Esim

• 6 november 2018
  • 9 reacties
  • 1991 x bekeken

Ik ben aan het kijken voor een dual Sim telefoon, andere optie is de Esim van Apple, ondersteund Tele2 Esim ?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Apple verkoopt geen telefoons met sims in Nederland. Geen enkele provider heeft hier een contract voor met Apple. Er is ook geen bericht in de media geweest dat een Nl provider op korte termijn zo'n contract zal sluiten.
Reputatie 6
Badge
Hoi Gert1,

Welkom op het forum van Tele2,

Wij ondersteunen geen Esim,

Fijne dag,

Arjan
Beste Tele2,

Nu ik dit antwoord zie heb ik er al spijt van dat ik een abonnement heb afgesloten, gelukkig zit ik nog in de periode dat ik het alsnog kan opzeggen.

Een klant geeft een (toevallig door mij gedeelde) behoefte aan en doet navraag. Er wordt op geen enkele manier meegedacht of uitgelegd waarom het niet wordt ondersteunt en/of die ondersteuning nog komt.

Als je werkt voor Tele2 zou je geïnteresseerd moeten zijn in de vraag van de klant en meer informatie geven dan “wij ondersteunen geen esim”.
Bedoel je “we ondersteunen het nooit? Het boeit ons niet of klanten die behoefte hebben, we doen het niet.”

Echt zonde om een klant zo te benaderen en een gemiste kans.
Reputatie 7
Badge +4
Korte en bondige reacties van andere providers zijn vergelijkbaar, zie: https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-dualsim-nederland/
Daarop had ik ook mijn reactie gebaseerd.
Is er al bekend wanneer Tele2 met de Esim ondersteuning gaat komen, inmiddels zijn er meerdere verzoeken voor binnengekomen.
Reputatie 7
Badge
Esim maakt het makkelijker om van provider te wisselen, dus er staat vooralsnog geen enkele Nederlandse provider te springen om deze te leveren.
Reputatie 7
Badge +4
Is er al bekend wanneer Tele2 met de Esim ondersteuning gaat komen, inmiddels zijn er meerdere verzoeken voor binnengekomen.

Tele2 gaat zich eerst met de fusie met tmobile bezighouden. Op 30 november doet de EC een uitspraak. De esim zal het hele telecom landschap weer opschudden. Misschien dat ze dat als gefuseerd bedrijf gaan ondersteunen.
(Niet alleen) ik vraag me af of de huidige methode, simkaartje, mensen weerhoudt van overstappen, volgens mij maakt de E-sim daar geen groot verschil. Trouwens met dual-sim telefoons die er zijn is er al een alternatief. (Buitenland)
Reputatie 7
Badge
Laat ik het dan anders zeggen, het mogelijk maken van E-Sim ondersteuning kost een hoop geld. Zo lang er geen klanten voor weglopen, is er nog geen noodzaak. Als de vraag groot genoeg is, gaan de providers het wel ondersteunen (kip-ei verhaal).