beantwoord

Dubieuze werkwijze, onwijs hoge facturen en afschuwelijke klantenservice

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 Reacties

Reputatie 6
Badge
kebdul schreef:

Anno 2018 is het niet redelijk noch billijk om een factuur te sturen van 300 euro voor 300mb, hier wordt er namelijk willens en wetens misbruik gemaakt van de zwakke positie van een consument en een bedrijf heeft de mogelijkheid om bij een dergelijke klacht de prijs van de factuur aan te passen naar hedendaagse normen.
...
Nogmaals verzoek ik een medewerker om contact met mij op te nemen en mijn verhaal te horen, want dit is belachelijk, ik vraag geen hulp van medeklanten op het forum, ik wil de medeklanten er enkel op wijzen dat de werkwijze van tele2 tot op heden erg schimmig is en dat zij een verschrikkelijk slechte klantenservice hebben, en van tele2 vraag ik een oplossing voor mijn probleem en ik verzoek iemand om contact met mij op te nemen.

Ik snap heel goed dat je geconfronteerd wordt met een enorme factuur. Mogelijk heb je je niet gerealiseerd dat je nog een oud tariefplan hebt. Dat heeft voordelen (abo van slechts 6 euro kan je nu niet meer krijgen), maar ook nadelen (je profiteert niet van de nieuwe tarieven). Dat is enorm balen en een dure les. Dat je Tele2 om coulance vraagt, snap ik heel goed, maar zeg dat dan. Ik zie een hele klachten regen en pogingen om schuld bij Tele2 neer te leggen, maar het gaat gewoon om een verzoek tot coulance voor een eigen gemaakte fout met forse gevolgen.
Reputatie 5
Badge +2
@kebdul

kebdul schreef:

Er wordt niks met de klachten of vragen, het enige antwoord wat u hebt gegeven is dat ik moet betalen.

Alhoewel @JeroenM van Tele2 het wat " diplomatieker" heeft gezegd. Concreet gezegd... Ja ... je moet gewoon betalen. In de overeenkomst die JIJ hebt getekend staan gewoon duidelijke prijsafpspraken vast gelegd. Daar houdt Tele2 zich netjes aan, conform het contract die jij met hun hebt. Dat jij het niet eens bent met de voorwaarden die in JOUW overeenkomst staan is niet van toepassing.

kebdul schreef:

Beste Jeroen, in het geval het u is ontgaan; ik heb meerdere vragen gesteld en ik heb ook meerdere klachten ingediend, u heeft op één enkel aspect gereageerd en dat is de betaling.

Dit is voornamelijk ook waar uw klacht over gaat. U bent het niet eens met de factuur en wilt een oplossing die naar uw zin is. omdat JeroenM niet kan voldoen aan uw wens valt er ook niet inhoudelijk over op te reageren.

kebdul schreef:

Uw stelling dat u mij graag helpt klopt derhalve niet. Indien u mij graag had geholpen was u op zijn minst ook ingegaan op de andere punten die ik heb aangekaard, en als u zou behoren tot een net en degelijk klantenserviceteam had u mij ook een oplossing geboden.

Dat een klantenservice niet al uw eisen kan of wil waarmaken hoeft nog niet te betekenen dat deze onbekwaam zijn of niet behulpzaam zijn. Hoe vaker u zulk soort argumentatie gebruikt... destemeer u laat overkomen aan anderen dat u gewoonweg niet de, terechte, factuur wilt betalen en op deze manier met klagen u uw zin wilt krijgen. Dat geeft niet een positief beeld af moet ik eerlijk zeggen.

kebdul schreef:

Wellicht dat er in uw team een andere medewerker is die wel bereid is om de nodige klantenservice te verlenen en wel inhoudelijk antwoord wil geven en wellicht ook contact met mij op kan nemen.

Dit gaat absoluut niet gebeuren. Als dit wel zo is dan vreet ik mijn schoen op. Hoe lang u ook zeurt of klaagt. Het antwoord vanuit Tele2 zal niet gaan veranderen.

kebdul schreef:

Mocht ik verder geen inhoudelijke reactie van u ontvangen zal ik genoodzaakt zijn om een advocaat in te schakelen.

Een inhoudelijke reactie kan je niet verwachten. De Tele2 moderators hebben je het meest duidelijke antwoord gegeven wat ze je kunnen geven. End of story. Tele2 heeft je in deze zaak een concrete en simpel antwoord gegeven dat de factuur gewoonweg terecht is in overeenkomt met de voorwaarden die voor jouw contract gelden.

Dat jij persoonlijk verder wilt discusseren over je klacht is niet van toepassing. Mocht je toch besluiten om een advocaat (het meest gebruikelijke dreigargument van een klant die niet zijn zin krijgt) dan wil ik je toch vriendelijk vragen om het resultaat van een eventuele rechtzaak hier op het forum te plaatsen. Ik zou het persoonlijk extreem absurd vinden als een advocaat een rechtzaak weet te winnen op basis van de "redelijkheid en billijkheid" die jij noemt in een eerdere post. Op die manier kunnen eventuele toekomstige klanten hier een predecent aan knopen voor hun eventuele eisen. Alvast bedankt!
Beste Baarddraakje,

Ik heb geen behoefte om u uit te leggen wat de werking van redelijkheid en bilijkheid inhoudt of wat zorgplicht inhoudt. Het kan kloppen dat klanten vaker dreigen met het inschakelen van een advocaat, indien u dit zo heeft opgevat moet ik u mededelen dat uw opvatting incorrect is. Dit moet niet worden opgevat als dreigement, dat is het namelijk niet. Het is enkel een aanwijzing van de volgende stap die ik zal moeten ondernemen indien ik geen redelijk antwoord ontvang van Tele2.

Gezien uw stelling dat een overeenkomst die is gesloten ten alle tijden zal moeten worden nagekomen indien beide partijen er destijds mee akkoord zijn gegaan middels een handtekening concludeer ik dat u niet veel verstand heeft van het rechtssysteem. Gebaseerd op die conclusie besluit ik bij deze ook verder niet op uw opmerkingen in te gaan, enkel op die van een Tele2 medewerker. Mocht u vinden dat mijn conclusie ongegrond is dan is dat uw mening, ik zal daar verder niets mee doen.

Verder vind ik dat wij het beantwoorden van de juridische vragen beter over kunnen laten aan juristen en advocaten. Mocht dit geschil uitlopen in een rechtszaak dan zal ik het resultaat met u delen op dit forum, ongeacht wat de rechter beslist.
Reputatie 5
Badge +2
@kebdul

kebdul schreef:

Gezien uw stelling dat een overeenkomst die is gesloten ten alle tijden zal moeten worden nagekomen indien beide partijen er destijds mee akkoord zijn gegaan middels een handtekening concludeer ik dat u niet veel verstand heeft van het rechtssysteem.

De logica in dit argument kan ik nog niet eens met de Hubble-telescoop vinden om eerlijk te zijn. Als dit werkelijk uw mening is dan is het wel extreem overduidelijk dat u verder helemaal niets op dit forum heeft te zoeken wat uw klacht betreft en dat u het 't best kunt voorleggen aan een advocaat en de daarbij behorende kosten te betalen. Mocht er een advocaat zijn die uw zaak aanneemt stuur mij dan deze aub via een privebericht zodat ik ervoor kan zorgen dat ik deze persoon / bureau als de pest kan vermijden. Alvast bedankt! 😃
Bedankt voor uw reactie baarddraakje, ik had ook niet verwacht dat u de logica zou kunnen vinden. Hierbij wens ik de discussie die gaande is tussen u en mij te beëindigen. Dank
Reputatie 5
Badge +2
@kebdul

Aangezien ik wel de mogelijkheid heb om aan uw wensen te voldoen, bij deze is uw verzoek goedgekeurd! Ik zal verder niet meer op u reageren! Like a genie in the bottle! 😃

Pfff even meegelezen hoop stof dat wel, ik ben echter van mening dat Tele2 in dit geval in zijn/haar gelijk staat.

Men kan onmogelijk aansprakelijk gesteld worden voor zaken die je zelf in de hand hebt.

Je wenst medewerking van een Nederlands bedrijf : Tele2 is een van oorsprong Zweedse telecomaanbieder en levert zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten. Bij het grote publiek is het bedrijf bekend geworden als gevolg van het in het verleden aanbieden van goedkoop bellen voor consumenten.

Tele2 AB werd in 1993 in Zweden opgericht en is aanwezig in 10 landen waar het aan meer dan 30 miljoen klanten diensten levert. De merknamen waaronder deze diensten worden aangeboden zijn Tele2, Parlino en Comviq. De aandelen van Tele2 AB zijn sinds 1996 genoteerd aan de Stockholmsbörsen.

Tele2 was eerst in de gehele Benelux aanwezig, maar heeft ondertussen haar divisies in België en Luxemburg afgestoten.

Op 15 december 2017 kondigde T-Mobile aan, de Nederlandse tak van Tele2 over te willen nemen. De fusie moet in de tweede helft van 2018 zijn afgerond. Tele2 blijft een zelfstandig onderdeel binnen T-Mobile.

Nu weet je in ieder geval je geschiedenis.
Verder ben je zelf verantwoordelijk wat er met jouw telefoon gebeurt niet de provider, had je een 3g watchdog geïnstalleerd dan had je die kosten niet gemaakt simpelweg omdat de data verbinding verbroken word bij het bereiken van een door jouw ingestelde waarden. Ik adviseer je dan ook bij het nemen van welke smartphone dan ook te kijken naar blok mogelijkheden om oververbruik te voorkomen.

Uit jouw reacties viel mij op de je de zelf gemaakte kosten te hoog vond er is helaas maar èèn oplossing voor en dat is inderdaad om deze te betalen welke advocaat of rechtsinstelling u ook om advies gaat vragen deze komen allemaal tot de zelfde conclusie.

Hoe sneller u dit beseft des te beter het is voor de portemonnee aangezien deurwaardes kosten - gerechtskosten etc. vaak hoger uitpakken.

Verder geeft u aan dat tele2 geen respect heeft ten aanzien van zijn/haar klanten ik ben het met deze stelling niet eens ik ben al vanaf 2009 lid van tele2 en ben met alle problemen die ik heb gehad altijd prima geholpen, soms niet altijd 100% tevreden met de gebode oplossing maar daar ben je immers klant voor wij willen als klant altijd hebben wat wij zelf denken te willen dit is helaas niet in alle gevallen mogelijk, echter waar ruimte voor is zal tele2 altijd bespreekbaar maken.
Ik ben ook klant bij Tele2. In eerste instantie verliep alles naar tevredenheid, maar toen ik over ging op een nieuw abonnement en zij in die periode een storing te verwerken kregen, heb ik de echte Tele2 leren kennen! Hun klantenservice laat veel te wensen over en de administratie is een bende. Op de call center is er niemand bekwaam om aan te geven wat er moet gebeuren. Iedereen die ik spreek kan mij alleen vertellen wat er in het systeem staat en dat het inderdaad niet klopt. Hoe dit op te lossen weet niemand. Ze vertellen je dat het probleem wordt ‘geëscaleerd’ (zoals zij dat binnen Tele2 omschrijven) naar een teamleider, maar die neemt contact op. Nu wacht ik al bijna een week op een contact van de afd Finance. Toen ik geen problemen had, zou ik Tele2 ook omschrijven al een goed bedrijf, maar je weet pas wat een bedrijf waard is als je weet hoe je ze helpen bij het oplossen van een probleem!
JeroenM van Tele2 schreef:

Hallo,

De reden dat het factuur zo hoog is is omdat het hier gaat om een oud abonnement zonder data bundel. Er is data gebruikt en zonder overeenkomst is dit heel erg duur.

Ik raad aan het abonnement te verlengen tegenwoordig zit bij alle abonnementen een databundel en is het niet meer mogelijk om buiten de bundel te gaan.

ik heb dit ook meegemaakt een jaar geleden met mijn zoon, gelukkig niet voor een zo hoog bedrag. Typisch klantonvriendelijk gedrag waar trouwe klanten die al lang klant zijn en nooit hun abonnement gewijzigd hebben, genaaid worden. Wat Tele2 zou moeten doen is deze trouwe klanten aktief benaderen met de nieuwe abonnementsvorm of proactief de oude abonnement omzetten naar de nieuwe voorwaarden. Maar nee dat doen ze niet. Lekker de klant uitmelken en dan wijzen op de regeltjes. Schandalig gedrag voor een bedrijf dat beweert klantvriendelijk te zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Pweterna,
Het is gelukkig wel snel op te lossen voor toekomstige situaties: www.tele2.nl/verlengen
Sinds eind 2015 kun je ook geen abonnementen zonder databundel afsluiten. Maar als je nu maar een paar euro voor alleen een belbundel betaald, dan gaat het wel wat omhoog.
Reputatie 7
Badge +5
Dus door te verlengen is het opgelost, wat een rare beredenering.
Het enigste dat het oplost is dat je niet meer de hoofdprijs betaald als je dan in de toekomst data verbruikt.
De rekening waarover geklaagd wordt verdwijnt daardoor natuurlijk niet.
En wil je uberhaupt wel verlengen bij een bedrijf die de waarschuwing SMS twee weken te laat verstuurd, deze bij de klant terecht komt.
Een klantenservice die geen antwoorden weet op gestelde vragen etc etc.
Ook belachelijk dat je toch data kunt verbruiken bij een dataloos abonnement, en ga zo maar door.
Ikzelf zou nooit meer iets bij zo een bedrijf afnemen/een abo willen.
Een bedrijf dat je blijkbaar niet goed beschermt tegen exorbitante bundel overschrijdingen, en dan nog over een bundel die je van oorsprong niet eens hebt.
En als laatste, begrijpt een bedrijf zoals Tele2 niet dat als je een bundel zonder data afneemt de klant daar ook geen gebruik van wil maken, en dat dan dan toch nog mogelijk is tegen super premium kosten die kant nog wal raken.
Reputatie 6
Badge
De klant heeft natuurlijk geen enkele eigen verantwoordelijkheid om te weten(=lezen) wat hij koopt en of dat product na een paar jaar nog wel is wat hij wenst. Het ligt vanzelfsprekend allemaal aan de provider, pfff.
Stuurt Tele2 geen waarschuwing dat iemand zonder databundel data verbruikt? Dit zou toch wel het minste kunnen zijn, verder sluit ik me aan bij de woorden van Cypher.
Reputatie 7
Badge +4
Friesian schreef:

Stuurt Tele2 geen waarschuwing dat iemand zonder databundel data verbruikt?

Je hebt vanaf vorige week ook weer abonnementen zonder spraakbundel. Misschien kunnen ze jou idee dan wat uitgebreider implementeren
@eric, ik ben benieuwd naar wat vanuit Tele2, bijvoorbeeld @JeroenM van Tele2, hierop gezegd wordt.