Eerst 2 facturen betalen om te kunnen bellen van en naar buitenland?

  • 15 juni 2017
  • 7 reacties
  • 180 x bekeken

Dit kan alleen maar vergissing zijn toch?
Hoor net van een bekende dat ie bij de klantenservice te horen kreeg dat hij eerst 2 facturen voldaan moest hebben om te kunnen bellen in en vanuit het buitenland. Als reden gaf de medewerkster aan dat deze regel er is om klanten te beschermen tegen hoge kosten. Maar hoe zit het dan met de EU regeling? Dan gaat alles toch uit de Nederlandse bundel? Mijn kennis gaat volgende week op vakantie. Heeft on beperkt bellen
Weet iemand of het klopt wat er verteld is bij de klantenservice?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Uit de voorwaarden van de policy mobiele diensten; https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Fair_Use_Policy_Mobiel_mei_2017.pdf artikel 4.1

Tele2 kan het bellen naar
servicenummers of andere (internationale) bestemmingen
blokkeren indien wij misbruik vermoeden, of overgaan tot
blokkeren tijdens de eerste 2 maanden van jouw abonnement
.
Veel goedkope telefoon maatschappijen dekken zich hiermee in. Zeker de maatschappijen die contracten afsluiten waarbij een bkr registratie bijvoorbeeld niet uit maakt. Omdat de provider zich hiermee wil beschermen tegen mensen in schulden die niet betalen. Om dus hoge kosten in buitenland te voorkomen waarbij de gebruiker wellicht niet krediet waardig is, dekken maatschappijen zich zo in. Als jij gewoon de eerste 2 maanden netjes betaald hebt is voor hun de bevestiging dat je wel krediet waardig bent, oftewel je rekening betaald. Daarna nemen ze pas het risico om u kosten te laten maken in buitenland die buiten de afgesproken bundels kunnen vallen.
Reputatie 7
Badge +4
Buitenland is buitenland. Een roaming barring in het netwerk (maar ook je telefoon) maakt geen onderscheid tussen Belgie of USA. Vroeger kon je nog wel eens een aanbetaling doen om de barring sneller te laten verwijderen.
Buitenland is buitenland. Een roaming barring in het netwerk (maar ook je telefoon) maakt geen onderscheid tussen Belgie of USA. Vroeger kon je nog wel eens een aanbetaling doen om de barring sneller te laten verwijderen.

Maar hoe zit het dan met de nieuwe EU regeling?
Er wordt toch nu geen verschil meer gemaakt in belkosten in Nederland en EU?
Is toch een beetje raar om nu in de vakantieperiode een unlimited abo af te sluiten waar je vervolgens dus 2 maanden geen volledig gebruik van zou mogen maken .......
Uit de voorwaarden van de policy mobiele diensten; https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Fair_Use_Policy_Mobiel_mei_2017.pdf artikel 4.1

Tele2 kan het bellen naar
servicenummers of andere (internationale) bestemmingen
blokkeren indien wij misbruik vermoeden, of overgaan tot
blokkeren tijdens de eerste 2 maanden van jouw abonnement
.

Tele2 kan ......
Maar toch beetje vreemd dat Tele2 deze regel nu ook nog nadat de EU wetgeving mbt roaming van kracht is geworden, blijft toepassen en dan als reden opgeeft: "Wij van Tele2 beschermen onze klanten en willen voorkomen dat er te hoge kosten gemaakt worden in het buitenland.
Navraag gedaan via Facebook over deze vraag.
Antwoord van medewerkster van Tele2 is dat de 2 maanden blokkering alleen van kracht is wanneer je vanuit Nederland naar buitenland belt. Vanuit buitenland naar Nederland en EU gaat gewoon wel uit de bundel.
Klantenservice voorlichting was dus onduidelijk onvolledig en niet correct. Mijn kennis wilde al gaan annuleren.
Bedankt voor het meedenken.
Reputatie 3
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

fIjne dag!
Groet Erwin