beantwoord

Erg slecht tot geen bereik.

  • 19 January 2022
  • 22 reacties
  • 6341 x bekeken

Sinds kort lid bij Tele2, en op zijn zachts gezegd nu al spijt. 
 

Op vele plekken in Nederland heb ik weinig tot geen bereik, zo ook thuis of op mijn werk. Waar ik normaal bij de concurrent 5G maximaal had, heb ik bij Tele2 maar 1 streep (dit is al veel) en anders 3G/4G. Dit tot ergernis wanneer je veel thuis werkt en vrijwel altijd de hotspot aan hebt. 
 

Omzetten naar een andere provider kan niet meer, blijkbaar is mijn 1 jarige contract gewijzigd naar een 2 jarig contract? Is er een manier om of wel internet te hebben of het abonnement stop te zetten IVM het niet dekken van het internet?

 

icon

Beste antwoord door Johrick van Tele2 27 January 2022, 13:09

Bekijk origineel bericht

22 reacties

Tip! Wat mij opvalt is als je de telefoon uit je "Book Case" haalt je ontvangst iets beter is. Als bij mij de telefoon gaat en de signaal sterkte is maar 1 streepje dan haal ik hem meestal uit de Case en dan gaat het wel!. In de auto bellen blijft het wel een drama in deze regio. Als ik naar huis rijdt dan wacht ik meestal mijn woonplaats binnen te rijden totdat mijn telefoongesprek afgelopen is. Volgens Tele2 moet in deze maand de problemen zijn opgelost.

Reputatie 5
Badge +6

Whoeps! Thanks voor je scherpheid, @eric!

Reputatie 7
Badge +12

Voor dat ik de overstap maakte naar Tele2 heb ik gekeken op de dekkingskaart van Tele2. Nu blijkt dat de donkergekleurde 1 a 2 streepje(s) signaal te hebben. Is mijn conclusie juist als ik beweer dat in de lichtgekleurde vlakken je telefoon beter uit kan zetten?!

 

De site van providers.nl loopt een paar jaar achter…

  1. Tele2 HAD een 4g only netwerk. SInds zij 4 jaar geleden waren overgenomen door T-Mobile is dat netwerk ontmanteld en kan elke Tele2 simkaart gebruik maken van het T-Mobile netwerk.
  2. De site die @Johrick van Tele2 bedoelde was niet goed gelinkt. Hier kun je de juiste dekking van het T-Mobile netwerk vinden. Linksonderin zit de knop “meld een probleem".
Reputatie 5
Badge +6

Hi @robroe,  

Het moet zeker niet de bedoeling zijn dat jij een slechte dekking ervaart! En mijn collega’s zijn dan ook elke dag bezig om het netwerk nog beter te maken. Ik wil je adviseren om de dekkingskaart op onze website te bekijken. Daar vind je de meest actuele staat van ons netwerkt! Mocht je klachten ervaren, kun je daar ook direct een melding doen bij mijn collega’s! Zij gaan dan aan de slag om te kijken wat er aan de hand is.

Ik hoop op heel veel beterschap, want ons netwerk is niet voor niets het best bekroonde netwerk van Nederland! 

Als ik nog iets voor je kan doen, wil je dan een nieuw topic aanmaken? Dan kan ik je vanuit daar verder helpen. 😊 Voor nu wens ik je een heel fijn paasweekend toe!

Voor dat ik de overstap maakte naar Tele2 heb ik gekeken op de dekkingskaart van Tele2. Nu blijkt dat de donkergekleurde 1 a 2 streepje(s) signaal te hebben. Is mijn conclusie juist als ik beweer dat in de lichtgekleurde vlakken je telefoon beter uit kan zetten?!

@Emjees wat je kan proberen is je mobile netwerk handmatig om te zetten naar bv kpn. Je ziet dan warempel dat het ontvangst maximaal is. Dit is het bewijs dat het toch aan tele2 ligt. Natuurlijk kan je niets met kpn omdat je een abonnement van tele2 hebt.  Is alleen een test voor je signaal.  Je merkt duidelijk hier dat Tele2 antwoorden je misleiden. Ligt niet aan je toestel en je hoeft je sim niet in een ander toestel te proberen.....resetten...fabrieksinstelling etc. 

@eric Bedankt voor je reactie, ik snap wat je zegt.

Echter hoop ik niet dat het aan mijn IPhone Pro Max 13 legt, anders zullen veel mensen dit probleem hebben. 
 

Waar ik problemen heb met mijn service is voornamelijk in Dordrecht, toevallig ook mijn werk en woonplaats.. 
 

Thuis, dubbel glas uit 2008, heb ik gemiddeld 2 streepjes en is een huis uit ‘77. Op mijn week dubbel glas op een houten frame, gemiddeld 1 streep maar vaak helemaal geen service. 
 

Lijkt mij een beetje gek?

S gravendeel ligt niet ver van je vandaan. Ligt niet aan je iPhone. Ik heb een s20 ultra een topper van samsung en heb hetzelfde probleem.  En zal best kunnen dat een ander toestel net iets betere verbinding heeft maar het blijft slecht 

Heb namelijk hetzelfde problemen en inmiddels hier op deze forum ook eerder dat al aangegeven. Toen ging het meer over dat ik geen 5G verbinding had door een slechte bereik. Vandaag nog slechter .  ..... helemaal geen signaal en dus ook geen telefoon en dus geen inlog mogelijkheden op mijn werk laat staan gewoon internetten(Wijk en Aalburg). Telkens krijgen wij te horen dat Tele2 gebruik maakt van t mobile netwerk. Ik ga morgen eerst even bellen met  hun concurrent t mobile en vragen of inderdaad hun netwerk zo slecht is. Ben benieuwd wat wij te horen krijgen. @Emjees ik heb ook erg spijt dat ik de overstap naar tele2 gedaan heb. Sterker nog is echt heel frusterend. Ben in het verleden al vaker om deze reden weggegaan bij tele2. Ik snap er ook helemaal niets van dat deze slechte landelijke dekking  door andere tele2 gebruikers geaccepteerd worden en zelfs door tele2 dit normaal gevonden wordt.   Misschien dat het contract toch ontbonden kan worden gezien tele2 niet voldoet aan de te verwachten dienstverlening  Mijn postcode gebied is 3295 en heb een Samsung s20 ultra. Het antwoord van tele2 morgen op dit berichtje wij weten het..  netwerk t mobile.....

Sinds kort lid bij Tele2, en op zijn zachts gezegd nu al spijt. 
 

Op vele plekken in Nederland heb ik weinig tot geen bereik, zo ook thuis of op mijn werk. Waar ik normaal bij de concurrent 5G maximaal had, heb ik bij Tele2 maar 1 streep (dit is al veel) en anders 3G/4G. Dit tot ergernis wanneer je veel thuis werkt en vrijwel altijd de hotspot aan hebt. 
 

Omzetten naar een andere provider kan niet meer, blijkbaar is mijn 1 jarige contract gewijzigd naar een 2 jarig contract? Is er een manier om of wel internet te hebben of het abonnement stop te zetten IVM het niet dekken van het internet?

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Ik snap je gevoel helemaal, @EMJEES! Echter, zoals @eric aangeeft is het vreemd dat andere wel goed bereik hebben. Hebben zij ook Tele2 of T-Mobile? Wij maken namelijk gebruik van het zelfde netwerk! Houd je ons op de hoogte van je bevindingen? 

Reputatie 7
Badge +12

Als anderen wel bereik hebben en jij niet zou je eens een andere telefoon moeten proberen.

@Johrick van Tele2 Zijn er nog meer mogelijkheden die ik kan proberen? Ik begin er een beetje zat van te worden ondertussen.

Je kunt de verwachte dekking op jouw locatie controleren. Als de ervaring hiervan afwijkt kun je via deze site ook een probleem melden.

Klopt, al vaker nagekeken op diverse plekken in Nederland. Waar vrienden en familie gewoon al hun bereik hebben kan ik hier constant naar fluiten. 

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt de verwachte dekking op jouw locatie controleren. Als de ervaring hiervan afwijkt kun je via deze site ook een probleem melden.

@Help2014 met KPN heb ik nog nooit problemen gehad en had ik altijd en overal goed bereik.

Nu met Tele2 nog steeds geen tot weinig bereik, en dit begint mij steeds meer te irriteren.

 

Hi @EMJEES

Dat is helemaal goed! Ik ben benieuwd, hopelijk is dat dé oplossing! 

 

Vooralsnog geen tot weinig bereik. Als ik dit had geweten had ik nooit voor Tele2 gekozen. 

Zijn er nog andere mogelijkheden?

 

Reputatie 5
KPN heeft zowel het snelste netwerk als de beste dekking van alle mobiele providers van Nederland. Dat blijkt dinsdag uit de jaarlijkse sneltest van onderzoeker Ookla. T-Mobile won de vorige drie edities de snelheidstest, maar blijkt nu ingehaald te zijn door KPN
Reputatie 7
Badge +8

Heb je de handy ingesteld op wifi bellen?

Dat kan misschien veel uitmaken als je binnen bent!

Reputatie 5
Badge +6

Hi @EMJEES

Dat is helemaal goed! Ik ben benieuwd, hopelijk is dat dé oplossing! 

@Johrick van Tele2 

 

Andere telefoon idem, ik zal een nieuwe simkaart aanvragen om te kijken of dit zal helpen. Ik zal je op de hoogte houden.

Reputatie 5
Badge +6

Hi @EMJEES

Ik hoop ook niet dat het aan de iPhone ligt! Maar om dit uit te sluiten wil ik je wel aanraden om je simkaart in een ander toestel te stoppen om te kijken of het euvel zich daar ook voordoet. 

Mocht dit niet helpen, dan kan je altijd via de MijnTele2 omgeving een nieuwe simkaart aanvragen. Wellicht is dat de oplossing! Natuurlijk kan je ook een kijken op de dekkingskaart, om te zien of er een bekend probleem is bij jou in de buurt. 

 

Houd je ons op de hoogte? We gaan dit oplossen! 

@eric Bedankt voor je reactie, ik snap wat je zegt.

Echter hoop ik niet dat het aan mijn IPhone Pro Max 13 legt, anders zullen veel mensen dit probleem hebben. 
 

Waar ik problemen heb met mijn service is voornamelijk in Dordrecht, toevallig ook mijn werk en woonplaats.. 
 

Thuis, dubbel glas uit 2008, heb ik gemiddeld 2 streepjes en is een huis uit ‘77. Op mijn week dubbel glas op een houten frame, gemiddeld 1 streep maar vaak helemaal geen service. 
 

Lijkt mij een beetje gek?

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dat is als beste netwerk van de wereld getest.

Ook heeft T-mobile het grootste aantal sims van Nederland wat zij bediend. Dus het kan niet zo zijn dat al die mensen een slechte ervaring hebben zoals jij. Naast het netwerk zijn natuurlijk ook van belang waarmee en waar het signaal ontvangen wordt. Ik heb zelf ook een uitdaging. Sta ik voor mijn nieuwbouw huis heb ik een demping van -80 (heel hard) maar binnen (achter triple glas) daalt dat naar -105 dbm. Voor 4G is tot -115 Dbm nog te doen, maar als je in een dorp woont waar de mast wat verder weg staat en de bebouwing is goed geisoleerd of van metaal bij veel bedrijven, dan houdt dat wel de ontvangst tegen.

Daarnaast is altijd een mobiel device een onderdeel wat een probleem kan hebben. Stop je simkaart eens in een ander toestel en bekijk dan wat je ervaring is.

 

Reageer