beantwoord

Dubbele e-mail nieuwe factuur

Even een nieuwe vraag aangemaakt want de vorige krijg ik geen antwoord op.
Die was aangemeld door ArjanvdB en beantwoord door Roos van Tele2.

Ik krijg 2 keer een mail dat de nieuwe maand factuur klaar staat.
Eentje is met bijlage en eentje is zonder bijlage.
Kan de 2e, zonder bijlage verwijderd worden zodat die niet meer verstuurd wordt?

Lijkt mij zo te zien nog steeds een "bug". Als dit een gebruikers fout is, graag hier ook aangeven wat wij zelf kunnen doen om toekomstige gebruikers te helpen.

Kon net opeens niet meer inloggen en MOEST een nieuw wachtwoord aanmaken. Denk dat dit een heel ander probleem is en er niet mee te maken heeft maar wilde ik even meegeven. Ik gebruik een password manager dus wist zeker dat mijn (oude) wachtwoord goed was. Account is ook op mijn mail adres ingesteld. Denk dus niet dat het forum account gehackt is geweest maar eerder iets bij Tele2 zelf (per ongeluk) uitgevoerd is. Mijn account voor MijnTele2 werkte wel gewoon nog, zijn zo te zien echt gescheiden accounts (zoals het mijn inziens ook hoort).
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 15 juli 2015, 15:50

Hoi Patrick!

Excuses voor de late reactie! Maar dit issue is inmiddels opgelost!:) Er zat een bug in ons systeem. Fijne dag verder!

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +5
He Pvanhaaren!

Welkom op ons forum! Dat kan kloppen, dan heb je in je MijnTele2 aangevinkt dat je je factuur per mail wilt ontvangen en ook nog aangevinkt dat je bericht wilt krijgen wanneer je factuur online staat. Je dient één van deze opties uit te vinken in je MijnTele2. Je zal dan nog maar 1 e-mail ontvangen.

Gaat je tweede probleem daarnaast over je wachtwoord voor je MijnTele2 of je webmaii? Werkt alles nu inmiddels weer? Ik hoor het graag.

Ik hoop dat het zo duidelijk is!:) Laat je mij weten of het is gelukt?
Groetjes,
Su Ling
Hallo Su Ling,

Waar precies kan ik die notificatie precies uitzetten?

Ik zie bij MijnTele2 alleen een optie voor:
1A -> e-mail: pvanhaaren@***
1B -> met factuur in de bijlage
Als ik 1A uit vink dan gaat automatisch ook 1B uit.
Dan zal ik dus niks meer ontvangen?
Ik zou juist graag 1 mail ontvangen maar wel met bijlage.
Of is dat toch waar je op doelt en de huidige functionaliteit?

Andere probleem was inloggen hier op het Forum. Het lukte net weer niet terwijl ik zeker wist dat ik wel het juiste wachtwoord gebruikte. Kwam er toen achter dat ik niet mijn volledige e-mail adres kan gebruiken maar dat het een gebruikersnaam is zonder @... erin. Die integratie volgt denk ik later nog wel? Dat probleem is dus opgelost.

Groetjes,
Patrick van Haaren
Reputatie 4
Badge +5
He Patrick!

Bedankt voor je bericht! Ik zie het inderdaad, wat gek. Zijn beide e-mails hetzelfde die je ontvangt? Je moet inderdaad met je gebruikersnaam inloggen en niet met je e-mail.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 7
Badge +5
Het moet toch niet gekker worden met dit soort idioterie.

Ik krijg 2 keer een mail dat de nieuwe maand factuur klaar staat.
Eentje is met bijlage en eentje is zonder bijlage.
Dat kan kloppen, dan heb je in je MijnTele2 aangevinkt dat je je factuur per mail wilt ontvangen en ook nog aangevinkt dat je bericht wilt krijgen wanneer je factuur online staat. Je dient één van deze opties uit te vinken in je MijnTele2. Je zal dan nog maar 1 e-mail ontvangen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is! Laat je mij weten of het is gelukt?
Ik zie het inderdaad, wat gek.
Zijn beide e-mails hetzelfde die je ontvangt?
complexiteit van het systeem noemen ze dat bij Tele2 Bombarie
Reputatie 7
Badge +5
Tja, als er al gerefereerd word aan een antwoord van Roos dan speelt dit probleem nog niet zolang wtf.
He Patrick!

Bedankt voor je bericht! Ik zie het inderdaad, wat gek. Zijn beide e-mails hetzelfde die je ontvangt? Je moet inderdaad met je gebruikersnaam inloggen en niet met je e-mail.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling

Hallo Su Ling,

Beide mailtjes hebben dezelfde opmaak maar enkel eentje bevat de PDF.
Afgezien van die bijlage zijn ze dus identiek.

Ze zijn verstuurd vanaf verschillende mailservers maar die zullen vermoedelijk load-balanced zijn aan de naam:
1: mailfe01.tele2.net (212.247.154.17)
2: mailfe02.tele2.net (212.247.154.49)

Zoals hierboven door Bombarie aangegeven wordt, speelt dit waarschijnlijk al minimaal sinds augustus 2014.
Er is nooit een antwoord gegeven op de vraag toen van ArjanvdB. Roos (Tele2) heeft het toen mogelijk afgehandeld maar het antwoord staat niet in die post. Onduidelijk is dus of het sowieso ooit voor ArjanvdB opgelost is. Je zou het nog bij haar kunnen navragen.
Reputatie 4
Badge +5
He Patrick!

Ik ga even voor je navragen hoe dit zit. Zou je mij je NAW-gegevens en klantnummer willen sturen in een privébericht? Ik kom er z.s.m. bij je op terug.

Groetjes,
Su Ling
He Su Ling,
Zojuist naar je verstuurd in privébericht.
Alvast bedankt.
Groetjes Patrick
Reputatie 4
Badge +5
He Patrick!

Bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik ga het voor je uitzoeken.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick!

Sorry voor het wachten! We zijn nog steeds aan het uitzoeken waardoor dit komt. Zodra ik meer info heb, kom ik er op terug.

Groetjes, Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Patrick!

Excuses voor de late reactie! Maar dit issue is inmiddels opgelost!:) Er zat een bug in ons systeem. Fijne dag verder!

Groetjes,
Su Ling
Via persoonlijk bericht ook Su Ling al geantwoord.
Vanmorgen (25/07) 1 mail ontvangen met PDF als bijlage, probleem lijkt hiermee inderdaad opgelost te zijn.

Waarom deze factuur over maand juni pas eind juli verstuurd is, zal mogelijk met die bug te maken hebben gehad.

In elk geval erg blij dat het nu opgelost is en bedankt voor het uitzoeken.
Reputatie 4
Badge +5
Halo pvanhaaren!

Fijn dat je de mail nu maar één keer hebt ontvangen! En het klopt dat je in juli de factuur over de maand juni ontvangt hoor. Je betaald namelijk achteraf! 🙂

Groetjes, Su Ling