beantwoord

Eindfactuur


Hallo Tele2 medewerkers

Graag aandacht voor het volgende: Wegens wekenlang slecht tot geen bereik in Heerlen mocht ik na uitgevoerd dekkingsonderzoek mijn contract kosteloos beeindigen per 23 Maart j.l.
Ik zou wel nog 59 euro ineens moeten betalen voor de Samsung J5 behorend bij het abo
Nu zie ik op mijn Tele2 een eindfactuur ad 170.84
Wil graag dat dit eens wordt nagekeken want dit kan niet kloppen.
Ik heb helemaal niets afgekocht namelijk.

Groet Karin

FACTUUR ziet er zo uit:

Verbruik maart 2017
INTERNET 0%
0 MB 0 / 1000 MB
BEL/SMS 0%
0 MIN/SMS 0 / 100 MIN/SMS
Maandelijkse kosten abonnement
100 Bel/Sms€3,551000MB Internet€3,55Totaal Maandelijkse kosten abonnement€7,10
Overige eenmalige kosten
Afkoop contract - Service van 23.03.2017 naar 23.03.2017€99,68Afkoop contract - Toestel Samsung Galaxy J5 Black van 23.03.2017 naar 22.01.2018€59,81Totaal Overige eenmalige kosten€159,49
Verbruikskosten in Nederland Bekijk de tarieven
Internetgebruik in Nederland 0,13 Mb€0,00Totaal Verbruikskosten in Nederland€0,00
Verbruikskosten in het buitenland Bekijk de tarieven
Totaal Verbruikskosten in buitenland€0,00
Totale kosten abonnement
Deze bedragen zijn inclusief BTW€166,58
Toestel en/of krediet
Toestel abonnement Samsung Galaxy J5 zwart€4,26Totale kosten Toestel en/of krediet€4,26
Extra Diensten
Totale kosten Extra diensten€0,00
Totaalbedrag
Totaal te betalen€170,84
Het te betalen bedrag van €170,84 wordt omstreeks 25 april 2017 automatisch van rekeningnummer xxxxxxx afgeschreven

icon Beste antwoord door Hinke van Tele2 31 mei 2017, 16:36

Hi karin303,

Aangezien Kim weer op vakantie is, neem ik het nog even over.
Ik zie dat de collega die je hebt gesproken alles heeft opgepakt en vertrouw erop dat het nu goed komt.

Excuus voor het ongemak en dat het ondertussen al zo lang duurt.

Groetjes,

Hinke

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

59 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Zo dan, dat scheelt wel een paar 'stuivers'.
Helaas is ons systeem niet helemaal up-to-date, het zou zomaar kunnen dat er een storing in ons systeem circuleert,..
We houden contact, bij geen betaling? dan met de deurwaarder.

Succes in de 'strijd'
Help2014 schreef:

Zo dan, dat scheelt wel een paar 'stuivers'.
Helaas is ons systeem niet helemaal up-to-date, het zou zomaar kunnen dat er een storing in ons systeem circuleert,..
We houden contact, bij geen betaling? dan met de deurwaarder.

Succes in de 'strijd'



leuk verrassingspakketje ja.
Ik ben er niet blij mee en zal morgen de klantenservice ook eens bellen. Ik mag kosteloos ontbinden zij maken er afkopen van abonnement van. Ik had ook korting kunnen krijgen op abonnementskosten werd gezegd. Waarom gaat dit nu weer zo moeilijk?.
Ik kreeg een mail we gaan dit netjes regelen.
Waarom zou ik gaan afkopen? Daar heb ik helemaal niks aan.
Kan dit een beetje snel worden opgelost. Ik heb het geld niet op mijn rug groeien.
Ik wil graag dat dit ongedaan wordt gemaakt en ik de juiste factuur krijg!
Groet Karin
@Karin 9196 reacties. Jesus. Je doet wel erg veel voor Tele2. Wie is die forum master dan? Wat een onbeschofte, onbegripvol persoon zeg. Zal vast wel zo'n medewerker zijn van Tele2.

Heb je eventueel een klacht ingediend? Denk niet dat klantenservice medewerkers veel voor je kunnen betekenen vanwege de beperkte mogelijkheden dat zij hebben.
Hoi Sagapwns

Dat ik actief ben en heel veel reacties heb geplaatst wil niet zeggen dat ik veel voor Tele2 doe hoor. Sta meestal aan de kant van de klant. Ik ondervind nu zelf dat er veel fouten gemaakt worden op de factuurafdeling. Kosteloos opzeggen wordt door hen als voortijdig afkoop verwerkt. Scheelt me 100 euro. Nu zou je zeggen corrigeer de foute factuur en stort het teveel berekende per omgaande terug. Maar nee , bij Tele2 moet daarvoor een formulier worden ingevuld en wacht je ruim een maand op teruggave van je geld. Telefonisch kan dit niet eens geregeld worden anno 2017. Zeer ouderwetse methode. Foutje kan gemaakt worden , heb ik alle begrip voor, maar dat het te lang duurt om te herstellen vind ik kwalijk.
Zo blijft Tele2 beschikken over bedragen die ze ten onrechte incasseren.
Tel uit je winst.....
Ik ben niet de enige waarbij het fout gaat. En verkeerde facturering is meestal in het voordeel van Tele2
Ik heb formulier ingevuld en wacht de afhandeling af.
Wordt het niet naar behoren opgelost dan weet ik de weg.......
Die forum master (help 2014) is dezelfde die al maanden aan waanideeen leidt, hij zit bij Ziggo en heeft niets met Tele2........ Sterker nog, hij zit achter de schermen reclame te maken voor Ziggo! Ik heb al enkele PB's van hem. Hij is ook op andere fora actief en geeft zich uit voor anderen.

@Tele2 ik zou dit eens serieus nakijken, zie mijn PB, hij raadt Tele2 af en werft voor Ziggo.
@Ramon

Wat heeft dit met mijn klacht over mijn verkeerde eindfactuur te maken?
Ik probeer hier oplossing te vinden voor het feit dat ik omdat Tele2 fout maakt even 100 euro mag dokken en een maand of langer kan wachten tot ik dat terug krijg.
Graag on topic blijven Ramon Frego
Reputatie 5
Badge +3
I.d.d. on topic blijven, i.p.v. stennismakerij R.Frego?
Ook ik sta in bepaalde gevallen aan de kant van de klant, eerlijke kritiek leveren moet kunnen, en ik ben klant geweest van Tele2, zoals zo velen op dit forum.
Daar ik m.b.t. m'n werk (KPN, geen Ziggo) ook met Tele2 klanten heb te maken, volg ik dit forum en help ik waar ik helpen kan.
Voor de rest begrijpt Karin303 mijn reactie wel.
Reputatie 3
Badge
Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. Heb je het vergoedingsformulier al ingevuld?
Want als je dit hebt gedaan zal deze zo spoedig mogelijk opgepakt worden.
Hoi Kim

Ja er zat niets anders op dan dat vergoedingsgormulier in te vullen en dat is verstuurd. Hoe gaat het bij Tele2 als ik hen iets schuldig ben? Krijg ik dan ook de tijd aan mezelf om te betalen?
Nu wordt mijn formulier " zo spoedig mogelijk" opgepakt. Ik heb nogal wat uitgaven gehad en kan eigenlijk die 100 euro niet voorschieten aan Tele2 .
Hallo

Hierbij even een update

Kreeg het volgende berichtje van Tele2 als antwoord op mijn vergoedingsgormulier:

Beste klant

We hebben geconstateerd dat je al eerder een vergoeding hebt aangevraagd . Dit is toen door ons behandelt.
Daarom kunnen we je aanvraag niet in behandeling nemen.

We houden contact


Mijn vraag
Wat is dit en waar slaat dit op?
Ik heb nooit eerder ergens een vergoeding voor aangevraagd. Ik wil alleen dat de eindfactuur die niet klopt wordt aangepast. Ik vorder een bedrag van 99.84
Ik heb mijn abonnement niet AFGEKOCHT maar kon wegens geen bereik Kosteloos ontbinden

Graag nogmaals aandacht hiervoor.
Groetjes Karin
Reputatie 3
Badge
Ik heb je vergoedingsformulier gevonden en doorgezet om zo spoedig mogelijk op te pakken.
Ik begrijp dat het om heel veel geld gaat en dat je dat niet zomaar kunt voorschieten.

Mijn verwachting is dat je vandaag of morgen meer hoort. Daarbij heb ik aangegeven dat jij het niet kunt voorschieten.
@Kim van Tele2

Lees het antwoord wat ik al kreeg als antwoord op het formulier.
Ze schrijven dat ze de aanvraag niet in behandeling kunnen nemen......
Groet Karin
Reputatie 7
Badge +5
Kim van Tele2 schreef:

Daarbij heb ik aangegeven dat jij het niet kunt voorschieten.


En dan word een vergoedings aanvraag wél serieus genomen en behandeld :?
.
De formulering vergoeding klopt al niet. Er is sprake van fout. Ze hoeven alleen maar de factuur te corrigeren en een nieuwe te maken met de juiste bedragen.. Er is nog niet geïncasseerd. Dus ik hoef nog geen vergoeding.
Reputatie 3
Badge
Dat heb ik gelezen Karin, daarom heb ik het opnieuw voor je doorgezet, want we willen dat dit goed met je afgehandeld wordt.
Iedere aanvraag wordt serieus in behandeling genomen Bombarie, maar er zal nu gekeken worden of het verrekend kan worden en niet eerst betaald en dan teruggestort.

Het verzoek voor de verrekening is doorgezet.
Hoi Kim

Ik hoop op een snelle afhandeling. Dank je voor je bemoeienis
Groet Karin
Reputatie 7
Badge +5
Kim van Tele2 schreef:

Iedere aanvraag wordt serieus in behandeling genomen Bombarie, maar er zal nu gekeken worden of het verrekend kan worden en niet eerst betaald en dan teruggestort.


Nogmaals, waarom NU wel eerst kijken waar iedereen te horen krijgt dat HET systeem er niet mee om kan gaan.

Suc6 Karin
Reputatie 5
Badge
Hoi Karin, Kim is eventjes afwezig dus ik val voor haar in.

Ik zag dat je vanmiddag contact hebt gehad met een van mijn collega's.

Het blijft erg zuur dat we jou effectief met ons probleem opgezadeld hebben, hopelijk kan je er nu vrede mee hebben. Trek vooral aan de bel als je tussentijds nog vragen of opmerkingen hebt!
Hoi Frenk

Inmiddels is de foute factuur verwerkt en geïncasseerd door Tele2 . Volgens je collega zou ik nu mogen storneren en het juiste bedrag handmatig overmaken. Nu vind ik storneren bij Tele2 natuurlijk heeeeel griezelig en om allerlei problemen te voorkomen koos ik er toch maar voor dit niet te doen. Volgens je collega die me belde stort Tele2 het teveel betaalde terug als ik niet storneer en dat zou een week of 3 duren. Dus op hoop van zegen.Afwachten.


Gisteren kwam er post van Tele2 die schreven:

Wij willen je terug als klant met wel 6 verschillende redenen waarom ik weer klant bij hen zou moeten worden.

Maar daarvoor vind ik het zoals je zal begrijpen nog veel te vroeg. Het probleem is immers nog niet eens naar tevredenheid opgelost?
Voorbarig van Tele2 zeg.......Handel eerst de klachten af voor je de klant zulke brieven stuurt zou ik zeggen.

Ooit misschien wanneer de systemen , de klachtafhandeling en de financiële afdeling is aangepast aan de moderne tijd , zou ik eventueel nog eens kunnen overwegen met Tele2 in zee te gaan. Maar dat zie ik nog niet gebeuren.
Reputatie 3
Badge
Het bedrag is nu ingevoerd om naar je teruggestort te worden.

Mijn excuses voor de brief, dat is inderdaad te snel!
Natuurlijk hopen we j in de toekomst terug te zien, maar laten we eerst zorgen dat dit goed wordt opgelost!

Groetjes, Kim
3 weken later......Nog steeds niets teruggestort door Tele2. Waarom duurt dit zolang?
Er is me een snelle afhandeling beloofd!
Groet Karin
Reputatie 2
Badge
Hallo Karin,

Kim is intussen weer even afwezig. Vandaar dat ik je een reactie geef.
Toen ik naar de vergoeding keek zag ik dat het ingevoerde bedrag niet klopte, er is een correctie op uitgevoerd en je hebt vervolgens een bevestiging gekregen per mail.

Groetjes Jurrien
Hoi Jurrien

Hoezo klopte het ingevoerde bedrag dan weer niet? Ik ben er echt een beetje moe van te worden. Ik heb helemaal ook geen bevestiging per mail ontvangen. Er is 3 weken geleden telefonisch contact geweest met een medewerker van TELE2 . Hoelang gaat het nu weer duren voor Tele2 een correctie doorvoert? Graag een bericht over de nieuwe ontwikkelingen. Ik baal van dit amateuristische afhandelen .
Een bedrag overmaken wat je ten onrechte incasseerde kun je in een paar minuten herstellen. Ik wacht sinds 23 Maart.
Een bevestiging per mail? Nooit gezien. Ik wacht op het ten onrechte geincasseerde bedrag. Hoelang nog? Een bedrag wat je ten onrechte incasseerd kun je toch gewoon binnen een paar dagen terugstorten?