beantwoord

eSIM + Tele2: biedt Tele2 eSIM aan en zonee, wanneer wel?

  • 25 September 2019
  • 11 reacties
  • 34901 x bekeken

Beste Tele2,

Ik ben klant bij Tele2 en zag op https://www.esim.nl/abonnement/ dat een Tele2 eSIM nog niet verkrijgbaar is en ik kan het ook niet op jullie website vinden, klopt dat? Ik krijg de nieuwe iPhone 11 en zou dolgraag gebruik willen maken van de dual sim functie met de ingebouwde eSIM.

Nu heb ik al een privé abonnement bij Tele2, en zou dus graag een tweede abonnement (voor eSIM) willen afsluiten als zakelijk nummer. Het liefst ook bij Tele2, maar alleen t-mobile nederland biedt nu nog ondersteuning hiervoor. Ik zou dus een 2e abonnement bij T-Mobile kunnen nemen, maar het liefst zou ik twee abonnementen bij jullie afsluiten.

Enkele vragen van mijn kant:

  • Klopt het dat eSIM nog niet mogelijk is bij Tele2?
  • Als dit al wel mogelijk is, hoe kan ik dit activeren als ik een tweede sim only abonnement bestel?
  • Zo niet, vanaf wanneer bieden jullie wel ondersteuning voor eSIM? In 2019? Of eerder 2020?
  • En Tele2 is toch door T-Mobile overgenomen? Bij hen is dit al wel mogelijk, waarom is dat nog niet bij Tele2 het geval? En wat is jullie visie wat betreft de e-SIM in de toekomst. Gaan jullie hier wel in mee?
Ben erg benieuwd naar de antwoorden, bedankt alvast.

Mvg. Joey
icon

Beste antwoord door eric 25 September 2019, 14:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Tele2 biedt geen esim, eigenlijk is T-mobile het enigste merk wat het wel aanbied. Het andere merk van T-mobile, BEN biedt ook geen esim.

Mocht je dus intersse hebben voor esim, dan is de enigste zekerheid die je nu kan krijgen dat je dan een T-mobile abonnement neemt. Eerder gaf een moderator van Tele2 al aan dat er nog geen plannen zijn voor esim bij Tele2.
Ok. Helemaal geen plannen @Tele2? Of zijn jullie wel met de eSIM bezig?
Reputatie 7
Badge +12
Tele2 zegt hetzelfde als KPN en Vodafone: niets concreet
Reputatie 6
Hoi,

Op dit moment zijn er geen plannen om e-sim te introduceren bij Tele2.

Fijne dag,

Arjan

Hoi,

Op dit moment zijn er geen plannen om e-sim te introduceren bij Tele2.

Fijne dag,

Arjan

Hoe en waar krijgen we het te horen als dit veranderd?

Ik zou heel graag mijn Samsung Watch LTE  volledig willen kunnen gebruiken

Reputatie 6

Veranderd niet in mijn optiek Tele2 is het budget merk van T-Mobile en is gericht op de onderste kant van de markt. Die zullen geen premium diensten aanbieden. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik zou zeker geen hoop hebben dat Tele2 de esim voor LTE watch gaat aanbieden. Als dit product al komt zal het toch eerst als add-on op de esim mogelijkheid van t-mobile komen. En zelfs daar is nog geen uitzicht op. 

Tele2 biedt geen esim, eigenlijk is T-mobile het enigste merk wat het wel aanbied. Het andere merk van T-mobile, BEN biedt ook geen esim.

Mocht je dus intersse hebben voor esim, dan is de enigste zekerheid die je nu kan krijgen dat je dan een T-mobile abonnement neemt. Eerder gaf een moderator van Tele2 al aan dat er nog geen plannen zijn voor esim bij Tele2.

Is het wel mogelijk dan om als hoofd Esim een Tmobile of andere abo te nemen en voor de andere een Tele2? En pakt die dan standaard het hoofd esimnr van Tmobile als hoofd om te bellen en dergelijke? 

Reputatie 7
Badge +12

Als je een toestel hebt wat dual sim + esim ondersteund, b.v. de nieuwe Apple's, dan kun je inderdaad als Esim een T-Mobile abonnement gebruiken en als secundair abonnement, met fysieke sim, een Tele2 abonnement.

Reputatie 3

Ook Vodafone en KPN bieden inmiddels esim aan.

Reputatie 7
Badge +12

Alle esims kunnen inderdaad gecombineerd worden met een Tele2 fysieke sim in zo'n dual toestel.