Elke keer stroring na "nog 1gb"

• 10 november 2020
  • 10 reacties
  • 152 x bekeken

Hallo Tele 2

sins Toilet 2 de netwerk heeft veranderd. Is de “nog 1gb' optie niet optimal.

1.  Eerst kon je nog op elke moment 1gb aanvragen. Nu kan dat alleen wanneer je 100% hebt verbruikt. Dat is zeer lastig wanneer je aan het downloaden bent. Want met een paar apps heb ik gemerkt dat ik dan het bestand opnieuw downloaden omdat er een gebrek aan verbinding is geweest.

2.  De meldingen dat het verbruik bijna of helemaal is lopen niet synchroon. meestal krijg ik paar minuten later een sms wanneer ik door mijn gb's ben.

3.  Dit is al HELEMAAL vervelend elle keer dat ik nog 1gb sms. moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten. wanneer ik mijn phone met mijn laptop verbind (thetering) krijg ik een scherm dat ik mij moet aanmelden. wanneer ik op accepteer cookies druk gebeurd er niks. ik kom niet door het eerste scherm heen.  als ik weer het scherm krijg zal ik een foto maken en toevoegen aan deze post.
Dit is dus na dat ik een terug koppeling sms heb ontvangen dat 1gb is gelukt.

als dit zo door gaat, stap ik sowieso over. want ik heb geen huis internet. ik moet elke keer mijn phone met mijn laptop verbinden als ik internet op mijn laptop wil. en soms ben ik 8x per dag bezig om op te waarderen. en dat is alleen wanneer ik youtube kijk. uploaden of downloaden om de 4:23 minuut.    -_-

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Uiteindelijk is dit abonnement bedoeld voor data gebruik op een smartphone. Alle providers hanteren een FUP van 5GB en als deze op is dan zijn er gratis 1gB aanvullingen te bestellen. Dat is het aanbod. Dat gebruikers dit dan volledig voor thetering gebruiken is niet verboden, maar brengt niet dezelfde ervaring als een vaste lijn. Het hanteren van de FUP is bij T-Mobile wat strakker geregeld dan in de oude systemen van Tele2. Maar als je 1gb data verbruikt in 4 min 23 , dan is dit abonnement niet helemaal bedoeld voor jou. Overweeg dan een vast abonnement voor je laptop/pc.

Uiteindelijk is dit abonnement bedoeld voor data gebruik op een smartphone. Alle providers hanteren een FUP van 5GB en als deze op is dan zijn er gratis 1gB aanvullingen te bestellen. Dat is het aanbod. Dat gebruikers dit dan volledig voor thetering gebruiken is niet verboden, maar brengt niet dezelfde ervaring als een vaste lijn. Het hanteren van de FUP is bij T-Mobile wat strakker geregeld dan in de oude systemen van Tele2. Maar als je 1gb data verbruikt in 4 min 23 , dan is dit abonnement niet helemaal bedoeld voor jou. Overweeg dan een vast abonnement voor je laptop/pc.

Duidelijk dat dit de bedoeling is van dat abonnement. Ik ga ervan uit dat dit een reactie is op probleem een, twee en zijn overige tekst. 

Maar ook ik kamp met probleem drie waar de topic eigenaar het over heeft. Als mijn internet verbruikt is verstuur ik een 1GB verzoek waarna ik netjes een bevestiging krijg via SMS dat ik 1GB opwaardering heb gekregen.
Met de app verwacht ik dat dit real-time wordt geüpdatet en ik de juiste informatie te zien krijg van mijn opwaardering. Deze zie ik dus niet meteen terug in de app en dat is jammer, maar het SMSje geeft opluchting en ik kan weer internetten.

Echter is er een probleem met de nieuwe app, met mijn mobiel of het nieuwe systeem dat bij mij deze opwaardering niet altijd functioneert. Dit probleem heb ik nooit ervaren met de vorige app. Het probleem is als volgt: Met het opwaarderen krijg ik een SMSje binnen dat ik 1GB opwaardering heb gekregen. In de app zie ik, zoals hiervoren anders beschreven, alleen 0MB over te zien. Omdat het SMSje mij overtuigt dat ik verder weer kan internetten, werkt het niet. Op mijn telefoon staat dat ik 4GB heb en met netwerk monitors zie ik dat er enkele KB/s worden verstuurd. Ook zie ik TELE2 erin staan, soms krijg ik de melding dat ik moet inloggen op TELE2, waarna ik op de inlog site kom van TELE2 en interactie hiermee doet niks. Zo heb ik gekeken of het tijd nodig had om te herkennen dat ik weer internet heb, maar na vijf minuten werd ik ongeduldig. Dit probleem is willekeurig dat het soms bij de eerste keer al gebeurt en soms pas na de tweede, derde, vierde, etc… keer.

Om het probleem handmatig op te lossen heb ik een oplossing: de Vliegtuigmodus aanzetten, enkele seconden wachten en weer uitzetten. Dit is als ware een ‘reset’ van je netwerk. Het uitzetten van je telefoon netwerk werkt ook, maar helaas niet altijd. Vliegtuigmodus werkt wel altijd.

Mijn telefoon: OnePlus 6 - laatste update.

Hopelijk krijgen wij een update hoe dit probleem tot stand is gekomen.

Dit is de login scherm waar ik het over had. (hotspotaanmelding/netwerkaanmedling)

3.  Dit is al HELEMAAL vervelend elke keer dat ik nog 1gb sms. moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten. wanneer ik mijn phone met mijn laptop verbind (thetering) krijg ik een scherm dat ik mij moet aanmelden. wanneer ik op accepteer cookies druk gebeurd er niks. ik kom niet door het eerste scherm heen.  als ik weer het scherm krijg zal ik een foto maken en toevoegen aan deze post.
Dit is dus na dat ik een terug koppeling sms heb ontvangen dat 1gb is gelukt.

Dus als ik over mijn 5GB heen ben heb ik de optie om 1GB gratis op te waarderen. wanneer ik dan een sms verstuur nog 1GB naar 1280. krijg ik dit scherm wanneer ik vervolgens op accepteren alle cookies druk gebeurd er niks. sterker nog ik kom niet door het scherm. waar je op een willekeurige website op accepteer cookies druk. gaat dat kleine schermpje weg en kom je op de main pagina van de site. hier gebeurd echter niks. als je goed kijkt naar de afbeelding dan zie je in de rechter boven hoek. van af rechts icoontjes de 4e icoon is de netwerk verbinding en je ziet een vraag teken. dit betekend dat ik geen internet verbinding heb omdat moment. terwijl ik wel ¨nog 1gb¨ ge-smst heb of via the Tele 2 app 1GB geactiveerd heb. 

Mijn vraag is dan ook kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is en hoe het te verhelpen is?
dit is dus nadat Tele 2 gebruik is gaan maken van het T-Moible netwerk en voor de duidelijkheid ik maak geen gebruik van een hotspot want ik heb Mobile internet en verbind mijn telefoon met de laptop via usb

Reputatie 7
Badge +4

De opwaardering van 1 Gb gaat via SMS en via de APP op je telefoon. De cookies melding die je via thetering/USB krijgt heeft daar niets mee te maken. Hulp bij laptop verbindingen via je mobiele telefoon wordt overigens niet gegeven. Het is een smartphone abonnement. Dat jij het inzet om ook andere apparaten van internet te voorzien is prima, zolang je dat binnen de FUP doet + de 1Gb updates besteld met je smartphone.

ALs je overigens eigenlijk behoefte hebt aan ononderbroken data voor je laptop, en veel meer dan de FUP, dan is dit eigenlijk niet het goede abonnement. Denk dan eens aan een vaste lijn met wifi.

Reputatie 7
Badge +1

Even los van het gebruiken van je mobiele verbinding op andere apparaten zou opwaarderen gewoon goed moeten werken. Aanvullen kan vanaf 80% verbruik van de bundel. Als je in 4:23m er 1GB doorheen jaagt, dan is 20% nog maar 52 seconden. Dan moet data weergave en opwaarderen wel heel erg snel gaan.

De cookies melding die je via thetering/USB krijgt heeft daar niets mee te maken

Kijk eens goed naar de afbeelding u kunt duidelijk zien dat naast de linker boven hoek van het kleine grijze schermpje de logo van Tele 2 staat. Dit scherm heeft wel degelijk te maken met de internet verbinding. en is dus niet zomaar een scherm dat met de O.S  (besturing systeem) van de laptop te maken heeft.

Ten tweede: naast dat ik dit signaal ontvang op mijn laptop. heeft mijn telefoon ook geen internet verbinding op dat moment en is dit dus een integraal probleem.

Ik zie dan ook graag dat u de opmerking ¨Hulp bij laptop verbindingen via je mobiele telefoon wordt overigens niet gegeven.¨ voortaan voor u zelf houd. 

¨dan is dit eigenlijk niet het goede abonnement. Denk dan eens aan een vaste lijn met wifi.¨

Ook weer een opmerking waar ik noemenswaardig weinig tot niks mee kan. Ja ik ben mij daar van bewust, maar tot die tijd wil ik en verwacht ik gebruik te kunnen maken van de (internet) service waar ik voor betaal. Als ik mijn verplichting betreft betaling niet na kom word mijn huis leeg gehaald door de deurwaarde. vanzelfsprekend verwacht ik dat Tele 2 zijn verplichting nakomt.
Dat betekend dus internet aan te leveren, en wanneer ik op een forum aan de bel trek niet bijdehand word bejegend  

Even los van het gebruiken van je mobiele verbinding op andere apparaten zou opwaarderen gewoon goed moeten werken. Aanvullen kan vanaf 80% verbruik van de bundel. Als je in 4:23m er 1GB doorheen jaagt, dan is 20% nog maar 52 seconden. Dan moet data weergave en opwaarderen wel heel erg snel gaan.

Ik snap uw punt, wel ik vermelden dat de 4:23m niet op elke moment plaats vind. soms is het 11 minuten of een half uur. feit blijft dat ik geregeld met dit specifiek probleem zit. (geen internet verbinding, ondanks ik wel al heb opgewaardeerd)

Reputatie 7
Badge +4

Ondanks dat het een unlimited abonnement is, als je in zo'n korte tijd er zoveel data door heen trekt, dan is het toch de vraag of dit wel een passend smartphone abonnement is. SMS is niet een realtime mechanisme, dus de kans dat die iets later is dan dat de data al op is, is groot. Deze werking is dus een issue voor jou en niet op te lossen, dit is nu eenmaal hoe dit product werkt wat voor normaal veel smartphone gebruik afdoende is. Denk daarom toch eens aan een vaste lijn. Dan heb je niet alleen unlimited, maar ook ononderbroken data.

Ondanks dat het een unlimited abonnement is, als je in zo'n korte tijd er zoveel data door heen trekt, dan is het toch de vraag of dit wel een passend smartphone abonnement is. SMS is niet een realtime mechanisme, dus de kans dat die iets later is dan dat de data al op is, is groot. Deze werking is dus een issue voor jou en niet op te lossen, dit is nu eenmaal hoe dit product werkt wat voor normaal veel smartphone gebruik afdoende is. Denk daarom toch eens aan een vaste lijn. Dan heb je niet alleen unlimited, maar ook ononderbroken data.

Kijk u heeft helemaal gelijk, maar dit probleem met de hotspotaanmelding scherm is pas gekomen nadat Tele 2 gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. daar voor kreeg ik nooit een dergelijke scherm en daar voor gebeurde het nooit dat ik geen internet verbinding had ondanks dat ik had opgewaardeerd. Dat is ook de kern van mijn vraagstuk waar ligt het aan en hoe te verhelpen.

Reputatie 7
Badge +4

De Tele2 systemen waren niet in staat de FUP goed toe te passen. Daar konden gebruikers zonder waarschuwings sms al nieuwe bundels bestellen. Die fout is nu opgelost bij de overgang naar T-Mobile. Dus eerst moet de bundel echt op zijn, dan wordt het internet gestopt (behalve toegang tot de nieuwe Tele2 APP) en nadat de bestelling van de bundelbooster is verwerkt gaat het weer door. Je zult zien dat op je smartphone e.e.a. wel goed werkt. De USB laptop verbinding blijkbaar niet, maar daar is dus geen ondersteuning c.q. oplossing voor.

Reageer