beantwoord

Doorlopen van contract onder dezelfde voorwaarden?

• 16 juni 2020
  • 9 reacties
  • 148 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Ik heb vorig jaar een contract afgesloten waardoor ik met een gekochte code 5 euro korting kon krijgen op mijn 10GB + onbeperkt bellen. Mijn contract specificeert ook:

Unlimited Bel/SMS € 5,00
10GB Data € 14,00

Abonnement Korting € -5,00

Totale maandelijkse kosten 14,00

De vraag is of deze korting (en dus totale kosten) doorlopend zijn. De chat-klantenservice zegt: “nee, dat staat in de voorwaarden”. Wanneer ik vraag waar, kan hij daar geen antwoord op geven en is dat, en ik citeer: “bij deze dan”. Ik las verder en blijkbaar mogen ze de voorwaarden wel veranderen, maar moet ik daar van op de hoogte worden gesteld (artikel 2.4). Ik denk niet dat deze medewerker daar het recht toe heeft dus wil ik weten hoe ik dit moet interpreteren.

Onder 4.2.6 staat:

Als in de Dienstovereenkomst staat dat
er sprake is van een minimumduur (bijvoorbeeld 12 of 24
maanden) dan wordt de Dienstovereenkomst na afloop van
deze minimumduur stilzwijgend verlengd voor onbepaalde
tijd, tenzij de Dienstovereenkomst is opgezegd tegen het
einde van de minimumduur, met inachtneming van een
opzegtermijn van één (1) maand.

Onder 4.6.1. van mijn voorwaarden staat:

Je bent de door Tele2 vastgestelde bedragen aan  Tele2 verschuldigd in verband met de Dienst. Deze worden vastgesteld op grond van de op het betreffende moment geldende Prijslijst.

2.6.3.

Tele2 is altijd gerechtigd de Prijslijst te wijzigen 
en wijzigingen zullen door Tele2 vooraf bekend worden
gemaakt met inachtneming van artikel 2.4.

Prijslijst is overigens:

Prijslijst: de door Tele2 aan jou bij de totstandkoming van of
gedurende de Dienstovereenkomst beschikbaar gestelde
tarieven voor het leveren van de Dienst.

Er wordt behoudens mijn prijsoverzicht nergens over korting gesproken.

Iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door eric 16 juni 2020, 17:49

14 euro per maand voor een 12 maanden contract?  Dat was via iBood geloof ik? Check dan de voorwaarden even die bij de voucher stonden. Is een hele bijzondere constructie en wellicht dat daarom de klantenservice niet eenduidig is.

Bekijk origineel bericht

9 reacties

Als jij je abo stilzwijgend door laat lopen dan vervalt je korting want het contract is dan ten einde, en ze kunnen dan ieder jaar een inflatie correctie toepassen.

Als jij je abo stilzwijgend door laat lopen dan vervalt je korting want het contract is dan ten einde, en ze kunnen dan ieder jaar een inflatie correctie toepassen.

Dank voor de snelle reactie.

Maar als mijn contract bestaat uit een prijs met korting, en er wordt niets gezegd over het vervallen van korting, dan geldt dat nog steeds toch?

Want in principe wordt je contract gewoon verlengd (en kunnen ze dus inflatie toepassen of de voorwaarden veranderen). Dus misschien is de hamvraag wel: wat hoort er wel of niet in het contract?

Geen dank.

Hij wordt niet verlengt, je laat hem doorlopen en de looptijd van je contract is dan ten einde en vervallen de kortingen.

Dat is wat ik er van weet, maar misschien kan een Tele2 medewerker het aan je uitleggen. 

Geen dank.

Hij wordt niet verlengt, je laat hem doorlopen en de looptijd van je contract is dan ten einde en vervallen de kortingen.

Inderdaad, doorlopen. Ik zou dus eigenlijk op zoek moeten gaan naar de voorwaarden van de korting.

Dat is wat ik er van weet, maar misschien kan een Tele2 medewerker het aan je uitleggen. 

Ja dat hoop ik ook. Het is een lastige vraag, maar ik wil gewoon begrijpen hoe of wat.

Reputatie 7
Badge +4

14 euro per maand voor een 12 maanden contract?  Dat was via iBood geloof ik? Check dan de voorwaarden even die bij de voucher stonden. Is een hele bijzondere constructie en wellicht dat daarom de klantenservice niet eenduidig is.

Reputatie 6
Badge +1

En daarna levenslang! Misschien inflatie correctie! 

Ik doe dat al heel lang, maar dan een beetje anders.

Vaak krijg je bij een Quad abo korting, de oorspronkelijke abo loopt nu al minimaal 4 jaar door nu maar die korting verlies je dan niet.

Daardoor kan ik nergens een goedkoper abo vinden, bij geen een provider.

Wat ik nu heb kost bij mijn eigen provider nu een stuk duurder als je die nu af zou sluiten.

Stilzwijgend verlengen loont dus voor mij.

Reputatie 7
Badge +1

Het hangt van de voorwaarden van de toegekende korting af of die gelimiteerd is tot 12 of 24 maanden. Dat staat los van de reguliere voorwaarden voor het abonnement. Inflatiecorrectie lijkt me sowieso van toepassing op het abonnement (staat los van de toegekende korting). Indien je je abonnement ‘verlengt’ dan ga je akkoord met het nieuwe tariefplan en vervalt naar mijn weten sowieso de korting.

Denk dat dit dan het geval is. Ik heb die voorwaarden helaas niet meer. Dank in ieder geval!

Reageer