vraag

Dit wil ik weken, maar niet voor mij! Aanbetaling is afgeschreven en niks ontvangen!

• 30 augustus 2020
  • 17 reacties
  • 379 x bekeken

Al vele jaren heb ik meerdere mobiele abonnemten bij Tele 2 lopen voor mijn kinderen.

Abonnement met tel nr:  verwijderd door moderator loopt af op 17 september 2020.

Ondertussen is mijn dochter 22 jaar en wilt graag dat het abonnement op haar naam komt te staan.

Voor mij geen probleem en we gaan aan de slag met Tele2.

Op 13 augustus 2020 heb ik een mailtje ontvangen dat het contractovername over wordt genomen door mijn dochter. Fijn.

Omdat mijn contract per 17 september verlengd kan worden en dagelijks mailing krijg dat abonnement verlengd kan worden heb ik op verzoek van mijn dochter

ingelogd op mijn Tele2 .  Op mijn Tele 2 staat nog steeds dat ik gewoon het contract kan verlengen. En dit heb ik ook gedaan op 17 augustus.

Met dit wil ik weken abonnement verlengd met 7GB data (€10,- per maand) en 200 bel/sms minuten (€2,- per maand)

Met een Iphone 11 kleur paars met 128GB. Tegelijk bij het afsluiten de Iphone11 128GB betaald! €797,70

BEDANKT VOOR UW BESTELLING KREEG IK IN BEELD MET HET Bestelnummer: TNLW3002453981  Bank tranactienummer:1030000232568601

Ik kreeg geen bevestiging per mail ofzo.

Later in de middag rond 16;30 uur kreeg ik mailtje van u kan uw contract verlengen bij Tele2. Vreemd, want dat had ik al gedaan. Dus maar bellen met Tele2

Kreeg in eerste instantie een dame aan de lijn dat ik van alles verkeerd had gedaan omdat er een contract overname in de gang was gezet. Ik dacht, wat maakt het uit! Contract wordt 1 op1 overgenomen.

Ik werd doorverwezen naar een collega van haar die er meer van af weet. 

Giel heeft mij netjes te word gestaan en mij ook direct een schrijven gemaild. (Zie mail) Alles komt goed, misschien al in een paar dagen.

Ook met Giel besproken dat  de contractovername stopgezet moet worden. Wat een gedoe.

Donderdag 20 augustus naar Giel gemaild omdat ik nog steeds niks vernomen heb. Ben wel bijna €800,- kwijt, betaald en niks mogen ontvangen!

Vrijdag 21 augustus toch maar weer naar Tele2 gebeld. Konden wel zien dat er €797,70 naar Tele2 was overgeboekt, maar alles staat op pauze. Ik moet nog even geduld hebben! 

Het is nu zondag 30 augustus.14 dagen later! Ik heb niks meer vernomen van Tele2! €797,70 van mijn rekening afgeschreven en niks ontvangen. Is dit oplichting of diefstal?

Zeer klant vriendelijk van Tele2

Klacht maar indienen bij geschillencommissie Telecom

17 reacties

Reputatie 3

1 tip, zet geen 06 nummer in dit forum, deze zou ik even weghalen als ik jou was. 

1 tip, zet geen 06 nummer in dit forum, deze zou ik even weghalen als ik jou was. 

hoe moet ik dat doen?

hoe moet ik dat doen?

gelukt, bedankt voor de info

Reputatie 7
Badge +4

Je gaat er redelijk hard in @Orazio . Dat bedrag is een betaling van het toestel en door jou persoonlijk overgeboekt. Geen diefstal dus. Na elke bestelling gebeuren er een aantal checks. Denk aan BKR/ Preventel. Mocht dit leiden tot een afwijzing krijg je het bedrag uiteraard weer teruggestort. Ook kun je order zelf annuleren, ook dan krijg je jouw geld na verloop van de tijd weer terug (afhankelijk van in welk bestel/lever fase je zat).

Een contractovername is een ingewikkelde procedure. Er kan alleen een simonly worden overgenomen en de nieuwe eigenaar moet gecheckt worden en dat zijn handmatige acties, en dat kan even duren.  Als je gedurende dit proces weer een nieuw contract aangaat dan gaan dingen echt door elkaar lopen en dat is niet handig. Want wie gaat er nu verantwoordelijk  voor dat nieuwe contract?

Wijs dus niet alleen met je vinger naar een ander, maar had even gewacht totdat je dochter formeel eigenaar was van het huidige contract voordat er weer een verandering wordt doorgevoerd. Je bent je geld echt niet kwijt, maar als de klantenservice al een ticket heeft aangemaakt om halverwege een proces weer wat te wijzigen moet je echt wat meer geduld hebben.

Je gaat er redelijk hard in @Orazio . Dat bedrag is een betaling van het toestel en door jou persoonlijk overgeboekt. Geen diefstal dus. Na elke bestelling gebeuren er een aantal checks. Denk aan BKR/ Preventel. Mocht dit leiden tot een afwijzing krijg je het bedrag uiteraard weer teruggestort. Ook kun je order zelf annuleren, ook dan krijg je jouw geld na verloop van de tijd weer terug (afhankelijk van in welk bestel/lever fase je zat).

Een contractovername is een ingewikkelde procedure. Er kan alleen een simonly worden overgenomen en de nieuwe eigenaar moet gecheckt worden en dat zijn handmatige acties, en dat kan even duren.  Als je gedurende dit proces weer een nieuw contract aangaat dan gaan dingen echt door elkaar lopen en dat is niet handig. Want wie gaat er nu verantwoordelijk  voor dat nieuwe contract?

Wijs dus niet alleen met je vinger naar een ander, maar had even gewacht totdat je dochter formeel eigenaar was van het huidige contract voordat er weer een verandering wordt doorgevoerd. Je bent je geld echt niet kwijt, maar als de klantenservice al een ticket heeft aangemaakt om halverwege een proces weer wat te wijzigen moet je echt wat meer geduld hebben.

Toestel is helemaal betaald! Dus geen lening ofzo. Contract overname was al rond.

14 dagen geleden contract overname geannuleerd .  Order is nergens terug te vinden op mijn Tele2 dus er valt niks te annuleren.

Alleen wat ik heb is ordernummer en afschrijving van bijna €800

Er staat nog steeds een 06 nummer in je bericht, maar je het nog maar een peer minuten om dat aan te passen.

Er staat nog steeds een 06 nummer in je bericht, maar je het nog maar een peer minuten om dat aan te passen.

Ik zie het. Had veranderd   

Reputatie 7
Badge +1

Er gaan zeker dingen door elkaar lopen als je verlengt voordat de contract overname is afgerond. Als de contract overname is afgerond kan jij niet meer verlengen (het is dan immers jouw contract niet meer), maar alleen je dochter.Het contract overname formulier is nu gebaseerd op het oude contract en niet de nieuwe verlenging.

Gelukkig hebben we op het forum heel capabele Tele2 moderators, die dit voor jou haarfijn kunnen uitzoeken. Zij zijn op werkdagen actief op het forum en behandelen topics op volgorde. Zorg dat je klantnummer en telefoonnummer in je forumprofiel zijn ingevuld (niet op een openbaar forum posten!), dan kan je sneller worden geholpen.

Reputatie 5
Badge

Hey @Orazio,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg, het is helemaal duidelijk voor ons wat er aan de hand is. Supertof natuurlijk dat je meerdere abonnementen bij ons hebt en dat jij alweer gaat verlengen, trouwe klant! :heart_eyes:  Ik ga dit meteen voor je uitzoeken, want er gaat ergens iets niet helemaal goed. Het klopt wat @pipodeclown en @eric aangeven, op het moment van een contract overname gaan er een aantal administratieve processen lopen. Waarschijnlijk zijn er dingen door elkaar heen gaan lopen. Dit is niet bewust gedaan en dit is geen diefstal. Geen zorgen, samen met het team van experts waar ik mee samenwerk gaan wij dit voor jou oplossen. 

Bedankt voor het compleet invullen van jouw Community account! Met jouw gegevens kan ik meteen uitzoeken wat de status is van de contractovername, de verlenging en jouw aanbetaling. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug met een update! Als je andere vragen, hebt let me know. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

p.s. het 06-nummer heb ik aangepast

Fijn dat de telefoon nummer is aangepast.

Er kan natuurlijk iets niet goed gaan. Maar hoe wordt ermee omgegaan.

Eerste gesprek met Giel was goed en duidelijk. Giel alles op papier gezet en naar mij gemaild. Kan misschien nog een paar dagen duren. Dat was op 17 augustus. Vrijdag 21 augustus nog contact gehad met Tele2. Ik moet nog even geduld hebben, begin volgende week komt het goed. Sindsdien heb ik niks meer vernomen. 

Nu zijn we 2 weken verder. Hoe dan?

Reputatie 7
Badge +1

Fijn dat de telefoon nummer is aangepast.

Er kan natuurlijk iets niet goed gaan. Maar hoe wordt ermee omgegaan.

Eerste gesprek met Giel was goed en duidelijk. Giel alles op papier gezet en naar mij gemaild. Kan misschien nog een paar dagen duren. Dat was op 17 augustus. Vrijdag 21 augustus nog contact gehad met Tele2. Ik moet nog even geduld hebben, begin volgende week komt het goed. Sindsdien heb ik niks meer vernomen. 

Nu zijn we 2 weken verder. Hoe dan?

Die feiten had je reeds al aangegeven, Cas helpt je verder dus wacht even op zijn reactie.

Verlenging abonnement is nu gelukt. Bevestiging gekregen.

Graag nu zo spoedig mogelijk mijn geld van de Iphone 11 retour op mijn rekening.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +1

Graag nu zo spoedig mogelijk mijn geld van de Iphone 11 retour op mijn rekening.

Alvast bedankt.

Je hebt toch een verlenging gedaan inclusief toestel? Dan krijg je dus een toestel in plaats van geld.

Alvast bedankt.

Je hebt toch een verlenging gedaan inclusief toestel? Dan krijg je dus een toestel in plaats van geld.

Nee, voor de zekerheid zonder toestel. Anders had ik nog een keer voor de Iphone moeten betalen. Iphone los gekocht .

Reputatie 5
Badge

Hoi @Orazio,
Bedankt voor jouw update! Goed dat jouw verlenging is gelukt. Ik kan mij voorstellen dat jij zo snel mogelijk jouw aanbetaling terug wilt. Om het probleem met de aanbetaling op te lossen heb ik een ticket aangemaakt voor de afdeling ‘finance management’. Zij gaan dit zo snel mogelijk voor je uitzoeken, hier staat 5 werkdagen voor. Geen zorgen, ik beloof je dat dit opgelost gaat worden. 

Ik houd je hier op de hoogte. Als je andere vragen hebt dan zoek ik dat ook direct voor je uit. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Dat is goed nieuws.  Giel had me dat eigenlijk ook beloofd op 17 augustus.

Hopelijk heb jij meer invloed op deze mislukte bestelling proces. Alvast bedankt.

Goedemorgen Cas,

Heel fijn, het geld is vandaag terug gestort op mijn rekening.

Als ik het goed heb begrepen is het pas in december mogelijk om het contract over te laten zetten op naam van mijn dochter?

Reageer