébericht zodat ik met je mee kan kijken. Je stuurt een privébericht door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor 'bericht'. Graag ontvang ik je naam, adres, klantnummer en telefoonnummer. Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes, Leonie
Gedaan.

Hoi Hans,

Stuur me anders even je gegevens via een privébericht zodat ik met je mee kan kijken. Je stuurt een privébericht door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor 'bericht'. Graag ontvang ik je naam, adres, klantnummer en telefoonnummer. Ik zie je bericht graag tegemoet!

Groetjes, Leonie
Heb je bij je sim instellingen je sim op automatische sim selectie staan?
Dat weet ik niet. Mijn handleiding kent deze begrippen niet en op mijn mobiel kan ik bij instellingen niets vinden.

Dat weet ik niet. Mijn handleiding kent deze begrippen niet en op mijn mobiel kan ik bij instellingen niets vinden.

Ik zelf bezit geen HTC ik weet daarom ook niet precies waar dat kan staan, maar het kan ergens staan in de telefooninstellingen en dan richting je provider (simapps). Anders kan er een een 'appje' staan tussen al je andere apps, en die 'app' heet dan tele2, nee het is niet de mijntele2 app. Daar kun je het instellen, als het goed is hoort dat op automatische sim selectie te staan. Zoniet, dan kan je geen verbinding maken met netwerken uit het buitenland. Dus geen internet snapje
Als je automatische netwerk selectie bedoelt dan staat dat ingesteld. Anders begrijp ik je niet. Ik ben daar niet zo goed in.

Ik zelf bezit geen HTC ik weet daarom ook niet precies waar dat kan staan, maar het kan ergens staan in de telefooninstellingen en dan richting je provider (simapps). Anders kan er een een 'appje' staan tussen al je andere apps, en die 'app' heet dan tele2, nee het is niet de mijntele2 app. Daar kun je het instellen, als het goed is hoort dat op automatische sim selectie te staan. Zoniet, dan kan je geen verbinding maken met netwerken uit het buitenland. Dus geen internet snapje
Reputatie 3
Badge +5
Hoi JGspijk,

Ik heb even met je meegekeken maar zie vreemd genoeg niet dat je de bundels hebt besteld. Ook staan ze niet op de factuur. Wel zie ik dat je vorig jaar twee keer een buitenland bundel hebt aangeschaft in augustus. Werkten die toen wel? Gaat het wellicht om een ander nummer dan dat je mij via privébericht hebt gestuurd? Zou je anders printscreens mee kunnen sturen van de bevestiging die je hebt ontvangen?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, Leonie
Beste Leonie,

Nergens schrijf ik dat ik NU deze bundel heb, jij reageerde ook in die zin.
Ik herhaal mijn bericht nog even:
>>>
Ik heb de afgelopen 2 jaar een EU 50 MB geprobeerd. Wel geactiveerd maar nooit kunnen gebruiken. Ik krijg nergens verbinding. Ook niet op een ander toestel. Kostte wel 3 x 4 euro.
Roaming stond aan en APN stond op internet.tele2.nl.
Netwerkmodus op GSM/WCDMA Automatisch.
Mobiele provider op Tele2 Automatisch selecteren.
Wat doe ik fout?
<<<

Ik ga binnenkort naar Frankrijk en ik wil niet voor het derde jaar op rij wel een bundel kopen maar hem weer niet kunnen gebruiken omdat ik geen verbinding krijg. Ook op een ander toestel met ook een bundel lukt het niet om ergens in Frankrijk of Duitsland internet op te kunnen.
Vandaar mijn vraag: wat doe ik fout?

Mvg,
Hans

Hoi JGspijk,

Ik heb even met je meegekeken maar zie vreemd genoeg niet dat je de bundels hebt besteld. Ook staan ze niet op de factuur. Wel zie ik dat je vorig jaar twee keer een buitenland bundel hebt aangeschaft in augustus. Werkten die toen wel? Gaat het wellicht om een ander nummer dan dat je mij via privébericht hebt gestuurd? Zou je anders printscreens mee kunnen sturen van de bevestiging die je hebt ontvangen?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Ah, oke dan had ik dat verkeerd begrepen.

Ik wil je vragen om de volgende keer dat je naar het buitenland gaat, deze stappen te doorlopen om je instellingen juist te zetten. Mocht je daarna nog problemen ervaren, stuur dan even via wifi een berichtje als dat lukt. Dan kunnen we het probleem direct op dat moment onderzoeken. Laat je het weten?

Groetjes, Leonie
Met alle respect, Leonie,

maar je link geeft geen stappen. Het is een algemene link. Als ik dan zelf maar weer zoek naar hulp bij mijn toestel dan kom ik op de bekende 11 stappen uit, waarvan ik al geschreven heb, dat ik die iedere keer gevolgd heb.
De toezegging om als ik een berichtje stuur, dat jullie dan op dat moment kunnen onderzoeken neem ik maar met een zak zout. Deze reactie van jou kwam ook pas na 3 dagen.

Je begrijpt, ik ben niet erg tevreden over de hulp van Tele2.

Met vriendelijke groet,
Hans
Als ik klik in de link van Leonie op HTC, dan op One, dan op Internet en dan op Buitenland, zijn er 27 stappen om te volgen 🆒
Bedankt voor de tip! Hier was ik nog niet terecht gekomen. Ik heb deze links gevolgd en alle stappen gevolgd.
Helaas. Bij stap Opslaan lukt het niet, want als ik dan bij de APN's hem volgens stap 16 wil aanvinken (Vink Tele2 Internet Buitenland aan.) dan staat hij niet meer in het lijstje. Spontaan verdwenen. Tussentijds opslaan lukt wel, maar als ik dan de MCC, MNC, Verificatietype en APN-type invul dan is hij weg na opslaan.
In de gewone NL instelling zijn deze gegevens allemaal anders dan ik voor buitenland moet invullen.
Dus de vraag blijft: wat doe ik fout?

Met vriendelijke groet,
Hans
Reputatie 2
Badge
Dan is er blijkbaar iets mis met je toestel. Als de instellingen spontaan verdwijnen..

Kijk eens of je een update kan downloaden. (misschien via PC programma van HTC)
Was het maar waar, want dan had ik een mooi excuus om weer een nieuwe smartphone aan te schaffen. :D
Ook op een ander HTC toestel heb ik dezelfde ervaring, wel met een andere Android versie.
Ik heb de laatste updates geïnstalleerd. Bij het tweede toestel, voor zover mogelijk.

Dus de vraag blijft: wat doe ik fout?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi JGspijk,

Fijn dat het toch gelukt is de juiste stappen te vinden met wat hulp van WhTurner!

Ik wil je vragen op het moment dat je in het buitenland bent, op deze manier je telefoon te installeren:

> SIM Toolkit (HTC)
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken

Indien dit niet lukt, dan kun je nogmaals alle stappen uit de toestelhulp doorlopen zoals je al geprobeerd had, en kijken of je in het buitenland wel Tele2 Internet Buitenland kunt selecteren.

Groetjes, Leonie
Bedankt Leonie voor je reactie.
- Ik ken geen SIM Toolkit (HTC). Die zit niet op mijn mobiel.
- Ook de Play Store kent die niet. Wel een vreemde van de Philippijnen maar die vraagt eerst naar netwerk en die zijn mij allemaal onbekend.
- De App Sim Card geeft alleen informatie, daar kan je niet naar een menu.
- Zo kom ik dus niet verder.
- Wat me wel opvalt is dat bij Sim state "Network Locked"staat. En dat 2 jaar na aanschaf van het apparaat. Dat had allang door Tele2 verwijderd moeten worden. Graag alsnog.

- Op het tweede toestel staat het wel op Automatische SIM selectie”. Maar dus ook daar het probleem.

Kortom, ik kom hier niet mee verder.

Groet,
Hans