beantwoord

Einddatum contract klopt niet

• 24 september 2015
  • 9 reacties
  • 272 x bekeken

Hallo,

Zojuist bekeek ik mijn einddatum van het contract omdat ik hem graag wil verlengen, maar zag ik dat het mijn eindcontract niet klopt.
Nu heb ik de facturen erbij gezocht en zie ik dat de eerst keer dat mijn 2 jarig abo is gaan lopen in maart 2014 is geweest. Einddatum van mijn contract zou dus ook in maart 2016 zijn. Maar hier staat dus juni 2016.

Hoe kan dit? En kan ervoor gezorgd worden dat de juiste einddatum in het systeem staat?

Mvg,
Robin
icon

Beste antwoord door Bas2577 24 september 2015, 13:25

Heb je voor dit contract ook een contract bij ze gehad dat je verlengd hebt? Want dan worden de resterende maanden namelijk opgeteld bij je nieuwe contract in dit geval dus 3 maanden.

Als dit je eerste contract is neem dan contact met ze op: 020-7544444
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Badge +5
Heb je voor dit contract ook een contract bij ze gehad dat je verlengd hebt? Want dan worden de resterende maanden namelijk opgeteld bij je nieuwe contract in dit geval dus 3 maanden.

Als dit je eerste contract is neem dan contact met ze op: 020-7544444
Ja, hiervoor had ik een simonly abonnement van 1 jaar.
Ik heb toen aangegeven dat ik verder wil bij Tele2, maar met een ander abonnement. Hierbij is aangegeven dat ik in maart gewoon kon overzetten naar een ander abonnement zonder problemen. Hierbij is verder niks aangegeven.

Ik ging ervan uit dat op het moment dat ik van € 10,- simonly naar € 34,- ging ik 2 jaar aan het € 34,- vast zat. OF. Dat ik na afloop van het 1 jarig abonnement het nieuwe 2 jarig abonnement in zou gaan.

Ik ga weleens bellen, want ben het niet eens met deze manier van werken.
Reputatie 7
De toestelbijdrage betaal je 24 maanden en deze vervalt tegenwoordig automatisch na 24 maanden. Na 24 maanden heb je dus feitelijk weer de sim-only waar je mee begonnen bent. Je contract loopt echter wel langer door omdat je de laatste maanden van je sim-only "gemist" hebt. Het is niet zo dat als je eerder verlengt dat de resterende maanden je worden kwijtgescholden.
Reputatie 7
Badge +4
Tja, dat principe van voordat je jaarcontract is afgelopen al weer een nieuwe laten ingaan is inderdaad niet zo helder. Daarom worden nu alle abonnementen eerst alle looptijd goed gemaakt en dan gaan pas de nieuwe prijzen/voorwaarden in. Wat beter is geworden, is dat je een eventuele nieuwe telefoon al 4 maanden van te voren kunt bestellen en geleverd krijgen. Nogmaals, de nieuwe bundels gaan dan pas 4 maanden later in en lopen dan weer 24 maanden.
De toestelbijdrage betaal je 24 maanden en deze vervalt tegenwoordig automatisch na 24 maanden. Na 24 maanden heb je dus feitelijk weer de sim-only waar je mee begonnen bent. Je contract loopt echter wel langer door omdat je de laatste maanden van je sim-only "gemist" hebt. Het is niet zo dat als je eerder verlengt dat de resterende maanden je worden kwijtgescholden.

Oké bedankt! Dus vanaf april 2016 (dan zijn de 24 maanden van € 34,- voorbij) betaal ik weer de normale simonly tarief van € 10,-? Moet ik hier nog iets voor doen of gaat dat automatisch?
Hier kan ik prima mee leven. Na afloop van die simonly periode (tot juni 2016 dus) wil ik wederom een sim-only van Tele2 dus.
Dit klopt niet, als je van een sim only naar abo met toestel bent gegaan is in principe de volgende dag je datum ingegaan en zou je de laatste 3maanden niet alsnog teruggaan op sim only.

Als je verlengt vanuit een sim only naar abo met toestel en je gaat meer betalen dan gaat je 2jarige abo die volgende dag in en vervalt de sim only termijn.

Ik zou contact opnemen met de KS.
Reputatie 7
Badge +5
Het was geen maandelijks opzegbare sim, het betrof een jaar abbo.
Dan is alsnog hetzelfde van toepassing.

Stel je sim only loopt tot 20januari as.

Je verlengt nu met toestel voor 20euro meer. Dan gaat je nieuwe termijn morgen in en niet op 20januari, noch worden die maanden er op het eind aangeplakt.

Vanuit een sim only verlengen naar een abo met toestel en je betaald meer betekent in elke hoedanigheid dat je 2jarige periode de volgende dag ingaat en je oude sim only termijn komt te vervallen.
Reputatie 7
Zoals gezegd betaal je dus 24 maanden de toestelbijdrage en deze vervalt inderdaad automatisch na die 24 maanden. Je betaald dus niet 3 maanden extra toestelbijdrage, het blijft 24 maanden. Na de 24 maanden vervalt de toestelbijdrage en heb je nog 3 maanden een sim-only. Deze is na die drie maanden met een opzegtermijn van een maand opzegbaar.