Fout bij contractovername leidt tot incassokosten

  • 4 August 2021
  • 6 reacties
  • 213 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

In 2017 contract afgesloten voor mijn toen nog minderjarige zoon. Zelfs nog een keer verlengd voor 2 jaar. ALTIJD alles keurig netjes op tijd volledig betaald. Contract liep af op 31/05/2021 maar zoon inmiddels (ruim) meerderjarig, nest verlaten en wil (uiteraard) zelf beschikken over contract mobiele telefoon. 02/05/2021 netjes restant toestelkrediet van nog geen € 10,- afbetaald. Meteen email van Tele2: Yes, betaling ontvangen, telefoon is nu 100% mijn eigendom. 04/05/2021 overdracht contract naar zoon exact zoals Tele2 het wil inclusief alle kopieën, ALLE gegevens gewijzigd etc. etc. Weer email van Tele2: Yes, per 04/05/2021 is overdracht contract (voor die 27 resterende dagen) een feit. 26/05/2021 Tele2 toch nog een bedrag van mij geïncasseerd, maar dat maar gelaten voor wat het is. Eind juni 2021 probeert Tele2 toch weer abonnementskosten van mijn rekening te incasseren. Vreemd, heb geen account meer, alles aangepast incl rek.nr. Dat maar gestorneerd wellicht dat er dan een zaklamp bij Tele2 gaat branden dat ze iets aan het doen zijn wat NIET klopt. Stilte tot 03 aug 2021 ! en dan als donderslag bij heldere hemel hier op de mat dreigbrief van Tele2, nummer geblokkeerd (wat helemaal niet zo blijkt te zijn) en binnen 15 dagen betalen anders incassobureau achter MIJ aan, melding BKR, incassokosten etc. etc. terwijl ik alles exact zoals Tele2 het wilde heb betaald en geregeld en dus al sinds 04/05/21 helemaal geen klant meer ben en ook nergens meer bij kan. Zoon gewoon alles netjes betaald en kan gewoon bellen met nummer dus iets klopt er hier niet. Bellen klantenservice dan maar, nou….ik zal het maar netjes houden maar wat een ….. Maar na aandringen geeft Tele2 dan toch toe dat de fout geheel en alleen bij hun ligt, maar ik moet dan maar alle bewijsstukken en een heel epistel op de email zetten om eea rechtgezet te krijgen….. Hoezo, van het kastje naar de muur ?! Fout door Tele2 gemaakt maar ik uren kwijt om hun eigen emails, bankafschriften en een ellendig lang verhaal van dat kastje naar de muur te sturen ?! Uhhhhh, we leven in 2021 ! Niet meer in 1821. Maar goed, bankafschriften en hun eigen emails stuur ik dan op. Tele2 maakt hier de fout dan is het ook aan Tele2 die weer op te lossen. Excuses ook nog nooit van gehoord bij Tele2 kennelijk………. Dan het verzoek maar (om verder misbruik door Tele2 van MIJN gegevens te voorkomen) om ALLE persoonsgegevens van mij definitief te verwijderen. Krijg gewoon het antwoord dat dat echt niet kan…….. Uhhhhh, Tele2 u heeft een opsporingsambtenaar aan de lijn als eens van het woord WET gehoord ? Ik ben al maanden geen klant meer, alles AANTOONBAAR netjes betaald en overgedragen aan meerderjarige zoon…. Oei, dan maar even navragen en ja hoor, moet een formulier downloaden, kost me weer een uur invullen en een postzegel en dan het formulier maar naar het kastje via de muur sturen. En dat noemt zich klantenSERVICE ?!! Tele2….waar u mee bezig bent grenst (eigenlijk zelfs wel gronden dat die grens overschreden wordt) aan het strafbare ! U incasseert (of poogt dat bij herhaling te doen) geld van mensen waarvan u weet of redelijkerwijs zou moeten weten dat dat onrechtmatig is !! En dan een voorbeeldig voormalig klant die ook toevallig nota bene een opsporingsambtenaar is, volstrekt onomstotelijk ONTERECHT bedreigen met incassokosten/bureau, BKR registratie etc. etc. En om dat rechtgezet te krijgen (terwijl u aan de telefoon gewoon keihard toegeeft dat de fout geheel bij u ligt) ben ik als slachtoffer weer uren aan de ellende kwijt. WAAR BENT U IN HEMELSNAAM MEE BEZIG ?? Ik heb u de schriftelijke bescheiden waar u om vroeg toegestuurd, ik verwacht van u dat u met stoom en kokend water deze ellende VOORGOED oplost, schadevergoeding zou u sieren maar antwoord daarop weet ik al, 10 seconden Google en dan is al duidelijk hoe u met (voormalig) klanten omgaat die volstrekt NIETS misdaan hebben. Het formulier voor verwijdering van AL mijn (persoons)gegevens komt uw kant op en als u doorgaat op de door u ingeslagen weg in deze dan kunt u t.z.t. een dagvaarding en aangifte ook tegemoet zien. Ik laat me namelijk door NIEMAND VOLSTREKT ONTERECHT zo schofterig behandelen, bedreigen en gewoon keihard schade berokkenen.


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

 Dan het verzoek maar (om verder misbruik door Tele2 van MIJN gegevens te voorkomen) om ALLE persoonsgegevens van mij definitief te verwijderen. Krijg gewoon het antwoord dat dat echt niet kan…….. Uhhhhh, Tele2 u heeft een opsporingsambtenaar aan de lijn als eens van het woord WET gehoord ? ..... Het formulier voor verwijdering van AL mijn (persoons)gegevens komt uw kant op .....

Ik denk dat u vergeet dat een telecomaanbieder ook een wettelijke verplichting heeft om bepaalde persoonsgegevens te bewaren. Nog meer dan 'normale' bedrijven waar ook factuur informatie op naam bewaard moeten worden dienen ook call details en NAW gegevens die gekoppeld kunnen worden aan IP adressen voor opsporing nog lang bewaard te worden. Maar b.v. contact details met een klantenservice moeten wel verwijder worden.

Lijkt erop alsof het nummer wel opnieuw is aangemaakt voor je zoon maar de overdracht niet is afgerond met het stoppen op het oude account. Dat zijn namelijk handmatige acties.

Wellicht dat een moderator nog kan kijken naar het dubbele account voor hetzelfde nummer.

Reputatie 7
Badge +8

Kom je er helemaal niet meer uit met tele2 dan is de geschillencommissie misschien een snellere en goedkopere oplossing dan een rechtszaak. 

De factuur van 26 juni was de afrekening van mei 2021.

De factuur van eind juni zou de afrekening over 1 tot 4 mei moeten zijn.

Tele2 incasseert achteraf aan het eind van een maand de afrekening over de vorige maand. Dit zou uit de factuur moeten blijken.

De factuur van 26 juni was de afrekening van mei 2021.

De factuur van eind juni zou de afrekening over 1 tot 4 mei moeten zijn.

Tele2 incasseert achteraf aan het eind van een maand de afrekening over de vorige maand. Dit zou uit de factuur moeten blijken.

Dank je voor het meedenken, maar geen factuur meer gezien sinds 04 mei 2021 (kan ook nergens meer bij op Tele2.nl) en het bedrag wat Tele2 eind juni probeerde te incasseren was (tot op de cent nauwkeurig) gewoon keihard voor een volle maand abonnementskosten !

Kom je er helemaal niet meer uit met tele2 dan is de geschillencommissie misschien een snellere en goedkopere oplossing dan een rechtszaak. 

Dank je voor het meedenken. Consumentenbond, ACM etc. ook al op de hoogte inmiddels maar ben één van de duizenden !! met ellende met Tele2 en krijg al te horen dat Tele2 “gewoon” nooit ook maar ergens op reageert. Geschillencommissie lijkt heel wat maar dat is verre van "snel” te noemen. Gaat om het principe dat er dreigbrief ligt voor iets wat je al lang en breed betaald hebt maar als je het niet met stoom en kokend water nog een keer betaald dan incassobureau, incassokosten, BKR registratie als "wanbetaler”, je komt op de "zwarte lijst” etc. etc. Kortom: Volstrekt ten onrechte helpt Tele2 je hele toekomst naar de kloten…..al helemaal als je werkt in een sector waar die BKR-registratie je flink in de problemen brengt met je werkgever. Dan maar dagvaarden in Kort Geding met eis direct ellende oplossen en stevige schadevergoeding met stevige dwangsom als stok achter deur. Misschien dat dat helpt Tele2 in te laten zien dat je zo niet met mensen omgaat die volstrekt niets misdaan hebben !! En die uitspraak/beschikking wordt openbaar na bepaalde tijd…… Dat is dan geweldige "reclame” voor Tele2 en “helpt” anderen dan ook weer. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi SH72, ik weet niet precies hoe je eerdere contactmomenten zijn gegaan en wat er precies is besproken, maar ik had je deze ervaring natuurlijk graag willen besparen. Ik merk dat er meerdere collega’s mee bezig zijn geweest en dat je inmiddels ook andere partijen hebt benaderd. Kun je me vertellen wat de status nu is? Ik zoek graag uit wat er precies is gebeurd en waar het precies is misgegaan.

Zou je hiervoor het 06-nummer van het abonnement waar het om gaat (die van je zoon) in willen vullen in je profiel of me een prive bericht willen sturen met het 06-nummer, en de volgende gegevens van de persoon op wiens naam het abonnement stond/staat: geboortedatum, adres + postcode en laatste 4 cijfers van het IBAN. Zodra ik deze gegevens heb, zal ik meer inzicht krijgen in de situatie. Ik hoor het graag van je!