beantwoord

Duurder huidig abo dan nieuw abo

• 16 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 89 x bekeken

Beste lezers,

Zo'n 2 jaar geleden heb ik een abonnement voor 24 maanden afgesloten, dit betreft een sim-only abonnement met 100 belminuten/sms en 500mb internet (inmiddels kostenloos verdubbeld naar 1000mb). Hier betaalde ik gedurende mijn contractperiode 12 euro per maand voor, maar nu de contractperiode is afgelopen is dit 14 euro per maand geworden.

Wanneer ik nu kijk naar een abonnement bij Tele2 met dezelfde data, 100 belminuten en 1000mb internet, zie ik dat ik daar slechts 10 euro voor betaal. Nieuwe klanten worden beloond, maar bestaande klanten moeten via stilzwijgende contractverlenging meer betalen. Dat vind ik schandalig.
Dit betekent dat ik na het einde van de contractperiode elke maand 4 euro meer heb betaald dan dat wanneer ik een nieuw abonnement zou afsluiten. Dat lijkt misschien niet veel, maar relatief gezien is dat 40%(!) meer.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen en of ik het geld dat ik in principe te veel heb betaald terug kan vorderen?
Het abonnement was namelijk ten einde en het lijkt me dan logisch dat ik over ga naar de voor nu geldende kosten die verbonden zijn aan bovengenoemde data, belmin. en sms.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ruben
icon

Beste antwoord door eric 16 oktober 2016, 13:03

Je hebt na 2 jaar het recht om je abonnement te vernieuwen naar de dan geldende prijzen. Als 'tegenprestatie ' ga je dan weer een 2 jaar periode in en als je bij het oude abonnement blijft is dat maandelijks opzegbaar. Ook heeft jouw oude abonnement de functie dat als de bundel op is je nog langzaam internet kunt gebruiken. De nieuwe goedkopere abonnementen hebben een ' stop' na de bundel.
Dus je kunt zelf beslissen wat je wilt. Zo lang je niet beslist veranderd er niets en heb je nadat je jouw keuze hebt gemaakt geen recht op terugbetaling.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Je hebt na 2 jaar het recht om je abonnement te vernieuwen naar de dan geldende prijzen. Als 'tegenprestatie ' ga je dan weer een 2 jaar periode in en als je bij het oude abonnement blijft is dat maandelijks opzegbaar. Ook heeft jouw oude abonnement de functie dat als de bundel op is je nog langzaam internet kunt gebruiken. De nieuwe goedkopere abonnementen hebben een ' stop' na de bundel.
Dus je kunt zelf beslissen wat je wilt. Zo lang je niet beslist veranderd er niets en heb je nadat je jouw keuze hebt gemaakt geen recht op terugbetaling.