Ervaring T-mobile 4G netwerk

• 31 juli 2020
  • 4 reacties
  • 146 x bekeken

Reputatie 5
Badge

Dacht leuke topic te openen over de ervaring van het T-mobile netwerk waar we nu allemaal met onze 4G op zitten.

Wat zijn jullie meningen hier over?

Zal ik maar eens beginnen.

In veel gevallen ben ik wel tevreden op sommigen plekken haal ik nu gemiddelde hoger snelheden. Maar er zit ook een kleine kanttekening, doordat T-mobile op een hoger band zit 900mhz ipv 800mhz voor dekking merk ik in sommige gevallen dat waar ik eerst volle bak 4G had binnenshuis (bij iemand anders) nu opeens 1 a 2 streepjes 4G heb en daarna geen verbinding of 2G... Dit is in bepaalde gevallen wel een achteruitgang helaas. 

4 reacties

Reputatie 3

Ik mag niet klagen, hier in Overijssel heb ik goede 4G snelheid op het netwerk van T-Mobile. Nu nog 4G in Europa, hopelijk gaat dit ook snel gebeuren.

Reputatie 7
Badge +4

De 800 mhz komt heus wel terug. Zo'n frequentie is kostbaar. Maar het om en bijbouwen gaat nog wel tot het einde van het jaar duren. T-mobile geeft aan dan ook met 700 mhz 5g klaar te zijn, en dat kunnen ze met dezelfde ongebouwde zenders doen.

Reputatie 5
Badge

De 800 mhz komt heus wel terug. Zo'n frequentie is kostbaar. Maar het om en bijbouwen gaat nog wel tot het einde van het jaar duren. T-mobile geeft aan dan ook met 700 mhz 5g klaar te zijn, en dat kunnen ze met dezelfde ongebouwde zenders doen.

Ja dat snap ik, maar het gaat er om dat ik in bepaalde gevallen mindere dekking ervaar. 2G terugval is niet echt anno 2020 haha. 

Maar die 700mhz gaat niet ingezet worden voor 4G en heeft dus geen enkel meerwaarde voor een telefoon die geen 5G ondersteund. 

Reputatie 7
Badge +1

Elke provider heeft natuurlijk plaatsen met betere en minder goede dekking. T-Mobile heeft wel het grootste aantal antenne sites van Nederland.Er wordt nog druk gewerkt aan het inzetten van de diverse frequenties, maar ook de banden, dus de capaciteit en dekking gaat komende tijd nog flink worden uitgebreid.

Reageer