Erg trage verbinding IPhone X 4G

Hi,

Sinds gisteren ben ik klant bij jullie na jaren Tmobile.

En alles werkt opzich prima, behalve dat internet niet vooruit te branden is.

Met Speedtest kom ik niet boven de 8mb down, en 0,3 up

.

In een stad als Utrecht ligt de max rond de 20down.

Volgens mij zou dit een stuk sneller moeten kunnen?

Data al een keer aan uit gezet, telefoon al een keer opnieuw opgestart en dekking is goed, 2 tot 4 streepjes.

Iemand nog tips? Dit is wel een beetje droevig 🙂

icon Beste antwoord door Arjan van Tele2 12 juli 2018, 10:00

Hoi vDBouwman

Welkom op het forum van Tele2.

Ik laat het even nakijken door onze technische dienst, ik houd je op de hoogte!

Groet Arjan

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Op zich is 20 mb prima en 8 mb nog steeds acceptabel. Tele2 heeft 2 frequenties en max 225 mbit. Dat is uiteraard theorerische snelheid. T-mob gebruikt meer frequenties en jouw telefoon ondersteund die ook. Daar kun je dus hogere snelheden behalen. Bij Tele2 kun je wel tijdens een gesprek gewoon die snelheid blijven gebruiken. Bij T-mobile valt je telefoon terug naar 3G. Ook zaken als voice over wifi, in het geval de dekking binnen onvoldoende is en waarop je gewoon nog kunt bellen en gebelt worden ontbreekt nog bij t-mobile. Www.tele2.nl/volte.
Maar je hebt toch gekozen om over te stappen. Waarom als je tevreden was?
Ik ben overgestapt onder meer door het grote verschil in prijs. En omdat ik wel verwacht dat er gemiddeld meer dan 1% van de theoretische snelheid gehaald wordt. Zeker met 2 4G masten binnen een km.

8MB is zeker acceptabel, alleen is dat een Max die ik op 4 strepen haal. Anders zit ik tussen de 2-4mb. Dat vindt ik toch wat weinig..
Reputatie 7
Badge +4
Tja, de prijs is zeker een verschil, het abonnement is allemaal prima werkbaar en biedt dus ook wat extra zoals genoemd, maar voor de allerhoogste data snelheid kun je niet bij Tele2 zijn.
Ja dat snap ik ook helemaal, begrijp me niet verkeerd.

Ik denk alleen dat dit weer het andere uiterste is. 🙂
Reputatie 2
Mmmmm, IphoneX... Is er kans dat het heeft met iPhone issues bij T2 en TM iets mee te maken? Of is dat al opgelost? Want bij TM nog niet aangezien enorm veel klachten op het forum nog steeds... Ervaar je deze snelheden op meerdere plekken? Piek uren? Heb je je sim in een andere telefoon uitgeprobeerd? Dekkingskaart gecheckt? Is 4g stabiel? Gesprekken vallen niet uit?
Want ik was super tevreden met 4g van Tele2, op heel veel plekken was het boven 100 mbps, zelfs soms boven 150...sommige plekken idd lage snelheden, maar ook verstandig, in centrum van DH bijvoorbeeld om 16.00 meet ik alleen maar 15 mbps.
Heel veel factoren dus.
Reputatie 5
Badge
Hoi vDBouwman

Welkom op het forum van Tele2.

Ik laat het even nakijken door onze technische dienst, ik houd je op de hoogte!

Groet Arjan
Reputatie 5
Badge
Hoi DBouwman, je wordt zo gebeld door een collega van me, met een onbekend nummer

Groet,

Arjan