beantwoord

Dubieuze werkwijze, onwijs hoge facturen en afschuwelijke klantenservice

• 28 december 2017
  • 40 reacties
  • 2161 x bekeken

Lectori Salutem,

Al een tijdje zijn wij klant bij Tele2 maar onlangs hebben wij ervoor gekozen om de overstap te maken naar een andere provider, een keuze waarvoor wij zwaar worden afgestraft. Tele 2 beweert dat wij MB's hebben gebruikt wat buiten onze bundel valt, nou wil ik niet overgaan tot het bewijzen van wel of niet verbruikt omdat ik weet dat dit zal resulteren in een eindeloze vicieuze cirkel waar ik nooit meer uit zal kunnen komen.

Het gaat om de periode september, waarin wij blijkbaar volgens hetgeen Tele 2 beweert mb's hebben gebruikt buiten onze bundel. Mocht dit waar zijn, dan wilde ik graag weten waarom er geen sms'jes zijn verstuurd met een waarschuwing erin.
Wij hebben een factuur ontvangen voor €383,- en gepaard met deze factuur ook een aantal waarschuwingssms'jes ( die kwamen dus pas veel later aan, twee weken later ).

Ik heb er niet veel aan als ik 27 september teveel mb's gebruik en vervolgens 14 oktober een sms binnen krijg.
Vervolgens probeer ik de klantenservice te bellen om mijn verhaal te doen, tot mijn schrik meldt de vrouw aan de telefoon mij dat ik de factuur heb geaccepteerd en dat ik voor de activering van mijn simkaart €70 heb aanbetaald, wat ik niet heb gedaan. Toen ik zei dat er niks van de boekhouding en het verhaal klopt werd er mij verteld dat ze niks voor me kon betekenen, toen ik vroeg om bewijs voor de 70 euro die ik zogenaamd zou hebben betaald werd mij ook weer verteld dat ze niks kon doen, ik moest maar gewoon betalen en mijn mond houden. Tele2 beweert van alles en nog wat en ik moet het maar accepteren, zonder ook maar enig bewijs te kunnen zien, het lijkt Noord-Korea wel.
Toen ik de vrouw aan de telefoon om haar naam vroeg hing ze op in mijn gezicht.

( Even kort geschetst: Ik heb een factuur van 383 euro, ik heb volgens tele2 al 70 euro aanbetaald en de factuurwaarde dus indirect geaccepteerd, ik dien echter nog wel het gehele bedrag van 383 euro te betalen. De zogenaamde 70 euro wordt namelijk pas in de volgende factuur verrekend. De volgende factuur is ook al binnen trouwens en er is helemaal niks verrekend. Oftewel, tele2 beweert dat ik 70 euro heb aanbetaald en de factuur dus al heb geaccepteerd, maar die 70 euro krijg ik dan verder ook nooit meer te zien. Logisch toch? Ja , dacht ik ook.)

Er klopt helemaal niks van de administratie van Tele2, allereerst wordt er beweerd dat ik mb's heb gebruikt buiten mijn bundel, vervolgens wordt er beweerd dat ik 70 euro zou hebben betaald, het eerste is moeilijk te bewijzen en daar ben ik mij bewust van, maar het tweede is erg simpel te bewijzen maar willen ze niet doen, hun hele verhaal is 1 grote leugen maar ik moet het maar gewoon accepteren en betalen.

Zelfs ALS het mb-verbruik klopt, is het op z'n zachts uitgedrukt belachelijk dat er in 2017 een factuur voor 383 euro wordt gestuurd voor het gebruiken van minder dan 500mb. Dit in een tijd waarin Tele2 een unlimited abonnement heeft voor 26 euro per maand en welke maandelijks opzegbaar is, 500mb bij je bundel kopen is overigens ook maar €6. En dan eist Tele2 383 euro van een klant voor minder dan 500mb, en een oplossing vinden kunnen ze niet? Tele2 is een provider met totaal geen respect voor hun klanten en een provider die van alles beweert en met een hele slechte klantenservice.

Ik wil graag een normale redelijke oplossing voor dit probleem, dat dit nog gebeurt in 2017 is volstrekt verachtelijk, ik heb op dit moment namelijk geen enkel goed woordje te zeggen over de manier waarop Tele2 met haar klanten omgaat. Ik ben erg teleurgesteld.

Bijna 400€ voor minder dan 500mb? Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan...
Tele2 past de slogan op de verkeerde momenten toe en uiteraard zou dit ook niet moeten kunnen

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
de heer Ebdul.
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 30 december 2017, 09:28

Hallo,

De reden dat het factuur zo hoog is is omdat het hier gaat om een oud abonnement zonder data bundel. Er is data gebruikt en zonder overeenkomst is dit heel erg duur.

Ik raad aan het abonnement te verlengen tegenwoordig zit bij alle abonnementen een databundel en is het niet meer mogelijk om buiten de bundel te gaan.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

40 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

De reden dat het factuur zo hoog is is omdat het hier gaat om een oud abonnement zonder data bundel. Er is data gebruikt en zonder overeenkomst is dit heel erg duur.

Ik raad aan het abonnement te verlengen tegenwoordig zit bij alle abonnementen een databundel en is het niet meer mogelijk om buiten de bundel te gaan.
Dit is dus het enige antwoord wat ik kan krijgen? U kunt meerdere terechte punten van kritiek zien in mijn post op dit forum, het enige antwoord wat ik terug krijg is, je hebt pech, betalen en verlengen aub.

Er wordt helemaal NIKS gedaan aan jullie BELACHELIJK SLECHTE klantenservice, en u raadt mij aan om mijn abonnement te verlengen? U snapt dat dit advies erg asociaal en egoïstisch is toch? Ik eis verheldering en een redelijke oplossing, het enige waar het bij tele2 om draait is geld binnen halen, voor de rest maakt het allemaal niks uit.
Reputatie 4
Badge +3
Elke abonnement heeft voorwaarden zolang wij ons houden aan deze voorwaarden kan ik niets voor je doen.
Reputatie 7
Badge +4
Lectori Salutem,

Bijna 400€ voor minder dan 500mb? Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan...

Natuurlijk is dit niet meer van deze tijd, en je had dus al lang kunnen overstappen naar een prijsniveau van 2017 door een verlenging aan te vragen. Door het te houden bij het oude kun je niet nu gaan klagen dat het allemaal zo duur is.

Je hebt in die tijd een goedkoop abonnement gekozen met alleen belbundel en geen databundel.
Een MB, welke bewust of onbewust, door je telefoon verbruikt wordt kost 1 euro. Dat is geen geheim en nu is dat inderdaad tot dit bedrag opgelopen. Voorkom dat het nog een keer voorkomt door te verlengen naar een (maandelijks opzegbaar) nieuw type abonnement waarbij een databundel altijd is inbegrepen en nadat deze op is de dataverbinding wordt geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge
Waarom blijven deze abonnementen bij Tele2 nog in omloop?
Zou het niet beter zijn als ze uit de handel genomen werden?
Uiteraard na berichtje aan bestaande klanten met voorstel om abonnement met bundel aan te schaffen of elders te kiezen een alleen bellen abo af te sluiten?
Deze worden nog aangeboden.
Er wordt helemaal niet ingegaan op mijn klachten... erg jammer dit.

- Ik heb geen waarschuwingssmsjes gekregen.
- Ik word voorgelogen over wat er wel en niet betaald is en wat er wel en niet gebruikt is.
- Er wordt opgehangen in mijn gezicht en ik krijg geen info.

Het is aan Tele2 om de bestaande klanten een update te geven en de abonnementen up te daten, niet om ze te bestraffen omdat ze loyale oude klanten zijn. Het kan wellicht zo zijn dat jullie je aan de destijds gekozen algemene voorwaarden houden maar dat betekent nog niet dat deze voorwaarden voldoen aan de hedendaagse voorwaarden van redelijkheid & billijkheid.

Waarom is de klantenservice zo slecht? Waarom wordt er niks gedaan met klachten? Waarom is het enige antwoord dat ik krijg; betalen maar? Dit is toch geen manier van omgaan met klanten, mijn klachten worden compleet genegeerd...

Nogmaals verzoek ik u om inhoudelijk naar de situatie te kijken en om een oplossing te vinden die voldoet aan de hedendaagse normen en waarden, en redelijk is. Ik verwacht echt wel een beetje meer klantenservice dan dit, komop dit is echt waardeloos.
Reputatie 7
Badge +4

Het is aan Tele2 om de bestaande klanten een update te geven en de abonnementen up te daten

Klanten kunnen altijd verlengen en daarmee hun abonemment up to date maken. Maar een provider kan dat niet zomaar doen, er gaat immers een nieuwe prijs en voorwaarden gelden waar de klant akkoord mee moet gaan. Tele2 heeft vanaf Mei heel veel reclame gemaakt voor hun unlimited aanbod, maar ook daar heb je geen gebruik van gemaakt. Je goed recht uiteraard want een provider kan niet zaken veranderen als je dat niet zelf aangeeft.
Reputatie 4
Badge +3
Uiteraard na berichtje aan bestaande klanten met voorstel om abonnement met bundel aan te schaffen of elders te kiezen een alleen bellen abo af te sluiten?

Het is juridisch heel erg moeilijk om producten offline te halen heb ik me laten vertellen, aangezien de klanten een overeenkomst hebben.
Reputatie 7
Badge

Het is juridisch heel erg moeilijk om producten offline te halen heb ik me laten vertellen, aangezien de klanten een overeenkomst hebben.

Hoi Jeroen

Dat zou kunnen natuurlijk,
Maar ik denk dat het niet verboden is om klanten tussentijds te attenderen op het gevaar van torenhoge rekeningen wanneer ze een verouderd abo blijven gebruiken?

Is het verder niet zo dat klant kredietlimiet heeft?
Hoe kan dit bedrag dan zo hoog opgelopen zijn?
Reputatie 7
Badge +2

Het is aan Tele2 om de bestaande klanten een update te geven en de abonnementen up te daten,

Er is een simpel reden waarom providers niet zomaar klanten naar een nieuwe abonnementen updaten, simpelweg omdat andere voorwaarden gelden, soms zijn die voorwaarden gunstiger voor de klanten en soms weer niet.
Denk aan dat bij een nieuwe abonnementen moet je verplicht een voorgekozen 4G ready telefoon gebruiken, nou ja, als je tot nu geen data bundel had, denk ik dat je niet blij zou zijn als je provider plotseling zegt van "Je moet een andere toestel kopen want wij hebben jou abonnement verlengt naar een nieuwe variant"

Ook de belminuten, vroeger had je de smarrmix, nu is het of 100 of onbeperkt, niks tussenin, en sommige klanten zouden dat misschien niet waarderen.

Hoe het wettelijk zit met waarschuwingen voor hoog verbruik binnenlands, weet ik eerlijk gezegd niet, in het buitenland is met data beter geregeld.

Je zou advies kunnen vragen aan de Juridische Loket, vraag aan Tele2 de AV die bij jou nog gelden, en leg het probleem uit, alleen je focust op jou slechte ervaring met de telefonisch helpdesk, daar mag je een klacht hier over doen, maar het echte probleem is je factuur bedrag, dus focust gewoon op de belangrijke punten.

-Had de provider je moeten waarschuwen of blokkeren bij afwijkend hoog buitebundel verbruik in Nederland?

Als het antwoord op dit vraag nee is, ben ik bang dat het advies zou zijn om het factuur te betalen, omdat de provider dan geen plicht had, je bent ooit akkoord mee gegaan dat prijs voor mobiele data 1€ p/MB was.
Reputatie 7
Badge

Je zou advies kunnen vragen

-Had de provider je moeten waarschuwen of blokkeren bij afwijkend hoog buitebundel verbruik .

Heel duidelijk Rena

Ik zou er nog aan toe willen voegen
Had de provider je moeten waarschuwen /blokkeren bij ongewoon dataverbruik zonder internetbundel ?
Erwas ook een blokkade na verbruik van 60 euro. Als ik mij goed herinner was dat niet voor data maar voor het buitenland. Omdat de zoekfunctie het nog niet doet kan ik daar momenteel niets over opzoeken..
Dat zou eventueel hier kunnen worden ingevoerd.
Reputatie 7
Badge +4
Er was ook een blokkade na verbruik van 60 euro. Als ik mij goed herinner was dat niet voor data maar voor het buitenland.

Dat heet billshock en is alleen voor data en alleen bij roaming, in het buitenland van toepassing.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-10-215_en.htm?locale=en
Dank eric.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad, zo lees je ook onder de AV bij 6.8.2

6.8.2. Om je te beschermen tegen onverwacht hoge datakos-
ten (‘bill-shock’) geldt standaard een datalimiet. Deze
standaard datalimiet is gesteld op € 60,50 inclusief BTW per
maand en geldt voor mobiel internet- en e-mailgebruik op
jouw mobiele telefoon in het buitenland. Je hoeft de boven-
genoemde standaard datalimiet niet zelf te activeren, want
Tele2 heeft daarvoor een geautomatiseerd proces. Zodra je
op 80% van jouw datalimiet zit, ontvang je een sms-bericht
met de vraag of je de gestelde limiet wilt overschrijden. Heb
je het datalimiet bereikt en heb je niet gereageerd, dan zal
jouw mobiele internet- en mailgebruik in het buitenland
automatisch stoppen. Het gebruik van deze automatische
datalimiet en de ontvangen sms-berichten zijn gratis.

Je bent dus erg goed beschermd tegen hoge kosten in het buitenland, maar to be honest, als je een bundel zonder data heb, heb je waarschijnlijk ook geen smartphone, of had je geen smartphone en heb je misschien van je kinderen/familie een oudere gekregen, voor Whatsapp en beetje meer, daar zit het gevaar... Dat overkwam mijn buurman die hulp vroeg omdat al zijn beltegoed in een klap op was.

Van mijn point of view, zou elke verbruik van data buiten de bundel (buitenland of binnenland) standaard geblokkeerd moeten zijn... bij meeste smartphones hoe je niks in te stellen, dat is sim er in, en data werkt.

Maar providers volgen regels en die maken we niet 😛

Daarom even juridische advies vragen, en hopelijk kun je tot een leuker oplossing komen.
Reputatie 7
Badge
Inderdaad, zo lees je ook onder de AV bij 6.8.2

6.8.2. Om je te beschermen tegen onverwacht hoge datakos-
ten (‘bill-shock’) geldt standaard een datalimiet. Deze
standaard datalimiet is gesteld op € 60,50 inclusief BTW per
maand en geldt voor mobiel internet- en e-mailgebruik op
jouw mobiele telefoon in het buitenland. Je hoeft de boven-
genoemde standaard datalimiet niet zelf te activeren, want
Tele2 heeft daarvoor een geautomatiseerd proces. Zodra je
op 80% van jouw datalimiet zit, ontvang je een sms-bericht
met de vraag of je de gestelde limiet wilt overschrijden. Heb
je het datalimiet bereikt en heb je niet gereageerd, dan zal
jouw mobiele internet- en mailgebruik in het buitenland
automatisch stoppen. Het gebruik van deze automatische
datalimiet en de ontvangen sms-berichten zijn gratis.

Je bent dus erg goed beschermd tegen hoge kosten in het buitenland, maar to be honest, als je een bundel zonder data heb, .

Van mijn point of view, zou elke verbruik van data buiten de bundel (buitenland of binnenland) standaard geblokkeerd moeten zijn... bij meeste smartphones hoe je niks in te stellen, dat is sim er in, en data werkt.

Maar providers volgen regels en die maken we niet 😛

Daarom even juridische advies vragen, en hopelijk kun je tot een leuker oplossing komen.

Er zijn ook providers waarbij je het internet op je telefoon cq smartphone zelf via een eigen account ( te vergelijken met Mijn Tele2 ) helemaal uitschakelt. Internetten is dan onmogelijk.

Bij Tele2 kun je wel mobiele gegevens uitschakelen, maar na update of plaatsen van nieuwe simkaart wordt dat automatisch weer ingeschakeld.
Reputatie 6
Badge +1
Roaming en vliegtuigstand zit in elke smartfone ingebakken. Ik denk dat veel hoge rekeningen te wijten zijn aan het feit dat mensen hun toestel niet kennen en geen gebruiksaanwijzing lezen.
Reputatie 7
Badge
Roaming en vliegtuigstand zit in elke smartfone ingebakken. Ik denk dat veel hoge rekeningen te wijten zijn aan het feit dat mensen hun toestel niet kennen en geen gebruiksaanwijzing lezen.

Dat kan Raaf.
Maar er zijn nu eenmaal nog steeds mensen die er vanuit gaan dat wanneer ze geen data bundel hebben maar alleen belminutenbundel er geen internet meegeleverd wordt.
Niet iedereen met abo heeft smartphone.
Je gaat ook niet steeds je toestel in de vliegtuigmodus zetten. Het is ook vaak zo dat wanneer je even zwak WiFi signaal hebt je toestel naar 4G springt.
Maar het zou inderdaad nuttig zijn voor iedereen om zich bewust te zijn van dit alles.
Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad, smartphones zijn best ingewikkeld en sommige sturen ook spontaan SMS en MMS uit. Als je een raar teken gebruikt wat niet binnen de ASCII standaard thuishoort wordt er een MMS van je sms gemaakt. Ook weer zoiets waar je zelf bewust van moet zijn. Als mensen zich niet verdiepen in hun smartphone dan kun je voor dit soort kosten komen te staan. Misschien is er wel een soort smartphone voor dummy's boek?
Reputatie 7
Badge

Inderdaad, smartphones zijn best ingewikkeld en sommige sturen ook spontaan SMS en MMS uit. Als je een raar teken gebruikt wat niet binnen de ASCII standaard thuishoort wordt er een MMS van je sms gemaakt. Ook weer zoiets waar je zelf bewust van moet zijn. Als mensen zich niet verdiepen in hun smartphone dan kun je voor dit soort kosten komen te staan. Misschien is er wel een soort smartphone voor dummy's boek?

Ja zo' n boek is er vast wel, maar los van het gebruik van de smartphone, is er ook nog heel veel verschil in providers.
Bij de een kun je eenvoudig zelf het internet in je account uitschakelen waardoor het onmogelijk is internet te gebruiken.
Bij de ander kun je enkel je mobiele gegevens uitschakelen wat niet afdoende is en ben je de Sjaak als je WiFi naar 4G overschakelt....

Beste zou dan ook zijn om het afsluiten van abo met kleine internet bundel niet alleen bij de nieuwere, maar ook bij oudere abonnementen verplicht te stellen.

Je zou het internetverbruik bij degene die oud abonnement hebben zonder data onmogelijk moeten maken..
Natuurlijk ben je in eerste instantie als klant zelf verantwoordelijk, maar meestal kom je daar pas achter wanneer je de factuur krijgt.
Dure lessen.......
Er zijn hier meerdere dingen die niet goed gaan, de bedrijfscultuur die bij Tele2 heerst is ronduit slecht.

Als er geklaagd wordt door een klant, heb je als bedrijf twee keuzes. Het probleem serieus nemen, kijken of er een oplossing kan worden gevonden met de klant. Of het probleem negeren, de klant eraan herinneren dat hij moet betalen en voor de rest niks serieus nemen. Zelf ben ik ook een aantal keren erg slecht geholpen door KPN telefoonmedewerkers maar KPN heeft het probleem destijds serieus genomen en heeft contact met mij opgenomen om een oplossing te vinden, tot de dag van vandaag ben ik een trotse loyale klant van KPN en ik zou ze bij iedereen aanraden. Tele2 respecteert haar klanten niet en ik zou het niemand aanraden om klant te worden van Tele2, zodra je een probleem hebt is het enige antwoord: Betalen zal je.

Natuurlijk gaat het hier om de factuur, en de waarschuwingssmsjes en de mysterieuze 70 euro die hieraan gerelateerd is. Maar krijg ik nog een reactie op mijn klachten? Een oplossing? Gaat er iemand nog contact met mij opnemen? Of hebben jullie er gewoon schijt aan, want dat is de indruk die bij mij wordt gewekt.

Het zal best moeilijk zijn om producten offline te zetten, maar ze updaten naar de hedendaagse normen is niet moeilijk, dat durf ik u te garanderen, het is alleen niet winstgevend, want €1 per mb krijgen is natuurlijk erg fijn, en natuurlijk weet Tele2 dat iedereen facturen krijgt die ze niet willen, maar daar kicken ze bij Tele2 alleen maar op, en dit is dan een abonnementje van €6 per maand, en nu hebben jullie een factuur binnen van bijna 400 euro, een oplossing zoeken is voor jullie niet handig natuurlijk want met 6 euro per maand moet ik er meer dan 60 maanden over doen om dat bedrag te betalen, vandaar dat ik niet word geholpen, want het is wel prima als ik de factuur zou betalen en dan weg zou gaan.

Er zijn wel meerdere familie leden die Tele2 hebben en nu ik de werkwijze van Tele2 zie gaat heel de familie overstappen op een andere provider, ik heb zelden een bedrijf gezien met zo een verschrikkelijke klantenservice.

Ik zie het graag gebeuren dat een medewerker contact met mij opneemt om een oplossing te vinden zoals het hoort bij een Nederlands bedrijf dat deugt.
Reputatie 5
Badge +2
Als er geklaagd wordt door een klant, heb je als bedrijf twee keuzes. Het probleem serieus nemen, kijken of er een oplossing kan worden gevonden met de klant.

Correct. Maar dan moet er ook wel een oplossing mogelijk zijn. Als mede-klanten op het forum kunnen wij verder niet over jouw verhaal inhoudelijk oordelen want we kennen de details natuurlijk niet. Een moderator kan eventueel wel antwoord hierop geven. Een aantal dagen geleden heeft JeroenM al duidelijk aangegeven dat hij niets voor je kan betekenen aangezien Tele2 zich aan de voorwaarden heeft gehouden die staan in de overeenkomst die jij hebt. Ik heb persoonlijk eerder het idee dat het antwoord je niet zint en op deze manier toch jouw gewenste oplossing probeert te krijgen terwijl dit vanuit Tele2 niet mogelijk is. Dat is gewoon even een lullige aanname van mijn kant.

Het zal best moeilijk zijn om producten offline te zetten, maar ze updaten naar de hedendaagse normen is niet moeilijk, dat durf ik u te garanderen.

Ik ken geen enkel bedrijf in Nederland, of het buitenland, dat zo gestoord zou zijn om een zwaar verouderd abonnement zonder toestemming van de klant ingrijpend te veranderen. Wat je je waarschijnlijk niet beseft, is dat er veel voorwaarden enorm zijn veranderd in de tussentijd. Een provider kan en zal niet eenzijdig een groot deel van de overeenkomst ineens veranderen.

Hiervoor zijn voornamelijk ook verlengingen mogelijk. Tuurlijk zal een bedrijf dondersgoed hun best doen om klanten met verouderde abonnementen op de hoogte te brengen van nieuwe deals etc... Maar als de betreffende klant zich heeft ingeschreven in een bel-me-niet register en zich heeft afgemeld voor reclame mails bijvoorbeeld kan dit moeilijk worden. Het wordt ook zelfs onmogelijk als een klant deze berichten gewoonweg niet leest.

Ik zie het graag gebeuren dat een medewerker contact met mij opneemt om een oplossing te vinden zoals het hoort bij een Nederlands bedrijf dat deugt.

Vanaf het forum wordt er helaas niet uitgebeld. Als je een medewerker telefonisch wilt spreken dan kun je ze bereiken op 020 - 754 4444 of 1200 vanaf je mobiele telefoon. Of je daar iets mee gaat bereiken is vraag twee aangezien je in je eerste post al aangaf dat het antwoord wat je kreeg niet het antwoord was waar jij naar zoekt.
Is er nog iemand van Tele2 die inhoudelijk wil reageren op mijn klachten?

BaardDraakje, er zijn wel degelijk oplossingen mogelijk, naast de algemene voorwaarden die tot op de letter wordt nageleefd kennen wij in het rechtsverkeer ook iets als "redelijkheid en billijkheid" dit is uiteraard een flexibel begrip wat met de tijd verandert, wat 10 jaar geleden normaal is, is hedendaags niet meer normaal.

Anno 2018 is het niet redelijk noch billijk om een factuur te sturen van 300 euro voor 300mb, hier wordt er namelijk willens en wetens misbruik gemaakt van de zwakke positie van een consument en een bedrijf heeft de mogelijkheid om bij een dergelijke klacht de prijs van de factuur aan te passen naar hedendaagse normen.

Daarnaast heb ik meerdere klachten over de klantenservice aangekaard, het gebruikelijke is dan dat een medewerker daar iets mee doet, het enige wat mij wordt verteld is dat ik moet betalen, daar gaat het immers om. Ik ben zeer ontevreden over de klantenservice van Tele2, en deze kan naar mijn mening niet slechter en voldoet zeer zeker niet aan de Nederlandse normen.

Ik heb ook gevraagd of er door een medewerker contact kon worden opgenomen met mij, dit kan ook middels een privé bericht als tele2 niet uitbelt vanuit het forum. KPN deed dat overigens wel, die gaan zorgvuldig om met elke klacht en zorgen ervoor dat elke klant zich gerespecteerd voelt en een trouwe klant blijft, Tele2 wilt alleen dat er betaald wordt.

Nogmaals verzoek ik een medewerker om contact met mij op te nemen en mijn verhaal te horen, want dit is belachelijk, ik vraag geen hulp van medeklanten op het forum, ik wil de medeklanten er enkel op wijzen dat de werkwijze van tele2 tot op heden erg schimmig is en dat zij een verschrikkelijk slechte klantenservice hebben, en van tele2 vraag ik een oplossing voor mijn probleem en ik verzoek iemand om contact met mij op te nemen.

Groet
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb mijn antwoord al gegeven en blijf daar bij.

Mocht je nog andere vragen hebben dan help ik je graag.
Jeroen het spijt mij zeer en corrigeer mij graag maar ik snap niet wat u onder een "antwoord" verstaat.
Wat je hebt geschreven kan weliswaar een antwoord zijn, maar het is geen inhoudelijk antwoord op hetgeen wat ik heb geschreven. Er wordt niks met de klachten of vragen, het enige antwoord wat u hebt gegeven is dat ik moet betalen.

Van alles wat ik heb gezegd wordt er alleen gereageerd dat ik pech heb en dat ik maar moet betalen, en dat ik mijn abonnement moet verlengen volgens u, erg intellectueel en inhoudelijk is het antwoord niet maar wellicht heb ik dan ook teveel van u verwacht, dat zou mijn fout kunnen zijn.

Ik heb mijn antwoord al gegeven en blijf daar bij.

Mocht je nog andere vragen hebben dan help ik je graag.

Beste Jeroen, in het geval het u is ontgaan; ik heb meerdere vragen gesteld en ik heb ook meerdere klachten ingediend, u heeft op één enkel aspect gereageerd en dat is de betaling. Uw stelling dat u mij graag helpt klopt derhalve niet. Indien u mij graag had geholpen was u op zijn minst ook ingegaan op de andere punten die ik heb aangekaard, en als u zou behoren tot een net en degelijk klantenserviceteam had u mij ook een oplossing geboden. Ik ga er dan ook van uit dat het u niet verbaast dat ik twijfel over de oprechtheid van uw aanbod. Wellicht dat er in uw team een andere medewerker is die wel bereid is om de nodige klantenservice te verlenen en wel inhoudelijk antwoord wil geven en wellicht ook contact met mij op kan nemen.

Ik betwist sowieso het MB gebruik, hier heeft u verder ook niks mee gedaan, hier wil ik dan ook een onderzoek naar laten starten. Zelfs als dit waar mocht zijn, wat ik uiteraard nog steeds betwist dan is tele2 tekortgeschoten in haar zorgplicht.

Tele2 had op eenvoudige wijze kunnen en dienen te voorkomen dat het dataverbruik boven de limiet zo hoog was door adequate maatregelen te nemen door een automatische blokkade dan wel een verlaging van de snelheid van dataverkeer. Zelfs een simpele notificatie heeft Tele2 niet verstuurd op tijdstip van het ontstaan van de schuld. Tele2 is tekortgekomen in haar zorgplicht en haar mededelingsplicht. Dit, en hetgeen ik eerder heb geschreven zijn allemaal zeer ernstige zaken waar u blijkbaar niet op in wilt gaan wat ik erg jammer vind.

Verder is het een normale werkwijze dat er in een e-mail of in een telefoongesprek inhoudelijk op mijn klacht wordt gereageerd, ik voelde mij genoodzaakt om mijn verhaal op het forum te delen maar ik heb liever dat ik dit met een medewerker direct kan oplossen, vandaar dat ik u meerdere malen heb verzocht om contact met mij op te nemen omdat het mij verder niet lukt om op een normale wijze in contact met u te komen of met een andere medewerker van Tele2.

Mocht ik verder geen inhoudelijke reactie van u ontvangen zal ik genoodzaakt zijn om een advocaat in te schakelen.

Groet