beantwoord

e sim

  • 3 July 2019
  • 20 reacties
  • 6474 x bekeken

Wanneer komt nu eindelijk eens esim uit bij jullie?

heb een mooie iphone xr maar kan niet genieten van dual sim
icon

Beste antwoord door eric 3 July 2019, 22:32

Bekijk origineel bericht

20 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Geen enkele provider in Nederland ondersteund de esim. Tele2 dus ook niet. Vermoedelijk wachten ze allemaal totdat er 1 schaap over de dam is. Wie dat wordt ga je op dit forum niet horen.
Now T-Mobile supports eSim in netherlands
Reputatie 6
Het is op dit moment nog niet bekend wanneer Tele2 dit ook gaat introduceren.
Zodra hier meer informatie over is is, laten we je dit zo snel mogelijk weten!

Groet,

Arjan
Reputatie 7
Badge +12
Lijkt me sterk dat Tele2 dit gaat ondersteunen. Als je het artikel op Iculture leest dan wordt esim door T-mobile in Nederland nu mogelijk gemaakt omdat Apple goede contacten heeft met Deutsche Telecom. T-mobile heeft 10 jaar geleden ook de eerste Iphone exclusief mogen verkopen. Het bleek voor alleen Nederland een project wat vorig jaar al gestart is, het heeft nogal wat IT impact lijkt mij. En ze zijn er nog niet. Nog veel ontwikkeling is nodig voor b.v. de Apple Watch. Als je dus 4G roaming en e-sim op prijs stelt, dan neem je een abonnement van t-mobile tegen een wat hogere prijs. Voor een no frills abonnement tegen de laagste prijs moet je bij Tele2 zijn.
Als het goed is worden Tele2 klanten in de toekomst T-Mobile klanten en wordt het oude netwerk uitgeschakeld.
Reputatie 7
Als het goed is worden Tele2 klanten in de toekomst T-Mobile klanten en wordt het oude netwerk uitgeschakeld.

Nou dat is nog niet helemaal duidelijk. Voor zo ver het bekend is blijft nog de Tele2 naam bestaan, weliswaar maak je straks gebruik van het netwerk van T-Mobile, dat zegt niet dat je alle T-Mobile services kan gebruiken.

Denk aan 5g, esim of 4g in het buitenland. Tele2 proposities zijn ook goedkoper dan T-Mobile
Reputatie 6
T-Mobile heeft e-sim https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esim
Reputatie 7
Badge +12
T-Mobile heeft e-sim https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esim

Is dus alleen intressant als je twee sims/abonnementen wilt hebben. Misschien voor het zakelijke segment? Tele2 zakelijk verwijst voor mobiel nu door naar t-mobile. Dus ondernemers kunnen zakelijk en prive gescheiden houden.
Reputatie 6

T-Mobile heeft e-sim https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esimIs dus alleen intressant als je twee sims/abonnementen wilt hebben. Misschien voor het zakelijke segment? Tele2 zakelijk verwijst voor mobiel nu door naar t-mobile. Dus ondernemers kunnen zakelijk en prive gescheiden houden.


Op de site staat ook een link waar bestaande klanten hun sim kunnen inwisselen voor een esim.
Reputatie 6

T-Mobile heeft e-sim https://www.t-mobile.nl/dual-sim-esimIs dus alleen intressant als je twee sims/abonnementen wilt hebben. Misschien voor het zakelijke segment? Tele2 zakelijk verwijst voor mobiel nu door naar t-mobile. Dus ondernemers kunnen zakelijk en prive gescheiden houden.

Ja, T-Mobile is Tele2 aan het uitkleden, nieuwe zakelijke klanten kunnen niet meer bij Tele2 terecht. Ik meen dat de stenen Tele2 winkels ook zijn verdwenen.
Geen enkele provider in Nederland ondersteund de esim. Tele2 dus ook niet. Vermoedelijk wachten ze allemaal totdat er 1 schaap over de dam is. Wie dat wordt ga je op dit forum niet horen.


Inmiddels is het eerste schaap al een tijdje over de dam….. sterker nog het moederbedrijf van Tele2? Wanneer gaat er nou eindelijk eens wat gebeuren? Als hier niet snel verandering in komt ben ik aan het eind van mijn contract weg hier…..

Reputatie 7
Badge +12

Onder die druk wordt esim helaas niet vloeibaar. Als binnen afzienbare tijd esim wilt, dan is overstappen naar een T-mobile abonnement het enigste alternatief. Ook Voda/KPN voeren dit nog niet. T-mobile vaart wel bij deze eenzame hoogte en zal je vast van harte welkom heten!

Reputatie 7

Ben heeft het net als Tele2 ook voorlopig nog niet. Voor dit soort premium diensten moet je echt bij T-Mobile zijn.

Reputatie 7

[quote]

Inmiddels is het eerste schaap al een tijdje over de dam….. sterker nog het moederbedrijf van Tele2? Wanneer gaat er nou eindelijk eens wat gebeuren?[b] Als hier niet snel verandering in komt ben ik aan het eind van mijn contract weg hier…..[/b]

[/Quote]

 

En waar ga je naar toe? Oh ja naar T-Mobile, de "andere" merk van de joint venture. 💁‍♂️ 

 

Beetje fail, just saying.

@Tele2 nogmaals; wanneer maken jullie eSim mogelijk? Ik overweeg nu ook om over te stappen namelijk. Of is dat bewust het doel, langzaam leeglopen en het bedrijf opdoeken?

Reputatie 7

@Tele2 nogmaals; wanneer maken jullie eSim mogelijk? Ik overweeg nu ook om over te stappen namelijk. Of is dat bewust het doel, langzaam leeglopen en het bedrijf opdoeken?

Er zijn nog maar 2 providers die de eSIM aanbieden, waaronder T-Mobile. Vooralsnog is T-Mobile nog hard bezig om Tele2 te integreren, dus onder het merk Tele2 zal zeker op korte termijn nog geen eSIM aangeboden worden.

Vodafone heeft inmiddels ook e sim. Aangezien ik daar een zakelijk nummer via m’n werkgever heb moet dat voor mij dus goed komen. Het mooiste was dat Tele2 het ook had. Dat scheelt een hoop gedoe. Als het via de zaak niet lukt toch maar kijken of t mobile wat voor me is. Lijkt me handig om alles uit m’n iPhone te halen wat er in zit. En nog handiger is 1 telefoon mee slepen. 

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 heeft dit niet en het andere merk van t-mobile (ben) ook niet. Als je dit wilt zul je toch een abonnement van het eigen t-mobile merk moeten nemen 

Reputatie 7

Vodafone heeft inmiddels ook e sim. Aangezien ik daar een zakelijk nummer via m’n werkgever heb moet dat voor mij dus goed komen. Het mooiste was dat Tele2 het ook had. Dat scheelt een hoop gedoe. Als het via de zaak niet lukt toch maar kijken of t mobile wat voor me is. Lijkt me handig om alles uit m’n iPhone te halen wat er in zit. En nog handiger is 1 telefoon mee slepen. 

Zet niet beide om in een eSIM, want je kunt slechts één eSIM tegelijk actief hebben. Als je twee nummers in een iPhone wilt gebruiken, zal dat altijd één fysieke simkaart en één eSIM moeten zijn.

Bedankt voor de tip.

Reageer