DOA toestel wordt niet vervangen

Ik had op 17 juni een galaxy s7 ontvangen bij een nieuwe abonnement die 18 juli in zou gaan. Ik had het toestel 26 juni uitgepakt en bij het uitpakken (afhalen plastic folie van het scherm) merkte ik een kleine kras op het beeldscherm (alleen te zien in het zonlicht). 27 juni contact gehad met de klantenservice van tele2, die had bevestigd dat het om een DOA toestel ging (mailbevestiging gehad). Eerst gaf de klantenservice aan om het toestel in de winkel te vervangen. Ik ben toen naar de tele2 winkel in Amstelveen geweest en die gaf aan dat het niet mogelijk was omdat het uit de webshop besteld was.

Ik moest via Dynafix het toestel laten repareren/vervangen aangezien het om een nieuwe toestel ging. Ik had netjes het formulier ingevuld en expliciet aangegeven dat het om de kras ging, verder was het toestel in orde. Krijg ik vandaag 4 juli een mail van Dynafix, met het bericht dat het niet onder garantie valt en dat ik 275 euro mag betalen om het scherm te laten repareren!!!

Dit is best bizar als ik de telefoon al op deze manier binnenkrijg en zelf mag betalen om het te laten repareren. Ik heb hier opvolgend tele2 gebeld en de situatie weer uitgelegd en de helpdeskpersoon (Patrick) gaf een bijzondere (bizarre) oplossing:
- Hij gaf aan dat ik het defect bij mijn inboedelverzekering moest aangeven en die zou de schade wel even betalen.

Hoe kun je dit in hemelsnaam als oplossing bieden? Het toestel had ik defect ontvangen, waarom zou ik hier mijn probleem van maken? Dit is te bizar voor woorden! Dit dienen jullie maar met de fabrikant op te lossen en hoeft niet mijn probleem te worden. Ik gaf aan niet akkoord te gaan met de oplossing en de helpdesk gaf aan dat ik maar mijn contract moest opzeggen en verbond me door met de afdeling "contractopzeggingen". Echter blijkt er nu storing te zijn bij jullie en kon deze persoon mij niet helpen, vandaar dat ik nu mijn probleem/klacht via deze weg meld.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tja.. Dit is wel lastig qua bewijsvoering. Samsung heeft ook een eindinspectie voordat toestellen worden geleverd. Zij claimen natuurlijk dat krassen in het glas niet zomaar kunnen ontstaan.
eric schreef:

Tja.. Dit is wel lastig qua bewijsvoering. Samsung heeft ook een eindinspectie voordat toestellen worden geleverd. Zij claimen natuurlijk dat krassen in het glas niet zomaar kunnen ontstaan.

Goeie reactie.. lekker kort!
Reputatie 6
Badge +1
Het is wel waar. Jij kan hier wel beweren dat je scherm gekrast is maar als je een ongeopende doos met zegel koopt dan is het een schadevrij exemplaar.
Reputatie 7
Badge +5
Als je nu eens contact opneemt met Samsung zelf Anoniem965, en het aan ze voorlegt.
Ik denk dat je daar meer mee opschiet, dan op het antwoord van klanten zoals jijzelf af te gaan.
Ook al zit er wel een kern van waarheid in wat ze zeggen, niet geschoten is altijd mis.
Cypher schreef:

Als je nu eens contact opneemt met Samsung zelf Anoniem965, en het aan ze voorlegt.
Ik denk dat je daar meer mee opschiet, dan op het antwoord van klanten zoals jijzelf af te gaan.
Ook al zit er wel een kern van waarheid in wat ze zeggen, niet geschoten is altijd mis.

Ik had al contact opgenomen met Samsung en die zegt dat ik dat met Tele2 moet afwikkelen. En zo werkt het ook normaal gesproken, want ik heb de telefoon bij Tele2 afgenomen. Het is heel bizar om het mijn probleem te maken en te zeggen dat ik het maar bij mijn inboedelverzekering dien te declareren!

Beetje jammer dat het mijn probleem wordt gemaakt terwijl ik dit had geconstateerd binnen de wettelijke bedenkperiode. De reacties die ik hier krijg maakt het er niet beter op door met me in discussie te gaan. Het zou de klantenservice beter afgaan als ze oplossingsgericht te werk zouden gaan.
Reputatie 7
Badge +4
Op dit forum discuseer je met andere klanten. Het is echt voor het eerst dat we dit horen. Een sealed box is gewoon een garantie op een niet beschadigd toestel. Een Dead On Arrival is een aanduiding dat het toestel niet opstart of iets dergelijks, niet op een beschadiging. Je recht om te annuleren heb je, maar je bent zelf verantwoordelijk voor het onbeschadigd opsturen en inleveren van het toestel. Je zult het dus eerst moeten laten repareren.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi ds1235,

Ik ben het hier met Raaf12 en eric eens. Ik kan hier helaas niks voor je betekenen. Ik heb helaas geen ander antwoord voor je. Je zou de tip van van Cypher kunnen proberen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Groet, Trinh